Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Na lotnisku w Sydney trwa chaos, a podróżni i pracownicy przygotowują się do najbardziej pracowitego dnia od dwóch lat

Kolejki przed drzwiami na lotnisku w Sydney, gdy podróżni i pracownicy zmagają się z najbardziej pracowitym dniem na stacjach od czasu pandemii.

Pasażerowie stoją w kolejce od wielu godzin od otwarcia lotniska o 4 rano, a oczekuje się, że lokalne terminale przyjmą dziś 82 000 osób.

Ostatni raz ponad 80 000 pasażerów przybyło na lotnisko w Sydney w ciągu jednego dnia 6 marca 2020 r.

Dyrektor naczelny lotniska przeprosił pasażerów, ale podkreślił, że „wszelkie dostępne dźwignie” zostały wycofane w celu poprawy sytuacji, w tym rozmieszczenia kadry kierowniczej wyższego szczebla do zarządzania kolejkami.

Ludzie ustawiają się w kolejce przed budynkiem
Kolejka linii Virgin na lotnisku w Sydney dziś rano. (Twitter: Clinton Maynard )

Jednak byli pracownicy Qantas i Związek Pracowników Transportu (ZRT) twierdzą, że linie lotnicze nie zaplanowały Wielkanocy i wzywają do niezależnego organu nadzorującego operacje lotnicze.

Don Dixon, były główny operator linii lotniczych Qantas, który pracował dla firmy przez 20 lat, powiedział, że nigdy nie widział czegoś podobnego do chaosu, który widzimy dzisiaj.

„To smutny dzień, gdy to się dzieje… Nie ma tu absolutnie żadnego przywództwa”.

Osoby stojące w kolejkach na lotnisku
Pasażerowie Jetstar i Virgin musieli długo czekać w czwartek rano.(ABC News: Kamen Jok)

Craig McKay, były handlarz bagażu w Qantas, powiedział, że tysiące pracowników zwolnionych podczas pandemii musi zostać ponownie zatrudnionych, aby złagodzić presję.

„Lubimy pracować i chcemy zlikwidować te zaległości… Mieliśmy dni, kiedy brakowało nam personelu, ale wypracowaliśmy to ze względu na nasze doświadczenie” – powiedział.

mężczyzna rozmawia przez mikrofon
Craig McKay, były bagażowy w Qantas, powiedział, że on i tysiące innych chcą odzyskać swoją pracę.(Dostarczone: Dziewięć wiadomości)

W 2021 r. Qantas zlecił ponad 2000 prac obsługi naziemnej, głównie Swissport, co później orzekł sąd federalny, jako naruszenie ustawy o uczciwej pracy.

READ  Piec Westinghouse został wycofany z rynku z powodu obaw, że mógłby zmiażdżyć i zranić użytkowników

Oznacza to, że tysiące wykwalifikowanych robotników „siedziało w domu” podczas tego chaotycznego okresu, powiedział sekretarz krajowy ZRT Michael Caine.

„Są gotowi, chętni i zdolni do pracy. Mogą pomóc złagodzić ten zator” – powiedział.

Według jego zrozumienia, Kane powiedział, że żaden z 2000 zwolnionych pracowników nie był w stanie pracować w Swissport.

Mężczyzna rozmawiający z dziennikarzem jest nieostry.
Sekretarz krajowy Transport Association Michael Kean powiedział, że branża lotnicza potrzebuje pilnej zmiany kulturowej.(AAP: Mick Tsikas)

Opublikowana przez lotnisko w Sydney prognoza dziennej liczby pasażerów pokazuje, że jutro ma zapełnić lokalny terminal kolejne 79 000 osób.

Liczby te mogą spaść odpowiednio do 55 000 i 62 000 w sobotę i niedzielę, by w poniedziałek wzrosnąć do 72 000.

Linie lotnicze obwiniały COVID-19 za niedobory personelu ochrony, obsługi naziemnej i innych pracowników, przy czym 20 procent codziennych nieobecności było spowodowane infekcją COVID lub zasadami bliskiego kontaktu.

Rząd Nowej Południowej Walii niedawno dodał usługi transportu lotniczego do listy krytycznych miejsc pracy, które są wyłączone z zasad izolacji bliskiego kontaktu z COVID-19.

Wcześniej w tym tygodniu dyrektor generalny Qantas, Alan Joyce, powiedział, że niedoświadczeni podróżnicy również przyczyniają się do opóźnień, ponieważ nie byli zaznajomieni z protokołami bezpieczeństwa.

„Pasażerowie są zardzewiali w podróży” – powiedział ABC.

Ale McKay powiedział, że „nie ma to nic wspólnego z niewykształconymi podróżnikami” i ogranicza się do garstki niedoświadczonych pracowników.

Dyrektor naczelny lotniska w Sydney, Jeff Colbert, powiedział, że odbudowa siły roboczej do poziomu sprzed pandemii zajmie trochę czasu, co pogarsza napięty rynek pracy.

„Zatrudniane role są wykwalifikowane i wyspecjalizowane, a my nie pójdziemy na kompromis w zakresie bezpieczeństwa i ochrony” – powiedział Colbert.

Colbert powiedział, że ludzie powinni przybyć na lotnisko w Sydney co najmniej dwie godziny przed lotami krajowymi w Wielkanoc.

Portret Jeffa Colberta, dyrektora generalnego lotniska w Sydney.
Szef lotniska w Sydney, Jeff Colbert, powiedział, że nawet 20 procent pracowników nie ma pracy z powodu COVID-19.(ABC News: John Joon)