Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Prawa do Poczty Australijskiej i kurierów, którzy właśnie opuścili kartę

Witamy w Sisters In Law, cotygodniowej rubryce news.com.au, w której można rozwiązać wszystkie Twoje problemy prawne. W tym tygodniu nasi prawnicy i siostry Alison i Gillian Barrett z Maurice Blackburn udzielają porad na temat Twoich praw, jeśli chodzi o dostawy do Twojego domu.

Pytanie:

Mam stały i denerwujący problem z doręczaniem przesyłek. Dostaję dużo dostaw na mój adres domowy, ponieważ prowadzę trochę pobocznego zamieszania.

Jednak na moją pracę mają wpływ osoby, które można opisać tylko jako osoby o powolnej dostawie. Każdego dnia jestem w domu przez cały dzień, a mimo to w skrzynce odbiorczej dostaję niezliczoną ilość notatek: „Próbowaliśmy dostawy, ale nie było Cię w domu”.

Jest to powszechne w przypadku Poczty Australijskiej i prywatnych firm pocztowych – wszyscy to robią.

Ostatnio otrzymuję SMS-y od prywatnych kurierów z informacją, że paczki zostały zabrane na pocztę lub do sklepu, żebym je odebrał – nawet nie ma notatki potwierdzającej, że są w okolicy.

Płacę za dostawę, ale chodzę po okolicy, odbierając paczki z różnych lokalizacji, co może zająć do 50 minut.

Czy po opłaceniu przesyłki są zobowiązani do przyniesienia jej na mój adres i próby doręczenia, dzwoniąc do drzwi? Anna, Wiktoria

Odpowiadać:

Niestety nie jesteś jedyną osobą, której ta Anna dotyka. Jeśli spojrzysz na fora internetowe, wiele osób narzeka na tę praktykę, znaną jako „kartowanie”.

Dobrą wiadomością jest to, że możesz coś z tym zrobić.

W pierwszej kolejności możesz złożyć skargę do Australia Post i innych prywatnych firm kurierskich, podając:

1. Wszystkie daty wykonania „Kartki”

2. Potwierdź, że byłeś w tym czasie w domu

3. Czy przedmioty są wrażliwe na czas, takie jak leki?

4. Ile czasu zajęło zebranie każdego przedmiotu?

5. Koszt dostawy

6. Wszelkie działania, które chcesz, aby podjęli (takie jak przeprosiny, zobowiązanie, że to się nie powtórzy lub zwrot kosztów przesyłki)

READ  Polski prezydent opowiada się za reformami mediów „na zasadach rynkowych”

Skarga powinna mieć formę pisemną i należy zachować kopię.

Warto również przekazać kopię swojej reklamacji dostawcy dostarczanego towaru, aby miał świadomość słabej obsługi firm kurierskich, z których korzysta.

Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich Wspólnoty Narodów może badać skargi dotyczące czterech różnych operatorów pocztowych: Australia Post, StarTrack, Check-Mates i D&D Mailing Services.

Usługa Rzecznika jest bezpłatna i bezstronna.

Australijskie prawo konsumenckie zapewnia konsumentom zabezpieczenia, które mają zastosowanie również do dostarczania paczek przez pocztę australijską i prywatne firmy pocztowe, z wyjątkiem dostaw towarów w celach biznesowych, handlowych, zawodu lub zawodu.

Te gwarancje konsumenckie wymagają wykonania usługi z należytą starannością i umiejętnościami, w tym dostarczenia przesyłek do miejsca, w którym są przetwarzane.

Jeśli po złożeniu skargi w firmie kurierskiej nie nastąpi poprawa lub firma nie odpowie lub podejmie działania odwetowe – takie jak odmowa dostawy w ogóle – możesz wystąpić do VCAT o wydanie nakazu zaprzestania postępowania lub uzyskać Odszkodowanie.

W lutym 2022 r. Australia Post była zobowiązana do wypłaty odszkodowania przekraczającego 3000 USD w sytuacji podobnej do Twojej, w której kupujący spędzał 30 minut tygodniowo na zbieraniu przedmiotów, które nie zostały prawidłowo dostarczone.

Możesz również zwrócić się do VCAT w sprawach związanych z dostawą towarów do firm.

Aby uzyskać więcej informacji, zasięgnij konkretnej porady prawnej.

Te informacje prawne mają charakter ogólny i nie powinny być traktowane jako konkretna porada prawna ani na nich polegać. Osoby, które potrzebują specjalnej porady prawnej, powinny skonsultować się z prawnikiem.

Jeśli masz pytanie prawne, na które Alison i Gillian mają odpowiedzieć, wyślij e-mail na adres [email protected]

Uzyskaj więcej od Alison i Jillian na Facebook strona.