Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Recenzja Porsche Macan z 2022 r.: Spryt jazdy rekompensuje brak wyposażenia

Porsche jest poza zasięgiem większości Australijczyków, ale jego tańszy model oznacza, że ​​jest bliżej, niż myślisz.

Bestsellerowe Porsche zdobyło kolejną aktualizację z większą mocą i nową stylistyką, wyprzedzając całkowicie elektryczny model około 2023 roku. Rodzina średniej wielkości SUV-ów Macana została zmniejszona z czterech do trzech, z pominięciem górnej części gamy Turbo — przynajmniej z nazwy.

Modyfikacja widzi najtańszy sposób w Porsche, zaczynając od 84 800 USD bez kosztów drogowych.

Ten samochód, znany po prostu jako Macan, jest napędzany 2,0-litrowym turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem stosowanym w wielu Volkswagenach i Audi. Silnik wytwarza teraz 195 kW i 400 Nm (wzrost o 10 kW / 30 Nm), skracając czas 0-100 km/h do 6,4 sekundy. Jak wszystkie Macany, napędza wszystkie cztery koła.

Ma elektryczną klapę tylną, elektrycznie regulowane przednie fotele, skórę, inteligentny kluczyk, trzystrefową wentylację, kamerę 360 stopni i dzieloną tylną kanapę dzieloną 40/20/40. Istnieje również niesamowita gama kolorów i ozdób do personalizacji.

Flagowy Turbo został wycofany z produkcji (wszystkie mają turbosprężarki, ale Porsche używa go również jako oznaczenia modelu), ale 2,9-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem w GTS ma moc 324 kW/550 Nm, a jego cena wywoławcza wynosi 129 800 USD plus koszty .

Szczelina między tymi dwoma silnikami to Macan S (105 800 USD), który nawiązuje tonem do poprzedniego GTS, 2,9-litrowego V6 z podwójnym turbodoładowaniem, o mocy 280 kW i 520 Nm.

Silnik V6 o pojemności 3,0 litra, stosowany wcześniej w Macan S, został wycofany z produkcji.

Nowe przednie i tylne zderzaki oraz nowe, wyglądające koła unoszą się, podczas gdy konsola środkowa ma czarną plastikową deskę rozdzielczą ze zintegrowanymi przyciskami touchpada otaczającymi dźwignię zmiany biegów zgodnie z innymi modelami z rodziny Porsche.

Fotele przytulone we wszystkich właściwych miejscach, a te z tyłu mają dwa porty USB pasujące do tych z przodu. Oldskulowy analogowy obrotomierz zajmuje świetne miejsce w desce rozdzielczej i nie ma potrzeby naciskania przycisków, aby uruchomić, wystarczy przekręcić atrapę przełącznika w desce rozdzielczej.

READ  Wyciekł projekt Mahindra XUV e8

Oczywistych miejsc na telefon jest niewiele, a na obszernej liście opcji nie ma ładowania bezprzewodowego. Podczas gdy Porsche w końcu korzysta z łączności Android Auto w innych modelach, na razie potrzebujesz iPhone’a, aby skorzystać z funkcji CarPlay Macan.

Podstawowy samochód nie ma radaru adaptacyjnego i zaawansowanych funkcji automatycznego hamowania (to kolejne 1620 USD), które są powszechne w zwykłych samochodach.

Starzejące się, ale solidne kości zapewniają bezpieczny postęp w zakrętach. Wyraźny, dobrze wyważony układ kierowniczy jest wspierany przez doskonałą przyczepność w środkowej części zakrętu, która zapewnia sprawne przejście z podmiejskiego do zamiatarki.

Jazda na 19-calowych kołach zapewnia, że ​​McCann dobrze pozbywa się nierówności i jest dostępny w rozsądnej cenie.

Czterocylindrowy silnik jest mniej przekonujący. Jest szybki — i wspomagany przez dwusprzęgłową skrzynię biegów, co jest rzadkością w SUV-ie — ale brakuje mu iskry i charyzmy, której można by oczekiwać od Porsche.

Silnik 2.9 V6 w S rozwiązuje ten problem dzięki potężnemu doładowaniu, które zwiększa się przy wyższych obrotach. To solidne urządzenie, które warczy, gdy tylko włączysz tryb sportowy, lub możesz posłuchać 14-głośnikowego dźwięku Bose. Adaptacyjne amortyzatory kontrolują jazdę pod ciśnieniem. Hamulce są mocne i precyzyjne.

Jazda na opcjonalnych 21-calowych kołach zapewnia jeszcze wyższy poziom przyczepności, choć z pewnym irytującym komfortem podczas wierceń przy niskich prędkościach.

Podgrzewane przednie fotele nie są podgrzewane, dopóki nie wejdziesz do GTS i Launch Control Sport Chrono (1880 USD w modelach Macan i S).

Z czarnymi akcentami zewnętrznymi i obniżonym o 10 mm zawieszeniem, GTS jeszcze bardziej poprawia zwinność. Zamiast cewek znajdują się resory pneumatyczne, które rozszerzają przepustowość między codziennymi normalnymi ustawieniami a bardziej agresywnymi ustawieniami Sport Plus. Chociaż nierówności mogą być zaskakujące przy niższych prędkościach, przy większych uderzeniach jest imponująca kontrola. Niewiele SUV-ów atakuje zakręty z szybkością i pewnością GTS.

READ  RYNKI CEE - Waluty zmierzają w kierunku poziomów sprzed wojny z wyższymi stopami procentowymi

Przyspieszenie jest żywe, a po naciśnięciu przepustnicy pojawiają się dodatkowe drgania, wspomagane przez sportowy układ wydechowy z potężnym dźwiękiem.

Tak czy inaczej, Macan wciąż świeci przez rogi.

Wyrok 3,5/5

Najtańszemu SUV-owi Porsche brakuje trochę wyposażenia, ale zapewnia dreszczyk emocji podczas pokonywania zakrętów.

Vitals Porsche Macan

Cena: Od 84 800 $ plus w drodze

Usługa gwarancyjna: 3 lata / nieograniczona liczba kilometrów, około 6800 $ za 5 lat / 75 000 km

bezpieczeństwo: 8 poduszek powietrznych, asystent zmiany pasa ruchu, kamera 360°

silnik: 2,0 litra 4-cylindrowa turbosprężarka, 195 kW / 400 Nm

pragnienie: 9,3 litra na 100 km

dodatkowy: oszczędność miejsca

długie buty: 488 litrów (Makan), 453 litrów (Small, GTS)