Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Największe w historii zamówienie na samolot pasażerski przypada na pierwszy dzień targów lotniczych w Paryżu

Największe w historii zamówienie na samolot pasażerski przypada na pierwszy dzień targów lotniczych w Paryżu

Umowa na 500 samolotów z indyjskim tanim przewoźnikiem IndiGo zapoczątkowała coś, co organizatorzy określili jako „pokaz odzyskiwania powietrza” po tym, jak koronawirus zdewastował sektor, a odbywające się co dwa lata targi w 2021 r. zostały odwołane.

Myśliwce i cywilne samoloty szybowały po niebie, gdy umundurowane delegacje, w tym ukraińscy wojskowi i prezydent Emmanuel Macron, zwiedzali trybuny.

W tym roku pokazy lotnicze skupiają się na obronie po inwazji Rosji na Ukrainę, a także na wysiłkach przemysłu na rzecz ograniczenia emisji dwutlenku węgla, ponieważ prezydent Francji Emmanuel Macron przybył helikopterem, który wykorzystuje częściowo zrównoważone paliwo lotnicze.

Macron wezwał do „powściągliwości” w celu ochrony środowiska, ale powiedział, że środki dotyczące lotów powinny być „rozsądne”, a nie „karane”, dodając, że świat nie może „rezygnować ze wzrostu”.

Ogromne korki wokół lotniska Le Bourget pod Paryżem świadczyły o zainteresowaniu tegorocznym pokazem, ponieważ producenci samolotów złożyli setki zamówień, a linie lotnicze przygotowują się na prawie rekordową liczbę pasażerów w tym roku.

Konflikt na Ukrainie skłonił również kraje do zwiększenia wydatków na zbrojenia, na czym mogłyby zyskać koncerny obrony powietrznej.

Podczas gdy Rosja została pominięta w wydarzeniu, ukraińscy wojskowi zwiedzili ogromną przestrzeń wystawienniczą na paryskim lotnisku Le Bourget, a niektórzy robili zdjęcia wystawionych pocisków.

– Pasja powietrza nie odeszła –

Macron ogłosił, że Belgia zostanie przyjęta jako obserwator we francusko-niemiecko-hiszpańskim programie Future Combat Air System (FCAS), którego celem jest rozwój technologii walki powietrznej nowej generacji.

Macron na zakończenie konferencji ministerialnej na temat europejskiej obrony powietrznej określił to jako „główny rozwój”.

FCAS ma wejść do służby do 2040 roku, ale już miał liczne opóźnienia.

Również na froncie wojskowym Macron powiedział, że Francja, Estonia, Węgry, Belgia i Cypr wspólnie kupują pociski ziemia-powietrze krótkiego zasięgu Mistral.

READ  Białoruś oskarża migrantów o „uzbrojoną” kłótnię o naruszenie granic UE

„To bardzo dobry przykład suwerennej współpracy między Europejczykami na skalę, która jest dość istotna i niewystarczająco omówiona” – powiedział francuski prezydent.

Nastąpiła gwiezdna przemiana francuskiego myśliwca Rafale wyprodukowanego przez firmę Dassault i amerykańskiego F-35, a setki odwiedzających skierowały swoje aparaty telefoniczne w stronę nieba, a inni zatykali uszy przed ogłuszającymi torami lotu.

Le Bourget oferuje forum do ogłaszania umów z około 2500 firmami ustawionymi w kolejce, aby zaprezentować swoje najnowsze samoloty, drony, helikoptery i prototypy, takie jak latające taksówki.

Na 125 000 metrów kwadratowych (1 350 000 stóp kwadratowych) powierzchni wystawienniczej – odpowiednik około 18 boisk piłkarskich – podczas tygodniowej imprezy spodziewanych jest około 320 000 odwiedzających.

„Zamiłowanie do powietrza nie zniknęło, to dobra wiadomość” — powiedział Bertrand Godino, Country Manager EasyJet w Holandii i Francji.

– Wielkie oferty –

Wraz z Farnborough Air Show w Anglii, które odbywają się w latach parzystych, Le Bourget jest ważnym wydarzeniem sprzedażowym dla przemysłu cywilnego i obronnego.

Airbus i konkurencyjny Boeing zaciekle konkurują w ogłaszaniu zamówień na samoloty o wartości miliardów dolarów.

Poniedziałkowa umowa IndiGo-Airbus obejmuje rodzinę A320 za cenę katalogową 55 miliardów dolarów.

Chociaż rzeczywiste ceny sprzedaży są zwykle niskie, jest to największe zamówienie w lotnictwie cywilnym pod względem wielkości i zostało okrzyknięte przez dyrektora generalnego Airbusa, Guillaume’a Fauré, jako „ogromny kamień milowy”.

Airbus i Boeing również walczą o wzmocnienie łańcuchów dostaw, jednocześnie zwiększając produkcję, aby sprostać rosnącemu popytowi.

Stany Zjednoczone mają silną pozycję z 425 wystawcami, podczas gdy są firmy z 46 innych krajów.

Reprezentowane są także Chiny, które zniosły ograniczenia Covid-19 dopiero na początku tego roku.

Jednak Pekin nie prezentuje swojego pierwszego krajowego samolotu pasażerskiego średniego zasięgu, C919, który ma konkurować z Airbusem A320neo i Boeingiem 737 Max.

READ  Qantas pracuje nad rozwiązaniem tej luki po tym, jak użytkownicy aplikacji zgłosili masowe naruszenie prywatności

– Latające taksówki –

Airshow ma również nadzieję otworzyć okno na przyszłość, ponieważ latające taksówki i inne projekty samolotów pionowego startu są obfite.

Kilka prototypów zostanie zaprezentowanych w ramach Paris Air Mobility Show, aby zaprezentować najnowsze innowacje, które, jak mają nadzieję deweloperzy, zmienią sposób, w jaki ludzie podróżują.

Macron przybył na pokład najnowszego helikoptera Airbusa, H160, podczas lotu napędzanego w 30 procentach zrównoważonym paliwem, po czym odwiedził pawilon Wspólnoty Europejskiej, gdzie przedstawił plan zerowej emisji netto do 2050 roku.

W piątek Macron ogłosił 2,2 miliarda dolarów na pomoc w opracowaniu technologii zmniejszających emisje z samolotów.

Podróże lotnicze odpowiadają za prawie trzy procent globalnej emisji dwutlenku węgla, ale obsługują tylko niewielką mniejszość światowej populacji.

Ponieważ branża dąży do zerowej emisji netto do połowy stulecia, firmy dokładają wszelkich starań, aby to osiągnąć.

Początkowy nacisk kładziony jest na SAF, który jest wytwarzany z takich źródeł, jak odpady komunalne i odpady rolnicze.

Ale firmy opracowują również samoloty zasilane bateriami i wodorem.

mra-tq/rl-tgb/pvh/nas/gw