Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Ser Cheer pozostaje najlepiej sprzedającą się marką po zmianie nazwy firmy Coon: Euromonitor

Ser Cheer pozostaje najlepiej sprzedającą się marką po zmianie nazwy firmy Coon: Euromonitor

To tyle, jeśli chodzi o „wake up, bust” – australijscy kupujący wciąż kibicują „Na zdrowie”.

Kiedy w 2021 roku popularna firma produkująca sery Coon zmieniła swoją „obraźliwą” nazwę, niektórzy wściekli klienci obiecali bojkotować markę, ogłaszając, że „anuluje kulturę” i „polityczne szaleństwo”.

A pod koniec zeszłego roku komentatorzy zadeklarowali frazę „obudź się, bicz” uderz ponowniePo tym, jak kanadyjski gigant mleczarski Saputo został zmuszony do zamknięcia zakładu Mafra w Gippsland w stanie Wiktoria, zwolnił 75 pracowników po fatalnych wynikach finansowych.

Ale według danych firmy badawczej Euromonitor International, uzyskanych przez news.com.au, ser Cheer pozostał najlepiej sprzedającą się marką pomimo zmiany nazwy.

Rzeczniczka Coles potwierdziła również, że „od czasu rebrandingu nie wpłynęło to na sprzedaż”.

Według danych Euromonitora, w latach 2018-2020 Coon był wiodącą marką z udziałem w rynku na poziomie 8,9 procent.

W 2021 roku pod nową nazwą Cheer udział ten wzrośnie do 9 proc., a w 2022 roku do 9,2 proc.

Natomiast marka nr 2, Perfecto Italiano firmy Fonterra, zdobyła 8,1% udziału w rynku w 2020 r. i 8,2% w 2022 r.

„Coon w Pre-Covid rozwijał się w podobnym tempie jak cały rynek, nie zauważając jeszcze żadnych znaczących zmian w udziale w rynku” – powiedział Arshad Mawla, analityk Euromonitor.

„W ostatnich latach, wraz ze zmianą nazwy marki na Cheer, wykazał nieco wyższy wzrost rynku, ale nie spowodował jeszcze znaczącej zmiany udziałów w rynku”.

Co ciekawe jednak, liczba kupujących, którzy zgłaszają zakup Cheer, jest znacznie mniejsza niż Coon – co sugeruje, że po prostu nie pamiętają nazwy.

Dyrektor ankiety Roy Morgan Research, Julian McCrane, powiedział, że około 12 procent Australijczyków kupowało ser Cone w latach 2018-2019, czyli mniej więcej co ósmy.

„Wraz ze zmianą nazwy na ser Cheer, która pojawiła się w połowie 2021 r., zauważyliśmy początkowy wzrost popularności sera Cheer zaraz po jego uruchomieniu (i miała miejsce intensywna kampania reklamowa), ale w ciągu ostatnich 18 miesięcy liczba ta spadła do około 7 procent Australijczyków, którzy teraz twierdzą, że kupują ser Cheer średnio w ciągu czterech tygodni.

McCrane dodał, że są „dwie rzeczy, o których należy pamiętać przy tym odkryciu”.

„Kiedy ludzie odpowiadają na naszą ankietę i mówią nam, jaki rodzaj sera kupują, pojawia się problem z ich zwrotem” – powiedział.

READ  NENT zdobywa więcej praw do Premier League | C21Media | Aktualności

„Niektórzy ludzie mogą kupować ten sam ser, ale nie zdają sobie sprawy, że nastąpiła zmiana nazwy, więc mogli nie zauważyć, że teraz kupują Chur zamiast Kon. Te zmiany mogą zająć dużo czasu, zanim przenikną do wszystkich. ”

Ogólna wielkość detalicznego rynku serów w Australii powoli rosła z roku na rok, z wyjątkiem 2019 i 2020 r. podczas Covid.

Według Euromonitora w latach 2021-2022 rynek wzrósł o 2,3 procent do 3,35 miliarda dolarów.

„Presja inflacyjna osłabiła zdolność konsumentów do wydawania pieniędzy na produkty mleczne, ponieważ ceny wzrosły, a produkty marek własnych osiągnęły w rezultacie dobre wyniki” – powiedział Tim Foulds, szef działu analiz Euromonitor.

„Jednak zdrowie, odżywianie, dobre samopoczucie i wygoda napędzają sprzedaż w kategoriach takich jak ser. Zainteresowanie konsumentów wegańskimi alternatywami rośnie, a lokalna firma Bega ogłosiła wprowadzenie na rynek swoich pierwszych wegańskich alternatyw dla sera.”

Według IBISWorld krajowa konsumpcja sera na mieszkańca nieznacznie spadła w ciągu ostatnich pięciu lat.

Firma badająca rynek twierdzi, że zmiana preferencji konsumentów z sera cheddar na droższe produkty premium, takie jak kozi ser i feta, zwiększyła przychody i częściowo zrekompensowała te spadki.

„Saputo był pierwszym dużym przetwórcą mleka, który przerzucił wyższe koszty na klientów, co stawia jego produkty w niekorzystnej sytuacji konkurencyjnej w stosunku do konkurentów, takich jak Bega i Mainland” — powiedział Matthew Reeves, starszy analityk branżowy w IBISWorld.

„Tendencja wzrostowa premii premium na detalicznym rynku serów – która została częściowo ograniczona przez wysoką inflację w ciągu ostatniego roku – ograniczyła sprzedaż codziennych produktów serowych, takich jak (ale nie wykluczone) Cheer”.

Saputo Australia, która przejęła markę serów Coon, kupując Warrnambool Cheese and Butter w 2014 r., odnotowała roczną stratę w wysokości 54,4 mln USD w okresie 12 miesięcy do 31 marca – wyraźna różnica w stosunku do zysku netto w wysokości 30,6 mln USD w 2021 r.

Firma, która oprócz zamknięcia Mafry ogłosiła również redukcję dwóch innych zakładów, winą za problemy finansowe obarczyła problemy z dostawami mleka, a partie mleka spadły do ​​2 miliardów litrów z oczekiwanych 3,1 miliarda litrów w ciągu zaledwie trzech lat.

Prezes Saputo International i dyrektor operacyjny Jan Katz powiedział, że była to „bardzo trudna decyzja”.

READ  Kate Middleton przeżywa poważną porażkę po zdiagnozowaniu raka

„Dzisiejsze ogłoszenie jest kontynuacją naszej podróży w kierunku długoterminowego sukcesu naszej firmy w Australii poprzez zwiększenie naszej wydajności i produktywności oraz zwiększenie konkurencyjności naszej firmy” – powiedział Cutts w oświadczeniu z listopada ubiegłego roku.

Kierownictwo zakładu będzie ściśle współpracować z personelem, którego to dotyczy, w trzech oddziałach, których to dotyczy, w celu omówienia możliwości przeniesienia i przeszkolenia. Tam, gdzie alternatywne role nie będą dostępne, pracownicy ci otrzymają wsparcie w przypadku odpraw i zostaną przeniesieni na zewnątrz”.

W swoim najnowszym raporcie rocznym kanadyjska firma zauważa, że ​​„wzmocniła inicjatywy w zakresie różnorodności, równości i integracji (DE&I)”, w tym „rozpoczęła nasze globalne szkolenie dotyczące nieświadomych uprzedzeń”.

W swoim oświadczeniu dyrektor generalny Saputo, Lino A. Saputo, powiedział, że ostatnie wyniki firmy „odzwierciedlają ciągłe trudności w łańcuchu dostaw wynikające z Covid-19 i bieżące skutki z nim związane, a ta globalna rzeczywistość przedstawia jedno z najtrudniejszych do tej pory środowisk operacyjnych. „

„Nasz oddział Dairy (Australia) również musiał zmagać się ze zmniejszającą się pulą mleka, ciągłym problemem, z którym zespół boryka się bezpośrednio i który miał ogromny wpływ na produktywność i koszty w roku budżetowym 22” — napisał.

Raport roczny mówi, że firma „z powodzeniem zakończyła rebranding swojego sera”, co było „wsparte silną kampanią uświadamiającą w pierwszym roku działalności”.

Saputo po raz pierwszy ogłosił zmianę nazwy Coon w 2020 roku, po latach kampanii prowadzonych przez rdzennych aktywistów, w tym dr Stephena Hagana.

Zmiana nazwy sera wywołała w Australii zaciekłą debatę między tymi, którzy twierdzili, że to tylko nazwisko rodowe, a tymi, którzy utrzymywali, że bardziej znany ser oznacza, że ​​nie powinien być już używany.

Firma Kraft Australia wprowadziła w 1931 r. Ser zwany wówczas Red Cone. Nazwa Coon wywodzi się od prac Edwarda Williama Coona z Filadelfii, który opracował technikę dojrzewania sera przy użyciu wilgoci i wysokich temperatur, która stała się znana jako metoda „cooning”.

Jednak australijski ser Cone’a nie wykorzystywał tej metody dojrzewania i nie był produkowany przez Edwarda Cone’a ani jego firmę. Zamiast tego został nazwany rzekomo na cześć pana Kuna. W czasie, gdy został stworzony, rasistowska obelga była używana w Australii.

Ser przeszedł przez kilku właścicieli z uporczywymi wezwaniami do zmiany marki, w tym od dr Hagana, który po raz pierwszy złożył wniosek w 1999 roku.

READ  Discovery przygotowuje się do walki o ochronę polskiego biznesu przed rządowymi rozprawami z zagraniczną własnością

Ogłaszając decyzję w lipcu 2020 r., Saputo powiedział, że jedną z jej „podstawowych zasad jako organizacji jest traktowanie ludzi z szacunkiem i bez dyskryminacji i nie będziemy tolerować zachowań sprzecznych z tym”.

„W związku z tym przeprowadziliśmy staranny i dokładny przegląd delikatnej sytuacji związanej z jedną z naszych marek” – powiedziała firma.

„Chcieliśmy mieć pewność, że wysłuchaliśmy wszystkich obaw związanych z marką Coon, biorąc pod uwagę opinie konsumentów, którzy cenią tę markę i rozpoznają przodków jej założyciela Edwarda Williama Coona, z którym czują się związani”.

Saputo powiedziała po „wyczerpujących rozważaniach”, że zdecydowała się wycofać markę Coon.

„Opracowujemy nową markę, która szanuje pokrewieństwo z marką, którą czują nasi cenni klienci, będąc jednocześnie zgodną z obecnymi postawami i perspektywami” – powiedziała.

„Uważamy, że wszyscy ponosimy odpowiedzialność za wyeliminowanie rasizmu we wszystkich jego formach i uważamy, że jest to ważny krok, który musimy podjąć w celu wsparcia tego zobowiązania”.

W styczniu 2021 roku ujawniono nową nazwę, a zmieniona nazwa Cheer Cheese Shop Cone trafiła na półki sklepowe w czerwcu tego roku.

Pan Saputo powiedział wówczas Breakfast TV, że była to „trudna” decyzja, ponieważ Coon był popularną marką w Australii.

powiedział w wywiadzie dla Seven’s wschód słońca.

„Chcesz mieć kulturę, która jest całkowicie inkluzywna, gdzie każdy czuje się akceptowany, gdzie każdy czuje się szanowany. Pomyśleliśmy, że zmiana nazwy nie zaszkodzi. W rzeczywistości, prawdziwa korzyść i prawdziwa korzyść dla naszych klientów.”

Dyrektor handlowy Saputo, Cam Bruce, powiedział, że Cheer reprezentuje „ser dla wszystkich, ufamy naszym cenionym konsumentom, a ci, którzy są nowi w naszych produktach, przyjmą tę nową nazwę”.

W rozmowie z news.com.au, kiedy Cheer zaczął pojawiać się na półkach sklepowych, dr Hagan powiedział, że właściciele marki wykonali „fantastyczną pracę”, aby spełnić swoje zobowiązanie do wycofania nazwy.

„Fella Cheese Cone w końcu osiągnął swój cel” – powiedział.

Woolworths odmówił komentarza na temat sprzedaży sera Cheer, mówiąc, że Saputo „miałby lepszą pozycję do komentowania sprzedaży Cheer po sprzedaży marki”.

Saputo nie odpowiedział na prośby o komentarz.

[email protected]

Z Benedictem Brockiem