Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Nic dziwnego, że ludzie są zdezorientowani. Większość oficjalnych porad dotyczących szczepionek przeciw COVID jest zbyt skomplikowana

Ponieważ epidemia COVID-19 w Sydney wciąż rośnie, wiadomość pilnie zmieniła się w „wszczepienie”. Popychał ludzi do szczepień Wzrastający.

Jednak z powodu ciągle zmieniających się porad wiele osób jest zdezorientowanych co do tego, do jakiej szczepionki mają prawo i gdzie się umówić.

Nasza ostatnia recenzja, który został zaakceptowany do publikacji w Australian Medical Journal, pokazuje, że publicznie dostępne informacje na temat szczepionek przeciw COVID są zbyt skomplikowane, aby je czytać, rozumieć i działać. Jest bardziej złożony niż inne porady dotyczące zdrowia publicznego związane z wirusem COVID, takie jak dystans fizyczny czy maski.

Potem są wyniki Nasza ostatnia ankieta, która nie została jeszcze zrecenzowana, to miejsce, w którym ludzie ze społeczności zróżnicowanych kulturowo i językowo (CALD) otrzymują informacje o COVID. Znajduje to wiele różnych źródeł, znacznie wykraczających poza oficjalne strony rządowe. Dlatego musimy dostosować komunikację do tych społeczności za pośrednictwem kanałów, z których ludzie faktycznie korzystają.

Podsumowując, nasze badania pokazują, że wciąż brakuje nam jasnej i spójnej komunikacji na temat szczepionek przeciw COVID, którą wszyscy Australijczycy mogą zrozumieć i zastosować.

Nic dziwnego, że ludzie są zdezorientowani

Przyjrzeliśmy się publicznie dostępnym informacjom dotyczącym COVID-19 z rządowych stron internetowych z Australii (federalnej i trzech stanów), Wielkiej Brytanii, Nowej Zelandii i trzech międzynarodowych agencji zdrowia publicznego (w tym Światowej Organizacji Zdrowia).

Większość informacji publicznych przekraczała zalecany poziom czytania dla ogółu populacji (klasa 8).

W Australii informacje pisano najczęściej na poziomie studiów podyplomowych. Oznacza to, że osobom o przeciętnej umiejętności czytania ze zrozumieniem jest bardzo trudno. Prawdopodobnie będzie trudniej 9 milionów Australijczyków którzy mają mniejszą wiedzę na temat zdrowia.

Informacje o szczepieniach od Strona rządu federalnego Był to jedyny australijski artykuł, który odpowiednio nakreślił procedurę lub kroki, które czytelnicy powinni podjąć, aby się zaszczepić. Strony internetowe z trzech stanów (Nowa Południowa Walia, Queensland, Wiktoria), które sprawdziliśmy, nie.

READ  Naukowcy odkryli przyczynę neurodegeneracji w chorobie Lafora

Oznacza to, że na poziomie krajowym lub międzynarodowym poczyniono niewielkie postępy w poprawie czytelności pisemnych informacji o COVID-19 Od kwietnia 2020.



Czytaj więcej:
Tak, umiejętność czytania i pisania dorosłych musi zostać poprawiona. Ale dziś rządy mogą sprawić, że ich wiadomości będą łatwiejsze do odczytania


Różnorodni kulturowo i językowo Australijczycy

Nasza recenzja nie zaczęła wychwytywać dodatkowych ograniczeń komunikacji COVID-19 ze społecznościami CALD.

Ludzie ze środowisk CALD stanowią dużą i stale rosnącą część populacji Australii. na przykład, 43% populacji z południowo-zachodniego Sydney (jednego z epicentrów obecnej epidemii COVID-19) urodzeni za granicą; Aż 71% w niektórych obszarach samorządowych posługuje się w domu językiem innym niż angielski.

Jednak przetłumaczone informacje i komunikaty na temat COVID-19 były sporadyczne, sporadyczne i nie wszystkie z nich są To było właściwe. Oryginalny materiał w języku angielskim jest bardzo złożony, nie używa się oficjalnych tłumaczy i/lub tłumaczenia nie są sprawdzane w celu upewnienia się, że informacje mają sens.

Nastąpił pewien postęp

W tym tygodniu poczyniliśmy pewne postępy. Briefingi prasowe, które są kluczowe, aby być na bieżąco z nowymi przepisami i regulacjami, odbyły się dopiero w ciągu ostatnich kilku dni. udostępnione W dowolnym języku innym niż angielski.

Podobnie Internet Weryfikator uprawnień do szczepień Została właśnie przetłumaczona na 15 innych języków. Jednak internetowa wyszukiwarka klinik szczepionkowych, do której można uzyskać dostęp pod koniec sprawdzania uprawnień do szczepień, pozostaje tylko w języku angielskim.

Bardziej pozytywnie, a Słowniczek szczepionek przeciwko COVID-19 (Z jasnym opisem złożonej terminologii dotyczącej szczepionek) Teraz dostępne w 29 językach.

Ale potrzeba więcej pracy

Jednak potrzeba więcej pracy, aby zapewnić, że informacje o COVID są „szeroko rozpowszechniane” wśród społeczności CALD za pośrednictwem najbardziej odpowiednich kanałów, zgodnie z zaleceniami rządu australijskiego. specjalny plan.

Nasz ostatnie badania Spośród ponad 700 członków społeczności CALD w regionie Greater Western Sydney ponad połowa (około 54%) wykazała, że ​​korzysta z oficjalnych źródeł rządowych, aby dowiedzieć się więcej o COVID-19. Różniło się to jednak znacznie między grupami językowymi, osiągając w niektórych przypadkach nawet 29%.

Media społecznościowe (52%), rodzina i przyjaciele (33%) oraz źródła społecznościowe (26%) były również popularnymi sposobami wyszukiwania informacji o COVID. Wielu szukało kontaktu językowego z zagranicy. Dla niektórych z tych grup oficjalne źródła wydają się mniej dostępne lub przydatne.

Jest więc oczywiste, że istnieje potrzeba pracy nad dystrybucją spersonalizowanej komunikacji w kanałach, z których ludzie już korzystają.



Czytaj więcej:
W wielojęzycznej Australii brakuje istotnych informacji na temat koronawirusa. Nic dziwnego, że angażują się samorządy i firmy


Co właściwie działa?

Wiemy, jak jasno przekazywać komunikaty dotyczące zdrowia publicznego do Różnorodne społeczeństwa. możemy:

Wiemy, że udana realizacja tych strategii jest możliwa. Nasza recenzja zidentyfikowała 12 „łatwych do odczytania” Materiały Napisany na niższym poziomie czytelności, który jest łatwiejszy do zrozumienia.

Były one jednak rzadkie, trudne do znalezienia na oficjalnych stronach internetowych i często słabo oflagowane. Na przykład niektóre z nich znajdowały się na stronach sklasyfikowanych jako „ludzie niepełnosprawni“.

Potrzebujemy wspólnych działań, aby artykuły takie jak ten stały się „regułą”, a nie wyjątkiem. Uproszczone i językowe informacje nie mogą być tylko refleksją lub „opcjonalnym dodatkiem”, jeśli chcemy osiągnąć 80% lub więcej Wskaźniki szczepień potrzebne do zakończenia blokad i powrotu do normalności.



Czytaj więcej:
Australia nie powinna „otwierać się” przed zaszczepieniem co najmniej 80% populacji. Dlatego