Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Boeing 747: ostateczna dostawa jumbo jeta w grudniu, produkcja zakończona

Boeing 747: ostateczna dostawa jumbo jeta w grudniu, produkcja zakończona

Koniec produkcji najbardziej znanego samolotu na świecie z pewnością nastąpi już za kilka miesięcy.

Potwierdzeniem, że do grudnia globalna linia lotnicza będzie miała ostatniego Boeinga 747, jest gwóźdź do trumny słynnego gigantycznego samolotu.

Zakończy on niezwykły lot 747, który po raz pierwszy poleciał w 1969 roku i był w ciągłej produkcji od ponad pół wieku dzięki różnym modelom.

Znany jako „Królowa Niebios” – z charakterystycznym górnym garbem – 747 od dziesięcioleci jest częstym widokiem na międzynarodowych lotniskach.

Jednak trend w kierunku mniejszych samolotów, które są bardziej paliwooszczędne i mniej kosztowne w eksploatacji, a także okrutny Covid-19, który przeniósł się do branży, spowodował, że 747 upadł, a kilka linii lotniczych usunęło je ze swoich flot.

Qantas obsługiwał 30 747 samolotów z Australii do takich miejsc, jak Los Angeles, Singapur, Londyn, Frankfurt, Johannesburg i Santiago. ale to Jej ostatni jumbo odrzutowiec przeszedł na emeryturę w czerwcu 2020 r., kiedy wybuchła epidemia Był na pełnym gazie.

Ostateczne potwierdzenie dostawy 747

Atlas Air z siedzibą w Nowym Jorku, którego samoloty są często widywane w Australii, powiedział, że spodziewa się dostarczyć pozostałe trzy frachtowce 747-8 do końca roku.

Trzy samoloty to ostatni standard dostawy 747 w księgach zamówień Boeinga.

„Nabycie tych samolotów szerokokadłubowych podkreśla nasze zaufanie do popytu na międzynarodowe przewozy ładunków lotniczych, szczególnie na szybko rozwijających się rynkach globalnych, handlu elektronicznego i szybko rozwijających się rynkach światowych, i zapewni firmie Atlas znaczne zwroty w nadchodzących latach ”, powiedział linia lotnicza. w obecnej sytuacji.

Wszystko, co pozostanie do zbudowania po Atlas Airs, to dwa mocno zmodyfikowane 747, które rząd USA ma zastąpić obecny Air Force One. Zmodyfikowano je tak, że tak naprawdę nie są znane jako 747, ale jako „VC-25”.

READ  Rynki wschodzące – gorączka technologiczna w Hongkongu wspiera akcje, podczas gdy rynek walutowy nieco się ożywia

Chociaż nie ma dokładnej daty ostatniej dostawy zwykłego 747, prawdopodobnie nastąpi to w grudniu.

Pojawiły się zdjęcia co najmniej jednego z trzech ostatnich samolotów, nad którymi pracowano w fabryce Boeinga w Seattle.

Boeing od pewnego czasu wskazuje, że jumbo jet był na ostatniej rozpiętości skrzydeł. W lipcu 2020 r., kiedy ogłoszono zamówienie Atlas Air, firma z Chicago poinformowała, że Samolot oznacza koniec produkcji.

„Atlas Air rozpoczął działalność 28 lat temu z jednym 747 i jest odpowiedni do odbioru ostatniego wyprodukowanego 747, zapewniając, że „Królowa nieba” będzie odgrywać ważną rolę na globalnym rynku frachtu lotniczego przez dziesięciolecia” – powiedział Stan Dale , wówczas dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes.

Boeing 747 po raz pierwszy poleciał w 1969 roku. Obecnie rozwiązany PanAm był pierwszą linią lotniczą, która przyjęła dostawę przełomowego samolotu, który mógł przewieźć więcej ludzi w odległe miejsca niż kiedykolwiek wcześniej.

Australijczykom pomogło to zredukować tak zwaną „trasę kangura” z wieloma przystankami do iz Londynu do zaledwie jednego przystanku w połowie drogi między Wielką Brytanią a Australią.

Olbrzymia A380 superjumbo Airbusa została zaprojektowana do koszenia trawy Boeinga 747. Zbudowano ich ponad 250, ale zanim A380 wszedł do służby, linie lotnicze kusiły już, by szukać mniejszych samolotów dwusilnikowych zamiast pochłaniających gaz czterech.

Produkcja A380 trwała 17 lat, z których ostatni został uruchomiony na linii produkcyjnej w 2021 roku. Qantas nadal obsługuje ten gigantyczny samolot.

Chociaż 747 jest w produkcji znacznie dłużej, został również uderzony tymi samymi siłami, co A380.

Nowa wersja, 747-8 wprowadzona w połowie 2000 roku, była wyższa i większa niż jakakolwiek inna wersja jumbo jeta.

Boeing miał nadzieję sprzedać 300 747-8, odciągając klientów od A380, ale zdołał zmienić zaledwie połowę tej liczby. Wśród linii lotniczych, które w ostatnich dziesięcioleciach nadal chciały Jumbo, wybrały więcej niż wersję Airbusa Boeinga.

READ  W obliczu słabnącej chińskiej gospodarki Australia przygotowuje się na wpływ tej sytuacji na swój rynek walutowy i turystyczny Gospodarka australijska

Dwie trzecie 747-8 trafiło do przewoźników towarowych, którzy pokochali je za zdolność do połykania ogromnych ilości ładunków.

747 będzie latać przez dziesięciolecia z większością płatowców o co najmniej dwudziestoletnim okresie eksploatacji. Firmy zajmujące się transportem lotniczym mogą zwykle spędzić kilka lat więcej.

Ale szanse na podróż 747 szybko maleją. Większość głównych międzynarodowych linii lotniczych całkowicie zrezygnowała z samolotów. Setki rdzewieją na odległych lotniskach lub pożerają kawałki.

Qantas utrzymywał dwa Boeingi 747, jeden w Longreach w stanie Queensland, a drugi jest sponsorowany przez Stowarzyszenie Historyczne Odbudowy Samolotów na lotnisku Shelharbor, na południe od Sydney.

Wśród dużych przewoźników pasażerskich niewielu nadal posiada jumbo w swoich flotach. Te linie lotnicze to China Airlines, niemiecka Lufthansa, Korean Air i Korean Asiana.

Jeśli więc lecisz do Pekinu, Szanghaju, Frankfurtu lub Seulu, nadal możesz mieć możliwość wejścia na pokład 747.

Ale jeśli wybierasz się gdzie indziej, 747 dni już się skończyło.

Przeczytaj powiązane tematy:Królowa Elżbieta II