Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Statek towarowy MV Glory został ponownie wypłynięty z wody po tym, jak osiadł na mieliźnie w Kanale Sueskim

225-metrowy statek towarowy, który osiadł na mieliźnie w egipskim Kanale Sueskim, został wydobyty z wody.

Firma świadcząca usługi kanałowe, Leth Agencies, poinformowała, że ​​statek MV Glory osiadł na mieliźnie w poniedziałek w pobliżu miasta Kantara w Gubernatorstwie Kanału Sueskiego w Ismailii.

Firma poinformowała, że ​​trzy holowniki kanałowe były w stanie wydobyć statek z wody.

JCC wymieniło The Glory jako przewożącego ponad 65 000 ton metrycznych kukurydzy z Ukrainy przeznaczonej do Chin.

Dane śledzenia satelitarnego przeanalizowane przez Associated Press pokazały Al-Majda na jednym pasie Kanału Sueskiego, na południe od Port Said nad Morzem Śródziemnym.

Nie było od razu jasne, co spowodowało, że statek osiadł na mieliźnie. Niektóre części Egiptu, w tym północne prowincje, doświadczyły w niedzielę fali złej pogody.

To nie pierwszy statek, który osiadł na mieliźnie na ważnym szlaku wodnym. Ogromny kontenerowiec pływający pod panamską banderą zderzył się z brzegiem na jednopasmowym odcinku kanału w marcu 2021 roku, blokując drogę wodną na sześć dni.

The Ever Given zostaje wyzwolony podczas masowej akcji ratunkowej prowadzonej przez flotę holowników.

Zakaz spowodował ogromne korki, które zatrzymały 9 miliardów dolarów (12,96 miliarda dolarów) światowego handlu dziennie i nadwyrężył łańcuchy dostaw już obciążone pandemią koronawirusa.

Gigantyczny kontenerowiec utknął w Kanale Sueskim „częściowo wypłynął”
Fundacja Ever Given zamknęła Kanał Sueski na sześć dni. (aktualności wideo)

Nie jest jasne, czy kanał MV Glory jest tak wypełniony, jak Ever Given.

MV Glory został skontrolowany przez Wspólne Centrum Koordynacyjne niedaleko Stambułu 3 stycznia.

Centrum obejmuje pracowników z Rosji, Turcji, Ukrainy i Organizacji Narodów Zjednoczonych.

Kanał Sueski, otwarty w 1869 roku, stanowi ważne połączenie dla ropy naftowej, gazu ziemnego i ładunków. Pozostaje również jednym z największych źródeł waluty obcej w Egipcie.

READ  Niepokój, gdy Rwanda przygotowuje się na przybycie migrantów z Wielkiej Brytanii

W 2015 roku rząd Egiptu zakończył znaczną rozbudowę kanału, umożliwiając przyjmowanie największych statków na świecie.

Egipski rząd zaproponował kolejną ekspansję zaledwie kilka tygodni po premierze Ever Given.

AP