Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Powrót usług dla wszystkich klientów, przyczyna nieznana

Powrót usług dla wszystkich klientów, przyczyna nieznana

Optus twierdzi, że w końcu przywrócił usługi internetowe i telefoniczne milionom klientów dotkniętych dzisiaj 13-godzinną awarią sieci.

Operator telekomunikacyjny, który umożliwił klientom, których dotyczy problem „bonus”, poinformował, że rozpoczął wdrażanie poprawki w porze lunchu, ale problem został w pełni rozwiązany dopiero po godzinie 17:30.

Rzecznik Optus powiedział: „Optus szczerze przeprasza klientów za dzisiejszą przerwę w dostawie prądu”.

Awaria Optusa została usunięta po około 14 godzinach. (w zestawie)

„Wiemy, że klienci polegają na naszych usługach, dlatego cały zespół Optus ciężko pracuje, aby rozwiązać ten problem.

„Usługi zostały przywrócone i klienci powinni już móc ponownie korzystać z Internetu.

„Jeszcze raz dziękujemy klientom za cierpliwość.”

Awaria spowodowała utratę wartości firmy o około dwa miliardy dolarów, a cena jej akcji spadła w ciągu dnia o około 4,5 procent.

„Teraz, gdy sieć została przywrócona, zastanowimy się, w jaki sposób możemy podziękować naszym klientom za cierpliwość i nagrodzić ich za lojalność” – powiedziała 9News.

Wielokrotnie mówiła, że ​​„bardzo, bardzo jej przykro” z powodu przerw w dostawie prądu.

Dyrektor generalna Optus Kelly Baer-Rosmarin rozmawiała z 9News o awarii. (dziewięć)

Problemy uniemożliwiające klientom Optus wykonywanie połączeń i dostęp do mobilnej transmisji danych rozpoczęły się około 4 rano

Awaria została spowodowana „głęboką awarią” w sieci, ale dokładna przyczyna pozostaje tajemnicą.

Rowland powiedział, że nic nie wskazuje na to, aby przerwa w dostawie prądu była skutkiem cyberataku, co wcześniej zajęło także Ministerstwo Spraw Wewnętrznych.

Powiedziała, że ​​rząd będzie nadal współpracować z firmami telekomunikacyjnymi, aby zapewnić Australijczykom dostęp do linii alarmowych.

Podczas awarii klienci mobilni Optus zgłaszali, że na ich telefonach na wskaźniku sygnału wyświetla się komunikat SOS – znak, że sieć nie działa, ale w przypadku połączenia alarmowego telefon powinien nadal mieć dostęp do sieci alternatywnych.

Aby skomplikować sprawę, firma telekomunikacyjna podała, że ​​otrzymała zgłoszenia o problemach klientów telefonów komórkowych z zadzwonieniem pod numer alarmowy.

Monitorowano szereg agencji rządowych na poziomie stanowym i federalnym, aby sprawdzić, jak awaria wpłynie na nie, ale Rowland nie określił, które z nich.

Jednak według Chrisa O’Keefe z 2GB Australijczycy nie mogli skontaktować się z ATO ani Departamentem Spraw Wewnętrznych z powodu awarii.

Poważna awaria Optus dotknęła szpitale, w tym oddziały ratunkowe, a miliony klientów zgłosiły problemy z siecią. (dziewięć)

Rowland powiedział, że jest zbyt wcześnie, aby rozważać kwestię ewentualnej rekompensaty dla klientów, których to dotyczy.

Wezwał jednak małe przedsiębiorstwa, aby „wstrzymywały wpływy” w okresie, którego dotyczyły.

Problem dotyczy także powiązanych sieci, takich jak Dodo i Amaysim

Commonwealth Bank ostrzegł również klientów, że doświadczyli trudności w komunikowaniu się z bankiem lub odbieraniu wiadomości z banku, w tym wiadomości NetCode.

Witryna sklepowa Optus w Australii.
W zeszłym roku hakerzy ukradli dane prawie 10 milionom klientów Optus. (Adobe Stock)

„Głęboki i duży problem”.

Rowland powiedział wcześniej 2GB Radio, że Optus stanął przed „głębokim i znaczącym problemem”.

„Obecnie rozumiem, że będzie to miało wpływ na usługi szerokopasmowe i mobilne” – powiedziała.

Powiedziała, że ​​dla wielu osób w całym kraju był to „bardzo frustrujący poranek”.

Dzisiaj Ekspert ds. technologii Trevor Long, który również przyczynił się do powstania tej historii, powiedział, że „niszczycielskie” skutki awarii mogą sprawić, że będzie ona największa w historii.

„Firmy korzystające z Optus w zakresie płatności i komunikacji zostaną dziś rano sparaliżowane” – powiedział. Dzisiaj Tego ranka.

„To bez wątpienia największe zakłócenie w usługach komunikacyjnych, jakie kiedykolwiek widzieliśmy, ponieważ obejmuje zarówno domowe Wi-Fi, jak i łącze szerokopasmowe”.

Awaria OPTUS: co wiemy do tej pory

  • Awarię sieci zgłoszono po raz pierwszy o godzinie 4:05 i przypuszczano, że jest ona spowodowana „głęboką awarią” w sieci Optus.
  • Dotknęło to aż 10 milionów ludzi, a także przedsiębiorstwa, szpitale i banki.
  • Klienci telefonów stacjonarnych nie mogli dzwonić do Three Zero, ale użytkownicy telefonów komórkowych mogli połączyć się z linią alarmową.
  • O godzinie 17:35 Optus poinformował, że usługi zostały przywrócone klientom
READ  Czy sankcje ekonomiczne w odpowiedzi na rażące naruszenia praw człowieka są pomocne?