Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Restauracje rezygnują z UberEats i Menulog, nakłaniając klientów do bojkotu

Restauracje rezygnują z UberEats i Menulog, nakłaniając klientów do bojkotu

Wezwał australijskich restauratorów i właścicieli kawiarni do bojkotu platform dostawczych, takich jak UberEats, ponieważ wielu z nich przechodzi na dostawę do domu po upadku Deliveroo.

Właściciele skrytykowali aplikacje dostarczające za bieżące problemy z usługami i brak wsparcia korporacyjnego.

Deliveroo nagle zamknął swoje podwoje w środę, pozostawiając tysiące pracowników bez pracy i dodatkowo umacniając dominację rynkową UberEats.

Firma zgłosiła słabe zarobki i coraz bardziej konkurencyjny rynek w stosunku do Uber Eats, Menulog, DoorDash i Takeaway.com, które stały za nagłym zamknięciem.

Australijscy właściciele firm wezwali klientów do zaprzestania korzystania z aplikacji dostawczych innych firm, takich jak Uber Eats i Menulog, ponieważ wiele z nich nie oferuje „prawdziwego wsparcia” dla punktów sprzedaży (zdjęcie stockowe)

Chris Lucas, który jest właścicielem Lucas Hospitality Restaurant Group w Melbourne, powiedział, że przestał korzystać z aplikacji innych firm z powodu ciągłych problemów z usługami.

„Nie byliśmy naprawdę zadowoleni z poziomu usług, jakie otrzymywaliśmy” – powiedział w Today.

Zawsze mieliśmy wiele problemów, wiesz, nie dostarczanie jedzenia, kierowcy nie odbierali na czas i była to bardzo problematyczna usługa, a na koniec dnia zdecydowanie nie była dla nas opłacalna i zawsze bardzo trudno było współpracować z tymi wielonarodowymi koncernami.

Restaurator powiedział, że usługi dostawy osób trzecich nie były własnością Australii i nie czuł, że mają „żadną rzeczywistą własność marki”.

Pan Lucas korzysta teraz tylko z dostaw do domu w swoich restauracjach i sklepach na wynos i uważa, że ​​korzystanie z zewnętrznych firm dostawczych „nie było tego warte”.

„Dla nas logiczną decyzją było zerwanie wszelkich powiązań ze wszystkimi aplikacjami do dostarczania przesyłek, ponieważ w ciągu ostatnich kilku lat mieliśmy naprawdę wiele skarg od wszystkich naszych klientów” – powiedział.

Właściciel firmy dodał, że jego zdaniem te same firmy „naprawdę wykorzystały” podczas blokad Covid i nie oferowały „rzeczywistego wsparcia”, gdy występowały rażące problemy z kierowcami, dostawami lub transakcjami z klientami.

READ  TVP atakuje „nienawidzących” i wyjaśnia sytuację finansową الوضع

„Nigdy nie opuściłem tego okresu, myśląc sobie, że mamy prawdziwych partnerów, którzy będą nas wspierać w dobrych i złych czasach” – powiedział.

Jego restauracje i lokale z daniami na wynos, w tym Baby Pizza i Hawker Hall, zostały usunięte ze wszystkich aplikacji dostarczających posiłki.

Chin Chin, która serwuje dania kuchni południowo-wschodniej Azji i ma restauracje zarówno w Sydney, jak i Melbourne, została usunięta z aplikacji w zeszłym roku.

Restaurator z Melbourne, Chris Lucas (na zdjęciu), który jest właścicielem Lucas' Restaurants, skrytykował zewnętrzne firmy dostawcze i powiedział, że skończył z nimi w związku z bieżącymi problemami z obsługą.

Restaurator z Melbourne, Chris Lucas (na zdjęciu), który jest właścicielem Lucas’ Restaurants, skrytykował zewnętrzne firmy dostawcze i powiedział, że skończył z nimi w związku z bieżącymi problemami z obsługą.

Pan Lucas opisał aplikacje innych firm jako „bardzo problematyczną usługę” i powiedział, że będzie teraz korzystał tylko z dostawy do domu w swoich restauracjach i punktach sprzedaży na wynos (Zdjęcie)

Pan Lucas opisał aplikacje innych firm jako „bardzo problematyczną usługę” i powiedział, że będzie teraz korzystał tylko z dostawy do domu w swoich restauracjach i punktach sprzedaży na wynos (Zdjęcie)

Deliveroo ogłosiło w środę, że zamknęło wszystkie operacje w Australii i wkroczyło w dobrowolną administrację.

Decyzja dotyczy 14 000 restauracji, 14 000 pasażerów i 150 pracowników.

Dokumenty finansowe pokazują, że firma została oddana do administracji, a KordaMentha ma przejąć restrukturyzację.

Administratorzy Craig Shephard, Michael Korda i Andrew Knight albo sprzedaliby Deliveroo nowemu właścicielowi, albo zlikwidowali go i sprzedali na części.

Nie było od razu wiadomo, ile długu miało australijskie ramię Deliveroo i kto straciłby na pieniądzach, do których należał.

Otwarcie aplikacji, w której zwykle pojawia się menu restauracji, to po prostu błąd, aby powiedzieć klientom

Otwarcie aplikacji, w której zwykle pojawia się menu restauracji, to po prostu błąd, aby powiedzieć klientom „jest problem” i spróbować ponownie później

Deliveroo powiedział klientom, że wycofanie się z Australii było „trudną decyzją”, ale było to „prowadzenie interesów w trudnych warunkach ekonomicznych”.

„Zawsze staramy się zapewnić naszym klientom najlepszą możliwą obsługę, niezależnie od tego, gdzie działamy, a jeśli nie jesteśmy w stanie tego zrobić, bylibyśmy skłonni zweryfikować naszą pozycję” – powiedziała.

„W Australii doszliśmy do wniosku, że osiągnięcie trwałej pozycji lidera na rynku nie jest możliwe bez nieproporcjonalnego poziomu inwestycji, które będą miały bardzo niepewne zwroty”.

READ  Moderna zakłada Międzynarodowe Centrum Usług Biznesowych w Warszawie

Osobne ogłoszenie wyjaśniło inwestorom, że Deliveroo jest po prostu zbyt daleko w tyle za liderami rynku i dogonienie go będzie kosztować zbyt wiele.

„Firma ustaliła, że ​​nie może osiągnąć zrównoważonej i rentownej skali w Australii bez znacznych inwestycji finansowych” – powiedziała firma.

Oczekiwany zwrot z tej inwestycji nie jest współmierny do limitów ryzyka/zysku Deliveroo.

Według danych IBISWorld pod koniec ubiegłego roku Deliveroo miało zaledwie 11,7 procent australijskiego rynku dostaw żywności, za liderem rynku UberEats z 52,9 procent i MenuLog z 19 procentami.

Według danych IBISWorld pod koniec ubiegłego roku Deliveroo miało zaledwie 11,7 procent australijskiego rynku dostaw żywności, za liderem rynku UberEats z 52,9 procent i MenuLog z 19 procentami.

Według danych IBISWorld pod koniec ubiegłego roku Deliveroo miało zaledwie 11,7 procent australijskiego rynku dostaw żywności, za liderem rynku UberEats z 52,9 procent i MenuLog z 19 procentami.

„W Australii rynek jest bardzo konkurencyjny z czterema globalnymi graczami, a Deliveroo nie ma szerokiej bazy silnych pozycji lokalnych” – powiedział Deliveroo.

Globalna firma z siedzibą w Wielkiej Brytanii twierdzi, że jej działalność w Australii stanowiła zaledwie 3 procent jej całkowitych przychodów i ograniczała jej dochody.

„[Australia] Wpłynęło to negatywnie na skorygowaną marżę EBITDA spółki (jako procent całkowitej wartości transakcji) o około 30 punktów bazowych.

Deliveroo zatrudnia około 6500 pracowników i kierowców w Australii i zapewni „gwarantowane odprawy dla pracowników, a także odszkodowania dla pasażerów i niektórych partnerów restauracyjnych”.

Biznes dla wszystkich graczy rynkowych kwitł w czasie pandemii, kiedy Australijczycy utknęli w domach podczas lockdownu, a restauracje mogły oferować tylko dostawę i jedzenie na wynos.