Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

„Musk wszystko zrujnował”: działalność Twittera słabnie po roku autorstwa Elona |  X (dawniej znany jako Twitter)

„Musk wszystko zrujnował”: działalność Twittera słabnie po roku autorstwa Elona | X (dawniej znany jako Twitter)

W ciągu kilku godzin od zakupu Twittera Elon Musk napisał, że „nie zrobił tego, bo byłoby to łatwe”.

Który oświadczenie Okazało się, że jest to jedna z niewielu pewności co do własności platformy mediów społecznościowych influencera, co wprawiło firmę w stan ciągłych zmian, w którym reklamodawcy obcinają wydatki, spada liczba użytkowników, spada poziom organów regulacyjnych, a liczba pracowników zostaje zredukowana do mniej niż 50%. Niż to było wcześniej.

Od pozbycia się znanej na całym świecie marki po próbę zmiany modelu biznesowego firmy – w ciągu ostatniego roku Musk zmienił Twittera bardziej niż jakikolwiek inny dyrektor w ciągu ostatnich 16 lat.

Zmień nazwę Twittera

Musk przejął Twittera 27 października 2022 r. Największą pojedynczą zmianą w ciągu burzliwych 12 miesięcy była rebranding Twittera na Wideo, płatności i zakupy online.

Krótko przed sfinalizowaniem przejęcia za 44 miliardy dolarów (36 miliardów funtów) Musk zasugerował, co ma nadejść, opisując transakcję jako „przyspieszenie stworzenia X, wdrożenie wszystkiego”.

Jednak nagła sprzedaż marki Twitter w lipcu tego roku zaskoczyła świat technologii. W porównaniu z miliardową bazą użytkowników Facebooka i Instagrama, Twitter był skromną platformą z 238 milionami użytkowników dziennie, ale był wpływowy i dobrze znany.

Według nowej dyrektor generalnej X, Lindy Yaccarino, która przemawiała na konferencji w zeszłym miesiącu, sieć społecznościowa ma obecnie od 200 do 250 milionów użytkowników, chociaż później podczas swojego wystąpienia wskazała, że ​​liczba ta wynosi 225 milionów, co sugeruje spadek. Według firmy danych Sameweb liczba wizyt w witrynie X spadła o 10% w porównaniu z poprzednim miesiącem do 5,8 miliarda we wrześniu.

Bruce Disley, były szef działań Twittera w Europie, powiedział, że rebranding zaszkodzi firmie znajdującej się w „niebie marki”.

„W produkcie było wiele błędów, ale marka była jedną z najlepszych na świecie” – powiedział. „Tak różnorodne nazwiska jak Barack Obama, Kim Kardashian, The Rock i Greta Thunberg użyłyby tej nazwy i pomogłyby promować platformę. Musk to wszystko zrujnował.”

Jeśli rebranding Twittera sygnalizuje zmianę modelu biznesowego firmy, to zmiana i tak była potrzebna ze względu na presję na główne źródło przychodów.

Reklamy odpowiadały za prawie 90% rocznych przychodów Twittera wynoszących 5,1 miliarda dolarów w 2021 roku. Suma ta została zmniejszona w wyniku exodusu reklamodawców ze względu na obawy dotyczące standardów moderacji na platformie i ogólne obawy dotyczące przywództwa Muska. W poście z zeszłego miesiąca Musk stwierdził, że przychody z reklam w USA spadły o 60%, za co obwinia Naciski ze strony Ligi Przeciwko Zniesławieniom, która prowadzi kampanię przeciwko antysemityzmowi i nietolerancji. Przy kwartalnych spłatach zadłużenia wynoszących 300 milionów dolarów i malejącym głównym źródle środków pieniężnych na ich spłatę, firma musi znaleźć pieniądze gdzie indziej – jeśli to możliwe.

READ  Air New Zealand ogłasza zezwolenie na szczepienia dla podróżnych z zagranicy

W tym kontekście Musk podjął próbę zmiany produktu subskrypcyjnego platformy. Dawniej znany jako Niebieski Twitter Ale teraz jest oceniany jako X premium. Przebrandowany

Jednak jeszcze przed zakończeniem przejęcia – co samo w sobie było zniechęcającym procesem – Musk wskazał, że jego celem jest zmniejszenie zależności platformy od reklam poprzez kampanię wyrażającą zgodę, która, jak miał również, zmniejszy liczbę kont botów spamujących w sieci społecznościowej.

W tym celu nadzorował nieudane wznowienie produktu Blue w listopadzie, co doprowadziło do powstania wielu fałszywych kont prowadzonych przez oszustów, którzy przyjęli ofertę znacznika weryfikującego konto, i całego chaosu, jaki może wywołać, powiedzmy, Naprawdę nie jesteś Georgem W. Bushem – za 8 dolarów miesięcznie.

Od tego czasu usługa subskrypcji została ponownie uruchomiona z dodatkowymi korzyściami, takimi jak zweryfikowany znacznik wyboru i zwiększenie widoczności postów na platformie. Według szacunków Travisa Browna, twórcy oprogramowania śledzącego subskrypcje w serwisie Twitter Blue, do kwietnia tego roku liczba subskrypcji osiągnęła ponad 600 000, co oznacza dodatkowe przychody przekraczające 5 milionów dolarów miesięcznie, co nie wystarcza na pokrycie miliardy dolarów. – Spadek reklamy dolarowej.

W zeszłym tygodniu Musk poszedł dalej, kierując się sugestiami, że będzie pobierał opłaty za dostęp do witryny, pobierając od nowych użytkowników w Nowej Zelandii i na Filipinach roczną opłatę w wysokości 1 dolara. X nazwał tę politykę „To nie bot”, kierując się logiką, że spamerzy nie chcieliby płacić za każde uruchomione konto trolla.

Musk również na to zwrócił uwagę Dwa nowe poziomy subskrypcji Wkrótce: taki, który jest „droższy” i nie ma reklam; Kolejna „niedroga” opcja ze wszystkimi dodatkowymi funkcjami, ale bez cięć w reklamach.

Bruce Daisley, były szef europejskich operacji Twittera, twierdzi, że próba odejścia od reklamy to „strategicznie dobry pomysł”, ale została źle potraktowana.

„Wprowadzanymi przez niego zmianami, zwłaszcza płatną weryfikacją, obniżył jakość platformy. A jeśli dodać do tego niestabilny proces decyzyjny, reklamodawcy mówią: „Nie chcemy być tego częścią”.

READ  Farnborough Air Show – dzień 1 Codzienny przegląd

Zmniejszenie umiaru

Jednym z pierwszych działań Muska jako właściciela Twittera było zwolnienie prawie 50% z 7500 pracowników platformy.

Evan Hansen, ówczesny dyrektor ds. regulacyjnych platformy, znalazł się wśród tysięcy osób nagle zwolnionych przez właściciela, który przed przejęciem twierdził, że platforma ma „zbyt lewicowe” nastawienie.

„Uważał, że nasz zespół jest stronniczy… że cały zespół moderacyjny aktywnie promuje rozmowy liberalne i jest nastawiony na rozmowy konserwatywne” – mówi Hansen, który przed dołączeniem do Twittera w 2016 r. miał długą karierę jako szanowany dziennikarz technologiczny.

Hansen twierdzi, że jego zespół będzie „pielęgnował różnorodność punktów widzenia” za pomocą funkcji takich jak Twitter Moments lub zadbał o to, aby czytelnicy „poznali punkty widzenia, z którymi w innym przypadku mogliby się nie spotkać”. Usługa ta obejmowała obniżenie poziomu toksycznych tematów zyskujących popularność lub umieszczenie reprezentatywnego tweeta na osi czasu hashtagów w celu wyjaśnienia, dlaczego określone tematy zyskały popularność.

Odnosząc się teraz do sieci społecznościowej, Hansen mówi: „Nasza praca jest całkowicie ukończona”.

Musk przywrócił wcześniej zablokowanych użytkowników, takich jak Donald Trump i mizoginistyczny wpływowy Andrew Tate, jednocześnie arbitralnie banując dziennikarzy technologicznych, którzy stanęli mu na drodze. We wrześniu Musk opublikował na swoim koncie X informację, że rozwiązał zespół ds. uczciwości wyborczej X przed ponad 70 wyborami na całym świecie w przyszłym roku. Musk i Yaccarino pracują nad ulepszeniem funkcji sprawdzania faktów X za pomocą crowdsourcingu – Notatki społeczności Głównym składnikiem Jest w nim jeden z systemów umiaru. Pojawiły się jednak wątpliwości co do jego zdolności do poradzenia sobie z zalewem dezinformacji związanej z wojną między Izraelem a Hamasem.

Podejście sieci społecznościowej do moderowania treści i obawy społeczne dotyczące przywództwa Muska zaszkodziły firmie, odstraszając reklamodawców. Farhad Divesha, właściciel i dyrektor zarządzający londyńskiej agencji marketingu cyfrowego AccuraCast, twierdzi, że pozycja X wśród reklamodawców spadła. Od pierwszej fali zwolnień liczba pracowników firmy X spadła do około 1500 osób, powiedział w kwietniu Musk.

„W ciągu ostatnich 12 miesięcy Twitter zeszedł z trzeciej lub czwartej mocnej opcji – po Google, Meta i czasami LinkedIn – w zakresie reklamy cyfrowej na sam dół stosu” – powiedział. „Zmiany w bezpieczeństwie marki, otwarcie sieci dla ekstremistów pod pozorem wolności słowa, nałożenie na reklamodawców obowiązku płacenia za weryfikację i zwolnienie wielu pracowników wysłały sygnały, że platformie nie zależy na bezpieczeństwie marki ani reklamodawców”.

READ  Jak polski sektor IT przełamał trend spowolnienia gospodarczego

Sposób postępowania X z treściami pełnymi nienawiści lub wprowadzającymi w błąd stał się przedmiotem wzmożonej kontroli w następstwie ataku Hamasu na Izrael. Thierry Breton, unijny komisarz odpowiedzialny za unijne prawo dotyczące usług cyfrowych, napisał do Muska, w którym zarzuca mu, że platforma „jest wykorzystywana do rozpowszechniania nielegalnych treści i dezinformacji w UE”.

Meta (właściciel Facebooka i Instagrama) i TikTok również zostały ostrzeżone przed doniesieniami o Izraelu i Hamasie na swoich platformach, ale problemy X grożą zaostrzeniem jego problemów z reklamodawcami.

Prezesi w programie

Musk zwolnił dyrektora generalnego Twittera, Paraga Agrawala, gdy miliarder sfinalizował transakcję i przejął zarządzanie platformą. Nastąpiło zamieszanie.

Na znak zniszczenia kamienia węgielnego modelu biznesowego X Musk w maju mianował na dyrektora generalnego popularnego dyrektora branży reklamowej. Yaccarino, która była prezesem ds. globalnej reklamy w grupie medialno-rozrywkowej NBCUniversal, cieszy się dużym szacunkiem w swojej branży.

Postanowiła zreformować relacje firmy z reklamodawcami, powołując ponownie „radę klientów” złożoną z dyrektorów ds. marketingu i agencji reklamowych, ale przyznała, że ​​praca ta jest dla niej trudna.

Linda Yaccarino na międzynarodowych targach CES (Consumer Electronics Show) w Las Vegas, Nevada, 8 stycznia 2020 r. Zdjęcie: Kolekcja Everetta/Alamy

„To trudne. To trudne dla mnie. To trudne dla mojej rodziny, moich dzieci, moich rodziców” – powiedziała Financial Times.

Yacarino Powiedział na konferencji we wrześniu I to Według szacunków banki poniosą stratę w wysokości 2 miliardów dolarów Dziennik Wall Street.

Musk pozostaje mocno zaangażowany w prowadzenie X, pełniąc rolę wykonawczą skupiającą się na projektowaniu nowych produktów i technologii oraz częstym tweetowaniu. Yaccarino musi upewnić się, że reklamodawcy będą gotowi sfinansować planowaną transformację Muska. Musi także stawić czoła presji regulacyjnej. Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych bada, czy „chaotyczne środowisko” na platformie Muska naruszyło rozporządzenie rządowe wymagające zmiany praktyk w zakresie bezpieczeństwa danych i prywatności, natomiast amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd bada działania dyrektora generalnego Tesli przed transakcją. .

„To nowy dzień w X” – powiedział Yaccarino we wrześniu. Jednak niektórzy użytkownicy, reklamodawcy i byli pracownicy tęsknią za starymi, dobrymi czasami.