Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Poznaj dyrektora generalnego odpowiedzialnego za globalną ekspansję Netflix

Po tym, jak dyrektor Netflix, Bella Bagaria, obejrzała film dokumentalny z 2017 r., A Odpowiednia dziewczyna, o aranżowanych małżeństwach w Indiach i rozmawiała z jednym z jej menedżerów, coś kliknęło.

Jej rodzice kiedyś zaaranżowali randki Bajarii z potencjalnymi zalotnikami, a ona wiedziała, że ​​stawka była znacznie wyższa niż w typowych amerykańskich programach randkowych – dramat rodzinny, sprzeczne tradycje kulturowe i niepewność, czy para wyjdzie za mąż. Bagaria czuł, że to napięcie było warte zbadania w serialu reality.

Omówiłem ten pomysł z dokumentalistą, Smriti Mundhrą, a rezultatem było India Matchmaking. Reality show, którego premiera odbyła się w zeszłym roku, śledzi życie Indian i Indian amerykańskich, którzy nawiązują randki z pomocą osoby prowadzącej małżeństwo.

Serial, nienapisany w języku angielskim i hindi, odniósł ogromny sukces, obejrzany przez jedną czwartą członków Netflix w Indiach i miliony subskrybentów spoza Indii w ciągu pierwszych czterech tygodni.

„Zrozumiałem, że to prowadzi Amerykę do schrzanienia, kochania i aranżowania małżeństwa i co to oznacza, więc indyjski swat pokazuje, że naprawdę zrozumiałem na głębszym poziomie” – powiedział Bajaria. „Rozumiałem, kiedy moi rodzice poprosili mnie o to, mimo że pokłóciłem się z nimi o to”.

Sukces Matchmaking India i innych popularnych programów, które wspierała Bjarya, doprowadził w zeszłym roku do awansu na stanowisko szefa globalnej telewizji w Netflix, gdzie nadzoruje zespół zajmujący się treściami telewizyjnymi dla ponad 209 milionów subskrybentów Netflix na całym świecie.

Bajaria odegrała kluczową rolę, pomagając Netflixowi przyciągnąć dużą publiczność do swoich oryginalnych seriali, reality show i programów prezentujących talenty z niedostatecznie reprezentowanych społeczności.

Netflix oferuje programy w 40 krajach; 97% subskrybentów w USA widziało w zeszłym roku co najmniej jeden tytuł nieanglojęzyczny. Bajaria wspierała opery mydlane, od meksykańskiego thrillera „Who Killed Sarah?” Za niemiecki dramat „Barbarzyńcy” o bitwie w Lesie Teutoburskim.

Jeszcze w tym roku firma streamingowa wyda drugi sezon popularnego serialu fantasy „Wiedźmin” opartego na powieściach i opowiadaniach polskiego autora, a Bagjaria spodziewa się wielkiego show — „Cowboy Bebop” z udziałem azjatyckiego amerykańskiego aktora Johna Cho , wersja live-action serialu animowanego.Słynna japońska animacja.

READ  Cztery flamandzkie produkcje zostały wybrane na największy amerykański festiwal filmów krótkometrażowych

Globalny zasięg odzwierciedla geografię członkostwa Netflix. Tylko 35% abonentów pochodzi z USA i Kanady.

Co więcej, Netflix jest pod presją, aby kontynuować dodawanie treści, ponieważ Disney+, HBO Max i inni konkurenci streamingu zdobywają udział w rynku. Liczba klientów Netflix wzrosła na początku pandemii, ponieważ ludzie szukali sposobów na rozrywkę w domu, ale tempo spadło w ostatnim kwartale.

Jeff Lodarczak, Senior Principal Analyst w Pivotal Research Group, napisał w e-mailu, że dzięki tej strategii Netflix „wyprzedza swoich rówieśników o lata”. „Daje im to zdecydowaną przewagę na wielu rynkach, a im więcej mają globalnych subskrybentów, tym więcej mogą zainwestować w treści lokalne”.

Netflix wskazał na swoje zaangażowanie w promocję Bajaria w zeszłym roku z poprzedniej roli nadzorowania oryginałów w lokalnych językach. Zmiany te doprowadziły do ​​odejścia Cindy Holland, wieloletniej wiceprezes ds. oryginalnych treści, która nadzorowała wielomilionowe umowy z czołowymi amerykańskimi twórcami seriali, takimi jak „Stranger Things” i „The Crown”, które zdobyły 11 nagród, w tym najlepszy dramat. seriale takie jak Netflix zdominowały nagrodę Emmy 2021.

Bagaria zrestrukturyzował dział telewizyjny, umieszczając ekskluzywne umowy z pisarzami w ramach jednej grupy, aby poświęcić im więcej osobistej uwagi.

Chociaż Netflix nadal zawiera umowy z wybitnymi talentami — ostatnio z twórcą „Power” Courtney Kemp i twórcą „Sheets Creek” Danem Levym — niektórzy Znawcy Hollywood uważają, że firma odchodzi od wielkich transakcji z talentami, ponieważ koncentruje się bardziej za granicą.

Bagaria sprzeciwia się temu pomysłowi.

„Hollywood zawsze było świetnym miejscem do opowiadania historii – i to się nie zmieniło” – powiedział Bagaria. „Dla mnie to tylko rozszerzenie gatunku opowiadania historii i kreatywności oraz szansa dla ludzi, którzy nie byli w stanie opowiadać historii na tak globalną skalę”.

W zeszłym roku Netflix otworzył biura za granicą w miastach, w tym w Sztokholmie; Bangkok, Tajlandia; Kopenhaga. i Stambuł w Turcji. Szybko rośnie w Korei Południowej, Indiach i Japonii.

Bagaria daje lokalnym kadrze kierowniczej w tych biurach szerokie pole do pokazów zielonego światła w ich krajach. Spotykasz się z nimi regularnie na wideokonferencjach, aby omówić menu i budżety. Netflix zainwestował 1 miliard dolarów w Wielkiej Brytanii w zeszłym roku i 400 milionów dolarów w Indiach tylko w 2019 i 2020 roku.

READ  365 Days 2 nie pojawi się na Netflix we wrześniu

„Chcemy po prostu, aby programy reprezentowały świat taki, jaki jest” – powiedział Bagjaria. „Myślę, że lokalni dyrektorzy generalni w tych krajach są ważni, zrozumienie społeczności kreatywnej, zrozumienie odbiorców – to ważne”.

Programy w lokalnym języku mają potencjał, by stać się międzynarodowym hitem, takim jak „Lupin”, inspirowany klasycznym francuskim bohaterem Arsène Lupinem.

Serial, który opowiada o czarnym złodzieju, który chce pomścić śmierć swojego ojca, senegalskiego imigranta, jest jak dotąd najpopularniejszym serialem wypuszczonym na Netflix w tym roku. Pochodzenie etniczne odgrywa w serialu ważną rolę – Lupin Blackness utrudnia śledzenie, ponieważ przebiera się za woźnego lub dostawcę jedzenia.

Bagaria ściśle współpracowała z zespołem Netflix we Francji, gdy zmienili scenariusz i podjęli ważne decyzje dotyczące selekcji, w tym wyznaczenie uznanego aktora Omara Sy na główną rolę.

„Chcieliśmy, aby w 2021 r. wyglądało to odpowiednio” – powiedział Bagjaria. „Chcieliśmy, żeby poczuł (jak) coś, co miało przynajmniej inny rodzaj energii i witalności”.

Powinowactwo Bagarii do międzynarodowych historii przychodzi naturalnie. Przyjechała do Los Angeles, gdy miała osiem lat, po spędzeniu części dzieciństwa w Londynie i Zambii.

„Dorastałam w Stanach jako indyjska dziewczyna, której nigdy nigdzie nie widziałam, a już na pewno nie na ekranie” – powiedziała Bagaria. Może to być izolujące i mylące. … Idea grania i opowiadania historii z wielu, wielu różnych środowisk jest naprawdę ważna.”

Bajjara, lat 50, jest jednym z nielicznych wybitnych menedżerów indyjskich studiów w Hollywood.

Przed dołączeniem do Netflix w 2016 roku była prezesem Universal Television, pierwszą kolorową kobietą, która prowadziła studio. Przypisuje się jej rewitalizację biznesu, sprzedając udane programy na inne platformy, w tym serial komediowy „The Mindy Project” Mindy Kaling i sitcom „Unbreakable Kimmy Schmidt”. Robert Greenblatt, były prezes NBC Entertainment, zorganizował kręcenie Bagarii w obliczu wewnętrznej krytyki, że nie tworzy wystarczająco udanych programów dla NBC.

„Zwolnienie było bolesne, zwłaszcza po zbudowaniu odnoszącego sukcesy studia” – powiedział Bagjaria. „Możesz się rozpaść i wrócić — nie tylko przeżyć, ale i rozwijać się”.

READ  Rosehaven otula, sprawia, że ​​ślizga się na 10.

W Netflix Bajjaria wykorzystała swoją relację z Kaling, zachęcając ją do wprowadzenia do serwisu streamingowego komedii romantycznej „Nigdy nie miałem”, opowiadającej o indyjskim uczennicy szkoły średniej w Sherman Oaks. Netflix niedawno odnowił program na trzeci sezon.

Kaling przyznał, że Bagaria i Brock Kessler, reżyser sitcomu, zachęcili ją do zrobienia serialu po przeczytaniu książek Kaling i opowiedzeniu jej historii z dzieciństwa.

„Niekoniecznie widziałem tam program, dopóki nie zauważyli go” – powiedział Kaling w e-mailu. „To dało mi pewność, że mogę tworzyć świat. Ten rodzaj podekscytowania czymś, co nigdy nie było pokazywane w telewizji – rodzina Indian amerykańskich o nastoletniej dziewczynie – naprawdę zrobiła na mnie wrażenie. Sukces serialu jest w dużej mierze związany z ich wiarą w pojęcie.”

Kaling powiedziała, że ​​po raz pierwszy spotkała Bajjarię, gdy była urzędniczką w „Biurze”, a Bjaria zawarła umowę, aby odebrać „The Mindy Project” Hulu po tym, jak został odwołany w Fox.

„Bella jest bardzo utalentowana i ma świetny gust” – powiedział Kaling. „Jednocześnie jednak bezpośrednio mówi o tym, co lubi, a czego nie lubi”.

„Nigdy nie miałem” przełamuje stereotypy, a bohaterka filmu z Indii, Devi Vishwakumar, radzi sobie z gniewem wywołanym nagłą śmiercią ojca, jednocześnie równoważąc znakomite wyniki w nauce, nadopiekuńczą matkę i zadurzenie w chłopcach.

Bagaria powiedziała, że ​​widzi podobieństwa między swoim wychowaniem w południowej Kalifornii a podróżą Davy’ego przez liceum Sherman Oaks. Bajaria mieszka obecnie w Los Angeles z mężem, pisarzem i agentem nieruchomości oraz trójką dzieci.

„Nie potrafię sobie nawet wyobrazić, jak by to było mieć program typu „Nigdy tego nie robiłem” jako nastolatek, gdybym rzeczywiście zobaczył, jak moje zmagania się przez to normalizują” – powiedział Bajaria. „Nie mogę sobie tego wyobrazić, ponieważ go tam nie było, ale cieszę się, że udało nam się to zrobić w tak wielu innych programach w sposób, który sprawia, że ​​ludzie czują się widoczni”.