Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Restauracje rezygnują z UberEats i Menulog, nakłaniając klientów do bojkotu

Restauracje rezygnują z UberEats i Menulog, nakłaniając klientów do bojkotu

Wezwał australijskich restauratorów i właścicieli kawiarni do bojkotu platform dostawczych, takich jak UberEats, ponieważ wielu z nich przechodzi na dostawę do domu po upadku Deliveroo.

Właściciele skrytykowali aplikacje dostarczające za bieżące problemy z usługami i brak wsparcia korporacyjnego.

Deliveroo nagle zamknął swoje podwoje w środę, pozostawiając tysiące pracowników bez pracy i dodatkowo umacniając dominację rynkową UberEats.

Firma zgłosiła słabe zarobki i coraz bardziej konkurencyjny rynek w stosunku do Uber Eats, Menulog, DoorDash i Takeaway.com, które stały za nagłym zamknięciem.

Australijscy właściciele firm wezwali klientów do zaprzestania korzystania z aplikacji dostawczych innych firm, takich jak Uber Eats i Menulog, ponieważ wiele z nich nie oferuje „prawdziwego wsparcia” dla punktów sprzedaży (zdjęcie stockowe)

Chris Lucas, który jest właścicielem Lucas Hospitality Restaurant Group w Melbourne, powiedział, że przestał korzystać z aplikacji innych firm z powodu ciągłych problemów z usługami.

„Nie byliśmy naprawdę zadowoleni z poziomu usług, jakie otrzymywaliśmy” – powiedział w Today.

Zawsze mieliśmy wiele problemów, wiesz, nie dostarczanie jedzenia, kierowcy nie odbierali na czas i była to bardzo problematyczna usługa, a na koniec dnia zdecydowanie nie była dla nas opłacalna i zawsze bardzo trudno było współpracować z tymi wielonarodowymi koncernami.

Restaurator powiedział, że usługi dostawy osób trzecich nie były własnością Australii i nie czuł, że mają „żadną rzeczywistą własność marki”.

Pan Lucas korzysta teraz tylko z dostaw do domu w swoich restauracjach i sklepach na wynos i uważa, że ​​korzystanie z zewnętrznych firm dostawczych „nie było tego warte”.

„Dla nas logiczną decyzją było zerwanie wszelkich powiązań ze wszystkimi aplikacjami do dostarczania przesyłek, ponieważ w ciągu ostatnich kilku lat mieliśmy naprawdę wiele skarg od wszystkich naszych klientów” – powiedział.

Właściciel firmy dodał, że jego zdaniem te same firmy „naprawdę wykorzystały” podczas blokad Covid i nie oferowały „rzeczywistego wsparcia”, gdy występowały rażące problemy z kierowcami, dostawami lub transakcjami z klientami.

READ  Policja San Francisco zatrzymuje autonomiczny samochód - nikogo nie ma w środku, pokazy wideo | samochody autonomiczne

„Nigdy nie opuściłem tego okresu, myśląc sobie, że mamy prawdziwych partnerów, którzy będą nas wspierać w dobrych i złych czasach” – powiedział.

Jego restauracje i lokale z daniami na wynos, w tym Baby Pizza i Hawker Hall, zostały usunięte ze wszystkich aplikacji dostarczających posiłki.

Chin Chin, która serwuje dania kuchni południowo-wschodniej Azji i ma restauracje zarówno w Sydney, jak i Melbourne, została usunięta z aplikacji w zeszłym roku.

Restaurator z Melbourne, Chris Lucas (na zdjęciu), który jest właścicielem Lucas' Restaurants, skrytykował zewnętrzne firmy dostawcze i powiedział, że skończył z nimi w związku z bieżącymi problemami z obsługą.

Restaurator z Melbourne, Chris Lucas (na zdjęciu), który jest właścicielem Lucas’ Restaurants, skrytykował zewnętrzne firmy dostawcze i powiedział, że skończył z nimi w związku z bieżącymi problemami z obsługą.

Pan Lucas opisał aplikacje innych firm jako „bardzo problematyczną usługę” i powiedział, że będzie teraz korzystał tylko z dostawy do domu w swoich restauracjach i punktach sprzedaży na wynos (Zdjęcie)

Pan Lucas opisał aplikacje innych firm jako „bardzo problematyczną usługę” i powiedział, że będzie teraz korzystał tylko z dostawy do domu w swoich restauracjach i punktach sprzedaży na wynos (Zdjęcie)

Deliveroo ogłosiło w środę, że zamknęło wszystkie operacje w Australii i wkroczyło w dobrowolną administrację.

Decyzja dotyczy 14 000 restauracji, 14 000 pasażerów i 150 pracowników.

Dokumenty finansowe pokazują, że firma została oddana do administracji, a KordaMentha ma przejąć restrukturyzację.

Administratorzy Craig Shephard, Michael Korda i Andrew Knight albo sprzedaliby Deliveroo nowemu właścicielowi, albo zlikwidowali go i sprzedali na części.

Nie było od razu wiadomo, ile długu miało australijskie ramię Deliveroo i kto straciłby na pieniądzach, do których należał.

Otwarcie aplikacji, w której zwykle pojawia się menu restauracji, to po prostu błąd, aby powiedzieć klientom

Otwarcie aplikacji, w której zwykle pojawia się menu restauracji, to po prostu błąd, aby powiedzieć klientom „jest problem” i spróbować ponownie później

Deliveroo powiedział klientom, że wycofanie się z Australii było „trudną decyzją”, ale było to „prowadzenie interesów w trudnych warunkach ekonomicznych”.

„Zawsze staramy się zapewnić naszym klientom najlepszą możliwą obsługę, niezależnie od tego, gdzie działamy, a jeśli nie jesteśmy w stanie tego zrobić, bylibyśmy skłonni zweryfikować naszą pozycję” – powiedziała.

„W Australii doszliśmy do wniosku, że osiągnięcie trwałej pozycji lidera na rynku nie jest możliwe bez nieproporcjonalnego poziomu inwestycji, które będą miały bardzo niepewne zwroty”.

READ  Kupchik mówi, że populacja i gospodarka Fairfield nadal rosną

Osobne ogłoszenie wyjaśniło inwestorom, że Deliveroo jest po prostu zbyt daleko w tyle za liderami rynku i dogonienie go będzie kosztować zbyt wiele.

„Firma ustaliła, że ​​nie może osiągnąć zrównoważonej i rentownej skali w Australii bez znacznych inwestycji finansowych” – powiedziała firma.

Oczekiwany zwrot z tej inwestycji nie jest współmierny do limitów ryzyka/zysku Deliveroo.

Według danych IBISWorld pod koniec ubiegłego roku Deliveroo miało zaledwie 11,7 procent australijskiego rynku dostaw żywności, za liderem rynku UberEats z 52,9 procent i MenuLog z 19 procentami.

Według danych IBISWorld pod koniec ubiegłego roku Deliveroo miało zaledwie 11,7 procent australijskiego rynku dostaw żywności, za liderem rynku UberEats z 52,9 procent i MenuLog z 19 procentami.

Według danych IBISWorld pod koniec ubiegłego roku Deliveroo miało zaledwie 11,7 procent australijskiego rynku dostaw żywności, za liderem rynku UberEats z 52,9 procent i MenuLog z 19 procentami.

„W Australii rynek jest bardzo konkurencyjny z czterema globalnymi graczami, a Deliveroo nie ma szerokiej bazy silnych pozycji lokalnych” – powiedział Deliveroo.

Globalna firma z siedzibą w Wielkiej Brytanii twierdzi, że jej działalność w Australii stanowiła zaledwie 3 procent jej całkowitych przychodów i ograniczała jej dochody.

„[Australia] Wpłynęło to negatywnie na skorygowaną marżę EBITDA spółki (jako procent całkowitej wartości transakcji) o około 30 punktów bazowych.

Deliveroo zatrudnia około 6500 pracowników i kierowców w Australii i zapewni „gwarantowane odprawy dla pracowników, a także odszkodowania dla pasażerów i niektórych partnerów restauracyjnych”.

Biznes dla wszystkich graczy rynkowych kwitł w czasie pandemii, kiedy Australijczycy utknęli w domach podczas lockdownu, a restauracje mogły oferować tylko dostawę i jedzenie na wynos.