Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Mustang GTD zapewnia osiągi samochodu wyścigowego na drodze

Mustang GTD zapewnia osiągi samochodu wyścigowego na drodze

Ford Performance zaprezentował „samochód wyścigowy na drogę” — Mustanga GTD 2025, zaprojektowanego równolegle z samochodem wyścigowym Mustang GT3, który ma zadebiutować podczas Rolex 24 2024 w Daytona. Mustang, nazwany na cześć IMSA Grand Touring Daytona, jest wyposażony w 5,2-litrowy, doładowany silnik V8 o mocy 800 KM, współpracujący z zamontowaną z tyłu, 8-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów.

GTD powstało we współpracy z partnerem Ford Performance Multimatic, któremu powierzono zadanie opracowania nowych wersji Mustanga GT3 i GT4. W rezultacie Mustang jest wyposażony w półaktywne zawieszenie hydrauliczne i aktywną technologię aerodynamiczną, aby poprawić właściwości jezdne.

Wyposażony w nadwozie z włókna węglowego z nawiewami i inspirowany wyścigami tylny spojler, GTD korzysta również z kolumny kierownicy z włókna węglowego i opcjonalnych ceramicznych hamulców, a tytanowy układ wydechowy i magnezowe koła zwiększają dynamikę pojazdu.

„Sprzęt został starannie wybrany i opracowany tak, aby zapewnić niesamowitą wydajność w czasie okrążeń” – powiedział Greg Goodall, główny inżynier oprogramowania Forda. „Cel tego projektu był jasny – jechać znacznie szybciej niż dotychczas, przy docelowym czasie jazdy na torze Nürburgring wynoszącym mniej niż siedem minut. To czyni go najszybszym drogowym Mustangiem, jaki kiedykolwiek wyprodukował.”

Prace rozwojowe prowadzono w tajemnicy w Allen Park w stanie Michigan, a projektem kierował prezes i dyrektor generalny Ford Motor Company Jim Farley.

„Mustang GTD reprezentuje to, co najlepsze w Ford Motor Company i to, co nasz zespół musi robić każdego dnia” – powiedział Farley. „Tak się dzieje, gdy bierzemy to, w czym jesteśmy dobrzy, i przesuwamy granice, aby zobaczyć, gdzie kończy się bańka. To jest sedno transformacji, którą przechodzimy w Fordzie, od oprogramowania po samochody w specjalnych edycjach.

„Jesteśmy niesamowicie dumni z naszej pracy nad Mustangiem GTD” – dodał Larry Holt, wiceprezes wykonawczy ds. operacji pojazdów specjalnych. „Prezentuje naszą najnowszą technologię zawieszenia zaworowego DSSV, z funkcjami niedozwolonymi nawet w wyścigach. Mustang GTD wyznacza nowe standardy dla kierowców wyścigów szosowych i nie możemy się doczekać, aż klienci poczują radość z jazdy nim.”

READ  Przetestowaliśmy zdalnie sterowane BMW naturalnej wielkości

Początkowa produkcja Mustanga GTD będzie odbywać się w zakładzie montażowym Forda Flat Rock na południe od Detroit, a następnie zostanie przewieziony do Multimatic w Markham w Ontario w celu ostatecznego montażu.

Dostawy mają rozpocząć się w czwartym kwartale 2024 roku.