Zarząd Portu Gdynia, terminale i Gdynia badają wykorzystanie wodoru i stworzenie hubu wodorowego.
W polskim porcie odbyła się konferencja poświęcona konwersji paliw i energii. Wśród uczestników byli przedstawiciele terminali działających w porcie oraz Urzędu Miasta Gdyni. W jej skład weszli również dostawcy paliw nisko- i zeroemisyjnych, dostawcy technologii produkcji paliw alternatywnych itp.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia poinformował, że zintensyfikował prace nad rozwojem technologii wodorowych. Ponadto zacząłem tworzyć hub H2. W szczególności jej celem jest zgodność z celami klimatycznymi UE, a tym samym działanie na rzecz transformacji energetycznej Polski.
Według jego szefa Jacek SadajZarząd Portu chce realizować ideę „zielonego portu”. Zastępca burmistrza stwierdził, że miasto planuje również wprowadzenie w mieście systemu transportu z wykorzystaniem wodoru i pociągu wodnego Katarzyna Groszica-Spica.
Jan Garmakowski, prezes Hutchison Port Gdynia (GCT), powiedział, że zakład planuje wymianę lub modernizację suwnic z napędem spalinowym.
Od 2024 roku port nie będzie już realizował zamówień na urządzenia terminalowe wykorzystujące paliwa kopalne. Plan zakłada włączenie projektu zielonego paliwa do przyszłego cyklu inwestycyjnego.
Ponadto HES Gdynia poinformował, że Grupa HES przyjęła strategię redukcji emisji dwutlenku węgla o 25 proc. Jedną z inicjatyw wspierających tę strategię jest kwestia wodoru.
Urząd Morski w Gdyni kontroluje wdrażanie wszystkich niezbędnych ustaw i rozporządzeń, które wspierają rozwój zielonej gospodarki.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu