Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Recenzja elektrycznego napędu na wszystkie koła Nissana Ariya 2023

Recenzja elektrycznego napędu na wszystkie koła Nissana Ariya 2023

Jeden z najbardziej ekscytujących nowych samochodów, które zostaną zaprezentowane w tym roku, może być wielkim sprzedawcą w Australii, ale jest jedna rzecz, której potrzebujesz.

Jest wiele rzeczy, których nie wiemy o całkowicie nowym pojeździe elektrycznym Nissana. Po pierwsze, czy przyjedzie do Australii. Z drugiej strony, ile by to kosztowało, gdyby tak się stało. Nawet jak wymawiasz jej imię, Aria.

Niektórzy ludzie w Nissanie upierali się podczas europejskiej premiery samochodu, że „Are-ee-ya” było poprawne. Inni mówili „Arya”, jak piosenka z opery.

Powiedz to tak, jak lubisz, ale Ariya pozostaje crossoverem EV, który łączy najnowszą technologię ze smakiem japońskiego designu.

Wkrótce trafi do sprzedaży za granicą, z USA, Chinami, Japonią i Europą na pierwszym miejscu. Ale Australia nie znajduje się jeszcze na liście miejsc docelowych dla samochodu elektrycznego Made-in-Japan. Polityka rządu, zwłaszcza na poziomie krajowym, będzie czynnikiem w procesie podejmowania decyzji w kwietniu.

„Wczesny dialog z nowym rządem jest zdecydowanie krokiem we właściwym kierunku”, mówi Adam Patterson, dyrektor zarządzający Nissan Australia, odnosząc się do nowego rządu federalnego kierowanego przez Anthony’ego Albanese’a.

„Jednak nadal potrzebujemy spójnego ogólnokrajowego planu, który koncentruje się na zwiększeniu absorpcji pojazdów elektrycznych jako priorytetu. Chcielibyśmy zobaczyć jasny plan działania i plan.”

Przygotowanie nowego samochodu do produkcji zajmuje ponad pięć lat, mówi Patterson. Utrudnia to producentowi zaplanowanie „wymaganej wielkości produkcji i wymagań rozwojowych dla rynku takiego jak Australia” bez wiedzy o tym, co stanie się w rurociągu politycznym.

Nawet przy silnych sygnałach z Canberry najwcześniej Ariya może trafić do australijskich salonów w 2023 roku. Ceny? W obecnych warunkach tańsza wersja kosztuje prawdopodobnie około 70 000 USD, ale przyszłe zmiany mogą ją obniżyć.

Najtańsza jest Ariya, której próbka odbyła się podczas międzynarodowej premiery w Szwecji.

READ  opinia | Polska może być przyszłością Europy

Wyposażony w pojedynczy silnik elektryczny o mocy 160 kW napędzający przednie koła i akumulator 63 kWh, ma zasięg 403 km zgodnie ze standardem testowym WLTP.

Inne wersje mają większą baterię 87 kWh. Jeden z pojedynczym silnikiem elektrycznym o mocy 178 kW jest mistrzem gamy. Może pokonać 533 km, zanim będzie wymagało ponownego naładowania.

Na czele gamy Ariya znajduje się wysokowydajny dwusilnikowy model o mocy 225 kW z napędem na wszystkie koła. Oficjalny zasięg wynosi dokładnie 500 km, a jego ciężar holowania wynosi do 1500 kg.

Ariya jest zbudowana na najnowszej platformie EV Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance. Dokonuje postępów w porównaniu z technologią, w której pracuje obecny Nissan Leaf.

Nowy Nissan ma pod płaską platformą cieńszy, chłodzony cieczą akumulator. Można go również szybko naładować. Zmienia się również konstrukcja silnika. Nowe elektrycznie wzbudzane jednostki w regionie Aria nie zawierają magnesów trwałych i są wykonane z brudnych pierwiastków w celu produkcji pierwiastków ziem rzadkich.

Jeśli chodzi o design, widoczne są wpływy japońskie. Chociaż styl zewnętrzny Ariyi prawdopodobnie nie spodoba się wszystkim, trudno nie pokochać wnętrza. Jest przestronny, pięknie zaprojektowany i ma kilka niezwykłych funkcji, które z pewnością się spodobają.

Wolnostojąca konsola środkowa, w której znajduje się dźwignia zmiany biegów, niektóre przełączniki, indukcyjna ładowarka do telefonu i schowek, można przesuwać do przodu i do tyłu za pomocą przełącznika przy udzie kierowcy. Przy całkowicie cofniętej konsoli widoczna jest płaska podłoga wnętrza na całej szerokości i smukła deska rozdzielcza.

Oprócz dużych ekranów tablicy przyrządów i systemu informacyjno-rozrywkowego, panel jest uderzająco przejrzysty. Klimatyzatory z wyczuwalną informacją zwrotną są ukryte pod ziarnistym paskiem akcentującym na desce rozdzielczej.

Wnętrze wygląda bardzo przestronnie zarówno z przodu, jak i z tyłu. Przedział ładunkowy jest również duży.

Mniej potężne przywództwo Aryi nie rozczarowuje. Istnieje typowa pasja do pojazdów elektrycznych, gdy poruszają się z postoju, po czym następuje wzrost jedwabiście gładkiego, prawie bezgłośnego przyspieszenia. Jest szybszy i bardziej kulturalny niż przeciętny mały crossover czy SUV.

READ  Dlaczego polscy rolnicy protestują przeciwko Ukrainie?

Testowane zawieszenie Ariya w specyfikacji europejskiej było mocne, ale nie niewygodne. Nissan dobrze pokonuje zakręty jak na wysoki, ciężki pojazd, chociaż jego lekki, w większości bezproblemowy układ kierowniczy zniechęca do szybkiej jazdy.

Jest w najlepszym wydaniu, ponieważ każdy na pokładzie może docenić ciszę, przestrzeń i wyraźnie japońską atmosferę tego nowego Nissana.

Propolityka dla nowych pojazdów elektrycznych prawdopodobnie będzie pochodzić od rządu i interesów albańskich

W przypadku gwałtownego wzrostu liczby samochodów elektrycznych, szanse są na korzyść Nissana, który w końcu dotrze do Australii.

Ale jest niewielka szansa, że ​​wszyscy zgodzą się wymawiać Arya w ten sam sposób.

Nissan Aria

Cena £ 70 000 $ (szacunkowo)

silnik Nie połączony; 160 kW / 300 Nm

przemiana pojedyncza prędkość; przedni napęd

Domena 403 km

efektywność 15,6-17,4 kWh/100 km

0-100 km/h 7,5 sekundy