Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Peter Dutton twierdzi, że ze względów ekonomicznych należy wysłać australijską marynarkę wojenną

Peter Dutton twierdzi, że ze względów ekonomicznych należy wysłać australijską marynarkę wojenną

pobierać

Zapytana o odpowiedź na prośbę USA, Partia Pracy wielokrotnie podkreślała potrzebę skupienia australijskich wysiłków wojskowych na bezpośrednim obszarze kraju. Rząd stwierdził, że odpowiedział pozytywnie, wysyłając grupę oficerów marynarki.

Tydzień po tym, jak prezydent USA Joe Biden utworzył koalicję morską w celu ochrony szlaku, wielu sojuszników wycofało się.

Dwóch europejskich sojuszników Ameryki wymienionych jako uczestnicy operacji Prosperity Sentinel – Włochy i Hiszpania – wydało oświadczenia, w których wydawało się, że dystansuje się od potęgi morskiej.

Minister obrony Richard Marles powiedział w zeszłym tygodniu, że Dutton i jego ministrowie domagali się powrotu Australii do konfliktów na Bliskim Wschodzie, demonstrując „jak całkowitą nieświadomość mają australijskiego interesu narodowego”.

Podczas gdy minister spraw zagranicznych Penny Wong przygotowuje się do podróży do Izraela, trwający konflikt na Bliskim Wschodzie zmusza przedsiębiorstwa żeglugowe do opóźniania dostaw między Azją a Europą w związku z żeglugą wokół Przylądka Dobrej Nadziei. Dodaje to 10 do 14 dni podróży i dodatkowy koszt w wysokości około 1 miliona dolarów (1,46 miliona dolarów).

Duński gigant żeglugowy Maersk powiedział na początku tego tygodnia, że ​​przygotowuje się do wznowienia działalności żeglugowej przez Morze Czerwone, ale przyznał, że istnieje ciągłe zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Na całym świecie istniały obawy, że pożar Morza Czerwonego doprowadzi do wzrostu cen ropy w pojeździe, jednak wzrost cen ropy Brent, będącego światowym wskaźnikiem, nie wpłynął jeszcze na cenę Tapis. Standard stosowany w Australii.

Bojownicy Houthi i ich zwolennicy maszerują w Sanie w Jemenie na początku tego roku.kredyt: AP

Ropa Brent, która po tygodniach wzrostów nieznacznie spadła w środę do 79,58 dolarów za baryłkę, nadal znajduje się znacznie poniżej poziomu 120 dolarów za baryłkę, jaki osiągnęła po zeszłorocznej inwazji Rosji na Ukrainę.

READ  Chiny przygotowują się do rozpoczęcia pierwszych testów reaktora jądrowego ze stopionymi solami, wykorzystującego tor zamiast uranu

„Za każdym razem, gdy coś dzieje się na Bliskim Wschodzie, następuje gwałtowny wzrost cen ropy na całym świecie” – powiedział Peter Khoury z Urzędu Motoryzacyjnego Nowej Południowej Walii (NRMA). „Nie widzieliśmy niczego, co sugerowałoby, że zobaczymy jakąkolwiek zmianę w tym, co Australijczycy będą płacić na stacji benzynowej”.

Jednak Peter Draper, profesor na Uniwersytecie w Adelajdzie i ekspert ds. handlu międzynarodowego, powiedział, że wyższe światowe ceny ropy prawdopodobnie wywołają efekt domina w Australii. Profesor nie spodziewał się znaczącego wzrostu cen, ale wskazał, że mogą one wzrosnąć jeszcze bardziej, gdyż armia izraelska wskazywała, że ​​jej operacja w Gazie może trwać kilka miesięcy.

„Wygląda na to, że był to główny czynnik wzrostu cen w ciągu ostatnich kilku tygodni” – dodał.

W październiku prezes Banku Rezerw Michelle Bullock powiedziała, że ​​wojna między Hamasem a Izraelem może dłużej utrzymać inflację i ceny ropy na wysokim poziomie.

Paul Szalay, prezes Shipping and Trade Alliance, międzynarodowego organu przedstawicielskiego sektora łańcucha dostaw, powiedział, że ceny importowanych towarów, nie tylko ropy, mogą wzrosnąć we wszystkich przypadkach w wyniku gwałtownego wzrostu temperatury na Morzu Czerwonym.

Od miesięcy przedsiębiorstwa żeglugowe znajdują się pod dużą presją z powodu utrudniających prace przemysłowe w portach DP World oraz cyberataku na systemy załadunku i rozładunku.

Według chronionej akcji protestacyjnej Australijskiej Federacji Morskiej prowadzonej od 1 października do ponad 45 000 kontenerów w terminalach w całej Australii the Australijski przegląd finansowy. Skontaktowano się ze związkiem w celu uzyskania komentarza.

„Wydarzenia na Morzu Czerwonym pogorszyły tę sytuację [problem]„Nadal czekamy na pełne skutki w zakresie stawek za wysyłkę i dopłat, ale wiele wskazuje na to, że wszystkie linie żeglugowe będą oferować różne dopłaty” – powiedział Szalay.

Zdecydowana większość handlu Australii odbywa się z Azją. Niektóre podmioty zajmujące się żeglugą szczytową, w tym Shipping Australia, uważają, że „położenie geograficzne Australii może przynajmniej częściowo złagodzić szkody”.

READ  Cudzoziemcy zabici, porwani lub zaginieni w wyniku ataku Hamasu

W porcie w Melbourne, największym w kraju porcie dla ładunków drobnicowych i kontenerów, około 7 procent całkowitego handlu kontenerowego przechodzi przez Kanał Sueski.

Choć większość towarów detalicznych z Azji pozostanie w dużej mierze niezmieniona, konsumenci importujący „skórzane kanapy z Włoch lub egzotyczne sery z Europy” mogą spotkać się z opóźnieniami i wyższymi cenami, powiedział Szalay.

Z Reuterem

Przebij się przez hałas polityki federalnej dzięki aktualnościom, opiniom i analizom ekspertów. Abonenci mogą zapisać się na nasz cotygodniowy biuletyn Inside Politics.