Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

„Ojciec” bada demencję i opisuje powrót „Martwej natury w loży” do Polski

M.V. Towarzystwo Filmowe oferuje dwa nowe filmy od piątku 12 marca. „Ojciec” M.V. Gra w centrum filmowym i prawie na ekranach „Still Life in Lots”. Wyreżyserowany przez Floriana Zellera, “Ojciec” gra Sir Anthony’ego Hopkinsa w roli Anthony’ego, opisując jego bicie serca popadające w demencję. Dokument „Martwa natura w losach” w reżyserii Slavomira Grunberga opisuje powrót Lilki Elbaum do Polski i obraz życia, który był źródłem jej wspomnień z dorastania w Lots.

‘Ojciec’

„Ojciec” zaczyna się od tego, że córka Annie (Olivia Coleman) nie potrzebuje opiekuna. Anthony mocno wierzy, że były dozorca Angela go okrada, na przykład nie mógł znaleźć swojego zegarka. Jednak Anne wyjmuje zegar spod swojej zwykłej ukrytej wanny. Mówi ojcu, że poznała kogoś i planuje wyjechać z nim do Paryża. To był ruch, który go sprowokował.

Laura (Imogen Boots), nowa opiekunka, przybywa na polecenie Anne, a Anthony dostaje dla niej piękno. Mówi o tym Laurze, która była tancerką, i wspomina swoją drugą córkę, Lucy, jako artystkę. Anne cicho wspomina, że ​​był inżynierem i okazuje się, że Lucy nie żyje.

Zmieszanie Anthony’ego jest coraz wyraźniejsze. W tym momencie film kontynuuje jednak obiektywną wizję, której głównym bohaterem jest Anthony. Uwaga przenosi się na Annie oraz smutek i żal, jakie odczuwa z powodu trudności w kontaktach z ojcem. Wraz z tą zmianą film zaczyna przenosić wizję z umysłu Anthony’ego na świat.

Częste zdjęcia z kamery pustych pokoi w mieszkaniu Anne, w którym obecnie mieszka jej ojciec, pomagają wzmocnić poczucie zagubienia, które widz coraz częściej dzieli z Anthonym. Poprawki do filmu, które nagle zmieniają spojrzenie widza, sugerują narastające zdezorientowanie Anthony’ego, o ile widz doświadcza demencji. Sukces „Ojca” polega na potężnym, uległym wykonaniu Hopkinsa.

„Martwa natura w wielu”

Lots to miasto produkcyjne w centralnej Polsce, niegdyś domem dla dużej społeczności żydowskiej. Bostońska pisarka Lilka Elbaum wraca do Łodzi, aby ponownie rozważyć miejsca, w których dorastał, zanim on i jego rodzina zostali wygnani przez antysemityzm w 1968 roku. Pamięta obraz życia, który wisiał tam od 1893 roku przez trzy pokolenia rodziny. Obraz ten staje się metaforą tragicznej historii i zmian, jakich doświadczyło miasto i jego ludność żydowska.

READ  Lista krajów ponownie zablokowanych, od Francji po Polskę

Podróż, którą zabiera Elbum, przenosi ją z powrotem do przeszłości, którą zostawiła. Odwiedzenie jego dawnego domu i otoczenia jest hołdem dla życia jego bliskich w czasie Holokaustu. Dotykanie ścian pokoi, w których mieszkała w okresie powojennym, jest ważną częścią jej wspomnień, w tym obrazu życia wiszącego na jej łóżku – „To pierwsza rzecz, którą zobaczyłem rano”. Było to od czasu, gdy mieszkała tam jego rodzina, następnie rodzina niemiecka, a następnie do powrotu rodziny, aż do 1968 roku.

Paul Seller, ocalały z Holokaustu w drugim pokoleniu, podobnie jak Elbaum, bada wspomnienia, którymi się dzielili, oraz wspomnienia izraelskiego fotografa Ronniego Ben Arie. Sprzedawca wspominał niewolę swojej matki w getcie żydowskim, które przeżył później w Oświęcimiu, które, jak mówi, było „prawdziwym cudem”.

Ben Ari pochodzi z rodziny odnoszących sukcesy producentów i opowiada o rodzinnej menorze używanej podczas święta Chanuki, która przechowuje wspomnienia przedmiotu. Zejście po tych samych schodach co jej rodzice i dziadkowie stanie się znaczącym symbolem jej pamięci.

Kiedy Niemcy najechali Polskę w 1939 roku, 250 tysięcy Żydów mieszkających w Łodzi zostało uwięzionych w getcie i opisuje most, który pozwolił mieszkańcom Elby przenieść się do innej części getta. W ten sposób Elbum wykorzystuje archiwalne zdjęcia, aby połączyć historię Parcel ze wspomnieniami z miasta. Film wykorzystuje również mapy i animowane sceny, aby zilustrować życie w tamtym czasie, a bardziej efektywnie łączy zdjęcia z tymi samymi rysunkami. Ściana z powrotem do ściany, na której Elbam wisiał przez wiele lat, była bardzo wytrzymała.

Informacje i bilety na „Ojciec” i „Martwa natura na parcelach” są prawie dostępne w kinie mvfilms Society.com.