Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Sprzedaż tytułów w konkursie „Leave No Trace”, pierwsze nagrody promocyjne (ekskluzywne)

Nowa sprzedaż filmów w Europie Zrobił kilka kontraktów na film „Nie zostawiaj śladów” polskiego reżysera Jana B. Festiwal Filmowy w Wenecji. różnorodny Otrzymał wyłączny dostęp do zwiastuna filmu.

Wyprodukowany przez Aurum Film, dom produkcyjny Jana Komasa Nominacja do Oscaraciało ChrystusaFilm został sprzedany do Imagine Film Distribution z krajów Beneluksu i Scanoramy z Litwy, a zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami film został również wybrany przez Memento Films Distribution we Francji.

Więcej od Variety

Osadzona w Warszawie w latach 80. „Bez śladów” jest oparta na prawdziwej historii młodego mężczyzny (Tomasz Zeczyk), który był świadkiem śmiertelnego pobicia swojego przyjaciela (Mateusz Górski) z rąk policji. Zdeterminowany, by zeznawać w sądzie, musi stawić czoła pełnej sile reżimu komunistycznego, który wykorzystuje wywiad, siły policyjne, media i skorumpowany system sądowy, aby spróbować go uciszyć.

Rozmawiając z różnorodny Przed premierą filmu w Wenecji Matuziński powiedział, że producentka Anita Hickenbotham zwróciła się do niego kilka lat temu z egzemplarzem książki Cesare Zázarewicza bez śladów. Przypadek Grzegorza Przemyka, na podstawie której powstał film.

Choć opisywał jedną z kluczowych spraw sądowych epoki – wydarzenie, które zmobilizowało członków ruchu Solidarność, który ostatecznie obalił komunistyczny reżim w Polsce – reżyser był zaskoczony, że nigdy nie został zaadaptowany na film. Od razu przyciągnęła go jego bogata i wielowątkowa narracja, a także wyzwanie, jakim było zobrazowanie wydarzeń wewnątrz komisariatu, które doprowadziły do ​​śmierci Przymka.

„Jednym z pytań, które przyszło mi do głowy, kiedy to czytałem, było to, ile rzeczy możesz faktycznie dowiedzieć się o tym, co się tam wydarzyło? Jak daleko możesz dotrzeć do prawdy? „, powiedział.

To pytanie skłoniło go do nakręcenia filmu, w którym zmieniające się punkty widzenia wystrzegają się osądów moralnych. „Naprawdę starałem się zagłębić w każdy szczegół tych głównych i drugoplanowych postaci, aby dowiedzieć się, kim naprawdę byli – dlaczego to zrobili, czy uważali, że to było dobre, czy złe” – powiedział. „Nie chcę oceniać moich postaci w filmie. Nie obchodzi mnie, czy są oparte na prawdziwej historii, czy nie. To nie są kina.

READ  5 rzeczy do zrobienia w Bay City w ten weekend - 23-25 ​​czerwca

Dodał: „Każdy świetny film jest swego rodzaju bodźcem do tematu lub historii, nie mówiąc o tym, co jest nie tak, a co jest dobre, ani kto zrobił co i dlaczego”. „Naprawdę interesuje mnie swoboda podejmowania decyzji przez widza. Muszę dać mu narzędzia do myślenia – nie mówiąc, że jest dobry czy zły”.

Zostaw bez śladów został wyprodukowany przez będę Budzakiem oraz Aneta Hickinbotham dla Aurum Film, w koprodukcji z Les Contes Modernes, Arte France Cinéma, Auvergne-Rhône-Alpes-Cinéma, Canal Plus, Background Films, Magiclab, Telewizją Czeską i Mazowieckim Warszawskim Funduszem Filmowym. Film powstał przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, Région Provence-Alpes-Côte D’azur, Région Auvergne-Rhône-Alpes oraz we współpracy z Narodowym Centrum Kina i Animacji Obrazu oraz Czeskim Funduszem Filmowym.

Kaja Krawczyk-Wnuk napisała scenariusz do książki Cezarego Łazarewizca, ze zdjęciami polskiego DoP i wieloletniego współpracownika Matuszyńskiego, Kacpra Fertacza. W filmie występują Tomasz Zyczyk, Sandra Korzeniak, Jacek Brasak, Agnieszka Grushowska, Mateusz Górski, Robert Fiskewicz, Tomasz Kott i Sebastian Pawlak.

„Ostatnia rodzina” Matuszyńskiego, której premiera odbyła się na Festiwalu Filmowym w Locarno, była niepokojącą autobiografią malarza końca XX wieku Zdzisława Beksińskiego i jego niespokojnej rodziny, którzy: różnorodny chwalony i chwalony Za „wyjątkową pracę fotograficzną i niewątpliwe oko do szczegółów z epoki”.

Leave No Traces w drobiazgowym szczególe przywołuje fakturę Warszawy lat 80., czego reżyser dokonał w ścisłej współpracy z Fertaczem, scenografem Pawłem Jarzębskim i innymi kierownikami działów. „Jestem typem reżysera, który naprawdę uwielbia pracować na etapie przedprodukcyjnym z każdym działem” – powiedział Matusinski. „Podobnie jak w przypadku operatora, wykonałem tę samą pracę z makijażem, modą i stylizacją, ponieważ wiem, że każdy szczegół ma znaczenie”.

W efekcie powstał wolno płonący, częściowo szpiegowski dramat, w którym reżyser wciela elementy gatunku, które odkrył niedawno podczas kręcenia ośmioodcinkowego serialu „Król Warszawy”, serialu obyczajowego Canal Plus Polska w latach 30. XX wieku. Z echami „Peaky Blinders” i „Gangs of New York”.

READ  Kulturysta zmarł w wieku 33 lat po strasznym wypadku podczas podnoszenia ciężarów

„Wiedziałem, że film będzie długi i wiedziałem, że to wielowarstwowa historia” – powiedział. „Pomyślałem, że mógłbym wykorzystać ten gatunek, aby uczynić go bardziej atrakcyjnym dla publiczności, łącząc dramat, szpiegostwo i ekscytację [elements]. Zainspirowany wczesną twórczością Francisa Forda Coppoli i Martina Scorsese Matuszyński spróbował też przywołać groźne grozę innego klasycznego amerykańskiego kina lat 70. Jak w „Szczękach” dowiadujemy się, że w morzu jest rekin. Boisz się za każdym razem, gdy widzisz plażę.”

Pomimo wykorzystywania strachu i paranoi, które panowały w PRL-owskiej Polsce, Leave No Traces znajduje echa w teraźniejszości, z ciągłym wdzieraniem się prawicowej polityki nie tylko w Polsce, ale na całym świecie, a walka o wolności obywatelskie pola bitew. Matuzinsky wskazał na zabójstwo George’a Floyda jako przykład tego, jak te same nadużycia władzy, które doprowadziły do ​​śmierci Grzegorza Przemyka, są dziś punktem zbornym w poszukiwaniu sprawiedliwości.

„Dla mnie”, powiedział, „kino jest rodzajem dziwnego lustra, w którym można zobaczyć historie z przeszłości, które są w jakiś sposób związane z teraźniejszością”. „Albo możesz wyciągnąć z tego pewne rzeczy i uczynić świat lepszym teraz. Nakręciłem ten film, ponieważ chciałem zapamiętać tę historię i to jedyna rzecz, jaką mogę zrobić”. [try to prevent] Powtarzanie tego rodzaju rzeczy na świecie.

Najlepszy asortyment

rekord dla Różne Biuletyn. Aby otrzymywać najnowsze wiadomości, śledź nas na Serwis społecznościowy FacebookI Świergot, I Instagram.