Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

S oznacza znacznie więcej w Macanie ze średniej półki

S oznacza znacznie więcej w Macanie ze średniej półki

To niesamowite, jak wielką różnicę może zrobić jedna mała litera.

Weźmy na przykład literę S.

Może zamienić przechylenie w uśmiech.

I może zamienić małe zwykłe Porsche w niesamowity model.

Porsche, o którym mowa, to Macan S – średniej wielkości luksusowy SUV niemieckiej firmy, który pomimo niedawnego gruntownego odświeżenia jest nadal jednym z najtańszych sposobów na uzyskanie kultowego sportowego znaczka na masce.

To środkowy wybór spośród trzech modeli Macan – każdy w cenie około 20 000. To drzewo genealogiczne zaczyna się od podstawowego Macana (zwanego na niektórych rynkach Macanem T), który kosztuje około 93 500 USD. Tak więc kupujący otrzymują samochód, który wygląda i czuje tę część, ale z nieco pozbawionym inspiracji czterocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem, który blednie w porównaniu z droższym rodzeństwem Macan.

Na szczycie drzewa Macan znajduje się GTS, dla tych, którzy chętnie zrzucą ponad 138 000 $ na flagowy model.

I dzielącą tę parę jest testowany tutaj samochód, Macan S. Jest potrzebny za darmo, zapewnia niesamowite osiągi, a wszystko to jest zapakowane w pakiet, który kosztuje około 113 200 $ (plus koszty na drodze).

W żadnym wypadku nie tanie, ale warte dodatkowych nakładów. Podczas gdy podstawowy Macan wydaje się właśnie taki, dwa modele o wyższej specyfikacji mają długą drogę pod względem mocy, wydajności i prestiżu.

Macan S (280 kW, 520 Nm) z nawiązką spełnia obietnice zawarte w plakietce na masce – podczas gdy na szczycie listy znajduje się GTS, wszystkie o mocy 324 kW i 550 Nm.

Pytanie oczywiście brzmi: po co wydawać więcej na pełnotłustą wersję, skoro Macan S jest tak dobry?

Tak, GTS jest szybszy, ale jazda próbna Macanem S nie była żadną niedogodnością.

Podobnie jak GTS, sprawia wrażenie Porsche (krytyka czasami kierowana pod adresem podstawowego Macana), aw czasach SUV-ów również wygląda jak Porsche. Co najważniejsze, wygląda jak Porsche.

READ  Możesz teraz podłączyć Discord do swojego konta PlayStation

Dwa modele z doładowaniem otrzymują nowy 2,9-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, który zastępuje 3-litrową szóstkę z turbosprężarką, zapewniając Macanowi imponujące przyspieszenie.

W połączeniu z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów PDK, Macan jest responsywny, przewiewny i ostry w precyzji i wyczuciu kierowania, dzięki dużej przyczepności mechanicznej i niewiarygodnie pewnemu pokonywaniu zakrętów.

Jest zły, a po naciśnięciu wydaje trochę hałasu. Krótko mówiąc, prawie wszystko jest lżejsze, Macan (nie S) nie.

Lżejszy, ostrzejszy silnik zapewnia bardziej płaską krzywą osiągów, doskonały start przy niskich prędkościach, a w modelu S przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,6 sekundy. Wydaje się, że to 6,1 sekundy mniej niż standardowy Macan, ale mrugnięcie z 4,3 sekundy wersji GTS.

W przeciwieństwie do wielu samochodów wyposażonych w łopatki zmiany biegów, te w S są czymś więcej niż symbolicznym dodatkiem do Macana. To silnik, który lubi być napędzany ostro i pchany w zasięgu wzroku od ograniczeń prędkości.

Kiedy silnik trafia na średnicę, charakterystyczny dźwięk Porsche wypełnia kabinę, a mały SUV nagle idzie naprawdę dobrze.

Te niezapomniane trzaski i trzaski pojawiają się w momencie, gdy pedał przyspieszenia zostanie podniesiony z odpowiednią prędkością.

Macan S wygląda niemal identycznie jak wersja GTS, a odległość między modelem bazowym a S jest przepastna w porównaniu z progresją od S do GTS.

Przyznają to nawet mili ludzie w salonie Porsche. „GTS jest trochę bardziej atrakcyjny”, powiedział jeden z wyznawców marki.

„Ale szczerze mówiąc, gdybym kupował Macana, kupiłbym S z pakietem Chrono”.

Prosto z pyska konia.

Wewnątrz Macan oferuje wrażenia bardzo Porsche. Nie jest ani tak atrakcyjny, ani tak hardkorowy jak 911 czy najnowsza gra firmy, w pełni elektryczny Taycan.

Ale geometria kabiny jest bez wątpienia taka sama jak w tych samochodach – od raczej wąskiej kierownicy po zagłębiony zegar na szczycie konsoli środkowej.

Podobnie jak w przypadku modeli takich jak jego starszy brat Cayenne i smukły Panamera, Macan umieścił większość przycisków funkcyjnych samochodu po obu stronach konsoli środkowej, podczas gdy sterowanie klimatyzacją, dźwiękiem i multimediami znajduje się wyżej w polu widzenia kierowcy. Łatwo wpadają w dłoń i są przyjemne w dotyku i chrupiące.

READ  Recenzja Apple TV 4K 2021 - uzyskaj dostęp do najnowszych, najwyższej jakości treści

Wyświetlacz nie wprowadza żadnych nowych rozwiązań, a niektóre funkcje, takie jak nawiązywanie połączeń telefonicznych, mogą czasami stanowić wyzwanie.

Być może największym zaniedbaniem jest brak wyświetlacza przeziernego, który byłby mile widzianym ubezpieczeniem w samochodzie, który bez wysiłku i sprawnie osiąga ograniczenie prędkości.

Oczywiście w sposobie prezentacji samochodu jest prawdziwa germańska prostota. Rzeczy działają bez zamieszania i kłopotów.

Do koszulki. A może s.

Porsche Macan S

* Jak duży? Oparty na architekturze podobnej do popularnego Audi Q5, Macan oferuje solidne wnętrze, ale jest bardziej zwinny niż jego większy brat, Porsche Cayenne.

* Jak szybko? Tylko 4,6 sekundy od Wrzasku i furii do osiągnięcia ograniczenia prędkości.

* Jak spragniony? 10,2 l/100km, co jak na samochód o takich możliwościach jest całkiem imponującym wynikiem.

* ile? Macan S kosztuje 113 200 USD bez kosztów na drodze.