Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Rejsy po Wenecji zostają wznowione po złagodzeniu ograniczeń związanych z koronawirusem, setki mieszkańców protestują

Pierwszy statek wycieczkowy, który opuścił Wenecję, odpłynął od czasu złagodzenia ograniczeń związanych z koronawirusem, ale niektórzy mieszkańcy protestowali przeciwko powrocie do normalności, niezadowoleni z gigantycznych statków przepływających przez historyczne miasto.

Setki ludzi tłoczyło się na lądzie, a małe łodzie machały flagami, mówiąc „żadnych dużych statków” nie zostały uwięzione i podążały za ważącą 92 000 ton orkiestrą MSC, gdy opuszczała port w Wenecji w drodze do Chorwacji i Grecji.

„Jesteśmy tutaj, ponieważ jesteśmy przeciwko tej sekcji, ale także przeciwko Model turystyki, który niszczy miasto„Wypycha populację, niszczy planetę i miasta oraz zanieczyszcza środowisko” – powiedziała Marta Sutoreva, 29-letnia nauczycielka i mieszkanka Wenecji.

Jednak władze portowe, robotnicy i władze miasta z zadowoleniem przyjęli odejście orkiestry obsługiwanej przez MSC Cruises, jako symbolu rozpoczynającego działalność gospodarczą po tym, jak kryzys zdrowotny poważnie dotknął branżę rejsów wycieczkowych i szerzej pojmowany sektor turystyczny.

Wenecjanie organizują protest wodny, aby domagać się zakończenia statków wycieczkowych przepływających przez Wenecję
Mimo protestów biznesmeni cieszą się z powrotu statków.(

Reuters: Manuel Silvestri

)

„Cieszymy się, że wróciliśmy… aby ponownie uruchomić silniki” – powiedział Francesco Galletti, krajowy dyrektor grupy handlowej Cruise Lines International Association (CLIA).

„Dbamy o działo i od wielu lat domagamy się stabilnego, łatwego w zarządzaniu rozwiązania dla statków”.

Mieszkańcy martwią się wpływem na środowisko environmental

Od lat niektórzy mieszkańcy wzywają rządy do zakazania dużym statkom wycieczkowym i innym dużym statkom przechodzenia przez jezioro i dokowania w pobliżu słynnego Placu Świętego Marka.

aktywiści Troska o bezpieczeństwo i środowisko, w tym zanieczyszczenie i erozję podwodną W mieście już zagrożonym podnoszeniem się wody morskiej.

„Walka jest bardzo długa, myślę, że jesteśmy przeciwko bardzo dużym interesom finansowym” – powiedział Marco Paravalli, 42-letni badacz i członek grupy No Grandi Navi (No Big Ships).

Mieszkańcy Wenecji organizują protest, domagając się zakończenia statków wycieczkowych przepływających przez miasto nad jeziorem مدينة
Mieszkańcy obawiają się, że statki wycieczkowe powodują zanieczyszczenie i podwodną erozję.(

Reuters: Manuel Silvestri

)

Dodał, że on i inni protestujący obawiają się, że „wszystko wróci do stanu sprzed pandemii”.

Włoski rząd orzekł w kwietniu, że statki wycieczkowe i kontenerowce nie powinny wjeżdżać do historycznego centrum Wenecji, ale cumować gdzie indziej.

Ale zakaz wejdzie w życie, dopóki stacje nad jeziorem nie zostaną ukończone, a przetarg na ich budowę nie został jeszcze ogłoszony.

Od przyszłego roku część ruchu może zostać przekierowana do pobliskiego portu Marghera.

Statek płynie z połową pojemności

Orkiestra została wyprowadzona z portu nie tylko przez protestujące małe statki, ale przez holowniki, które witały ją pluskiem wody, zgodnie z tradycją żeglarską zarezerwowaną na specjalne okazje.

16-pokładowy statek może przewozić ponad 3000 pasażerów i 1000 członków załogi, ale podczas tej podróży będzie pływał tylko z połową pojemności ze względu na zasady dotyczące dystansu społecznego COVID-19.

„To ważny dzień dla nas, dla 4000 pracowników i wielu innych, którzy pracują w tym sektorze. Zaczynamy od nowa po ponad 17 miesiącach i wreszcie na końcu tunelu pojawia się światełko” – powiedział Alessandro Santi, Federlogistica Przewodniczący. Kolekcja.

Powiedział, że społeczność portowa opowiada się za zakazem, ale trzeba znaleźć alternatywy, biorąc pod uwagę znaczenie turystyki dla miasta.

CLIA szacuje, że biznes wycieczkowy stanowi ponad 3 procent PKB Wenecji.

„Wenecja to miejsce, w którym zaczyna się lub kończy wiele tras, a wpływ ekonomiczny na Wenecję jest ogromny” – powiedział Galletti.

Reuters

READ  Carrie Lam, dyrektor naczelna Hongkongu, nie będzie kandydować na drugą kadencję, a sekretarz generalny John Lee wyłania się jako możliwy następca