Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Plan redukcji emisji w Nowej Zelandii, aby zwabić ludzi o niskich dochodach do samochodów hybrydowych i elektrycznych

Rząd Nowej Zelandii pomoże zapłacić rodzinom o niskich dochodach, aby pozbyć się starych konsumentów gazu i zastąpić je czystszymi pojazdami hybrydowymi lub elektrycznymi w ramach kompleksowego planu redukcji emisji gazów cieplarnianych.

Rząd twierdzi, że planuje wydać 569 milionów NZ (516 milionów dolarów) na program pilotażowy w ramach większego planu, który obejmuje dotacje dla firm na redukcję emisji, przejście na całkowicie ekologiczną flotę autobusów do 2035 roku i ograniczenie marnotrawstwa żywności. Zbierz dla większości domów do końca dekady.

„To historyczny dzień w naszym przejściu do niskoemisyjnej przyszłości” – powiedziała premier Jacinda Ardern w oświadczeniu.

„Wszyscy widzieliśmy ostatnie doniesienia o podniesieniu się poziomu morza i jego wpływie tutaj, w Nowej Zelandii.

Plan stanowi krok w kierunku zobowiązań podjętych przez naród w ramach porozumienia paryskiego z 2016 r. w sprawie zmian klimatycznych i deklarowanego przez Nową Zelandię celu osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 r.

Zbliżenie na stację ładowania samochodów elektrycznych na ulicy z zaparkowanymi samochodami w tle i drzewami na środkowym pasie
Podłączony: rząd Nowej Zelandii chce, aby ludzie o niskich dochodach jeździli czystszymi samochodami elektrycznymi.

Pani Ardern, która miała uruchomić program, ale została odwołana po pozytywnym wyniku testu na COVID-19 pod koniec zeszłego tygodnia, powiedziała, że ​​każda społeczność i sektor mają do odegrania rolę i że zmniejszenie zależności od paliw kopalnych pomogłoby chronić gospodarstwa domowe przed niestabilnymi podwyżkami cen.

Plan wyznacza również cel zmniejszenia całkowitej liczby podróży samochodem o 20 procent w ciągu najbliższych 13 lat poprzez oferowanie lepszych opcji transportu w miastach, a także ulepszonych opcji dla rowerzystów i pieszych.

Koszty programu zostaną pokryte z funduszu reagowania kryzysowego na klimat o wartości 4,5 miliarda NZ.

Urzędnicy powiedzieli, że z biegiem czasu pieniądze zebrane od zanieczyszczających będą płacić za programy, a nie podatki od gospodarstw domowych.

Grupa mężczyzn i kobiet w średnim wieku w profesjonalnych ubraniach roboczych noszących maski COVID
Wicepremier Nowej Zelandii Grant Robertson, w centrum, przed ogłoszeniem rządowego planu ograniczenia emisji.

Jednak w planie brakowało niektórych szczegółów, w tym planu zastąpienia energochłonnego gazu, który według rządu zostanie ukończony w ciągu najbliższych miesięcy.

READ  „Pustka wizja”: czy Christopher Luxon może poprowadzić Partię Narodową Nowej Zelandii do władzy? | Nowa Zelandia

Niektórzy krytycy stwierdzili, że w dalszym ciągu ułatwia to ogromnemu przemysłowi rolnemu w kraju, który wytwarza około połowy całkowitej emisji gazów cieplarnianych w kraju, ale jest również niezbędny dla gospodarki jako największego źródła eksportu kraju.

„Niektóre z ogłoszonych polityk, takie jak system gotówki za stary samochód, okazały się być psami i zostały wypróbowane i zawiodły za granicą” – powiedział David Seymour, przywódca libertariańskiej partii ACT.

Pan Seymour powiedział, że konsumenci powinni mieć możliwość wyboru sposobu redukcji emisji poprzez rynkowy system handlu uprawnieniami do emisji.

opublikowany I zaktualizowany