Porsche jest poza zasięgiem większości Australijczyków, ale jego tańszy model oznacza, że jest bliżej, niż myślisz.
Bestsellerowe Porsche zdobyło kolejną aktualizację z większą mocą i nową stylistyką, wyprzedzając całkowicie elektryczny model około 2023 roku. Rodzina średniej wielkości SUV-ów Macana została zmniejszona z czterech do trzech, z pominięciem górnej części gamy Turbo — przynajmniej z nazwy.
Modyfikacja widzi najtańszy sposób w Porsche, zaczynając od 84 800 USD bez kosztów drogowych.
Ten samochód, znany po prostu jako Macan, jest napędzany 2,0-litrowym turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem stosowanym w wielu Volkswagenach i Audi. Silnik wytwarza teraz 195 kW i 400 Nm (wzrost o 10 kW / 30 Nm), skracając czas 0-100 km/h do 6,4 sekundy. Jak wszystkie Macany, napędza wszystkie cztery koła.
Ma elektryczną klapę tylną, elektrycznie regulowane przednie fotele, skórę, inteligentny kluczyk, trzystrefową wentylację, kamerę 360 stopni i dzieloną tylną kanapę dzieloną 40/20/40. Istnieje również niesamowita gama kolorów i ozdób do personalizacji.
Flagowy Turbo został wycofany z produkcji (wszystkie mają turbosprężarki, ale Porsche używa go również jako oznaczenia modelu), ale 2,9-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem w GTS ma moc 324 kW/550 Nm, a jego cena wywoławcza wynosi 129 800 USD plus koszty .
Szczelina między tymi dwoma silnikami to Macan S (105 800 USD), który nawiązuje tonem do poprzedniego GTS, 2,9-litrowego V6 z podwójnym turbodoładowaniem, o mocy 280 kW i 520 Nm.
Silnik V6 o pojemności 3,0 litra, stosowany wcześniej w Macan S, został wycofany z produkcji.
Nowe przednie i tylne zderzaki oraz nowe, wyglądające koła unoszą się, podczas gdy konsola środkowa ma czarną plastikową deskę rozdzielczą ze zintegrowanymi przyciskami touchpada otaczającymi dźwignię zmiany biegów zgodnie z innymi modelami z rodziny Porsche.
Fotele przytulone we wszystkich właściwych miejscach, a te z tyłu mają dwa porty USB pasujące do tych z przodu. Oldskulowy analogowy obrotomierz zajmuje świetne miejsce w desce rozdzielczej i nie ma potrzeby naciskania przycisków, aby uruchomić, wystarczy przekręcić atrapę przełącznika w desce rozdzielczej.
Oczywistych miejsc na telefon jest niewiele, a na obszernej liście opcji nie ma ładowania bezprzewodowego. Podczas gdy Porsche w końcu korzysta z łączności Android Auto w innych modelach, na razie potrzebujesz iPhone’a, aby skorzystać z funkcji CarPlay Macan.
Podstawowy samochód nie ma radaru adaptacyjnego i zaawansowanych funkcji automatycznego hamowania (to kolejne 1620 USD), które są powszechne w zwykłych samochodach.
Starzejące się, ale solidne kości zapewniają bezpieczny postęp w zakrętach. Wyraźny, dobrze wyważony układ kierowniczy jest wspierany przez doskonałą przyczepność w środkowej części zakrętu, która zapewnia sprawne przejście z podmiejskiego do zamiatarki.
Jazda na 19-calowych kołach zapewnia, że McCann dobrze pozbywa się nierówności i jest dostępny w rozsądnej cenie.
Czterocylindrowy silnik jest mniej przekonujący. Jest szybki — i wspomagany przez dwusprzęgłową skrzynię biegów, co jest rzadkością w SUV-ie — ale brakuje mu iskry i charyzmy, której można by oczekiwać od Porsche.
Silnik 2.9 V6 w S rozwiązuje ten problem dzięki potężnemu doładowaniu, które zwiększa się przy wyższych obrotach. To solidne urządzenie, które warczy, gdy tylko włączysz tryb sportowy, lub możesz posłuchać 14-głośnikowego dźwięku Bose. Adaptacyjne amortyzatory kontrolują jazdę pod ciśnieniem. Hamulce są mocne i precyzyjne.
Jazda na opcjonalnych 21-calowych kołach zapewnia jeszcze wyższy poziom przyczepności, choć z pewnym irytującym komfortem podczas wierceń przy niskich prędkościach.
Podgrzewane przednie fotele nie są podgrzewane, dopóki nie wejdziesz do GTS i Launch Control Sport Chrono (1880 USD w modelach Macan i S).
Z czarnymi akcentami zewnętrznymi i obniżonym o 10 mm zawieszeniem, GTS jeszcze bardziej poprawia zwinność. Zamiast cewek znajdują się resory pneumatyczne, które rozszerzają przepustowość między codziennymi normalnymi ustawieniami a bardziej agresywnymi ustawieniami Sport Plus. Chociaż nierówności mogą być zaskakujące przy niższych prędkościach, przy większych uderzeniach jest imponująca kontrola. Niewiele SUV-ów atakuje zakręty z szybkością i pewnością GTS.
Przyspieszenie jest żywe, a po naciśnięciu przepustnicy pojawiają się dodatkowe drgania, wspomagane przez sportowy układ wydechowy z potężnym dźwiękiem.
Tak czy inaczej, Macan wciąż świeci przez rogi.
Wyrok 3,5/5
Najtańszemu SUV-owi Porsche brakuje trochę wyposażenia, ale zapewnia dreszczyk emocji podczas pokonywania zakrętów.
Vitals Porsche Macan
Cena: Od 84 800 $ plus w drodze
Usługa gwarancyjna: 3 lata / nieograniczona liczba kilometrów, około 6800 $ za 5 lat / 75 000 km
bezpieczeństwo: 8 poduszek powietrznych, asystent zmiany pasa ruchu, kamera 360°
silnik: 2,0 litra 4-cylindrowa turbosprężarka, 195 kW / 400 Nm
pragnienie: 9,3 litra na 100 km
dodatkowy: oszczędność miejsca
długie buty: 488 litrów (Makan), 453 litrów (Small, GTS)
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
BHP proponuje przejęcie Anglo American za 31 miliardów funtów
Jak stabilna gospodarka Polski pozwala na rozwój przedsiębiorstw | Pierwszy na świecie
Anzac Day 2024: Kompletny przewodnik po godzinach otwarcia supermarketów Coles, Woolworths, ALDI i IGA