Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Święty Omar: Intensywna eksploracja macierzyństwa i morderstwa

Święty Omar: Intensywna eksploracja macierzyństwa i morderstwa

W Saint Omer jest dusząca intensywność, naładowana energia, która sprawia, że ​​czujesz się bardzo nieswojo.

Można się tego spodziewać, biorąc pod uwagę ciężki temat pierwszego filmu fabularnego senegalsko-francuskiej dokumentalistki Alice Diop. Kiedy motywy macierzyństwa i morderstwa przecinają się, w parku nie jest to łatwe.

Święty Omarze Zainspirowany prawdziwym przypadkiem Fabienne Kabou, imigrantki z Senegalu, która została skazana za zabicie swojej córeczki przez porzucenie jej, by utonęła na plaży w Berck-sur-Mor w północnej Francji.

Diop, która była wtedy w ciąży, została wciągnięta w sprawę i przez tydzień siedziała na sali sądowej procesu Capeau w mieście Saint-Omer, skrupulatnie notując wszystko, co zostało powiedziane, oraz jej uczucia i myśli o wszystkim, co czuła. . Ucieleśniony proces – macierzyństwo, kobiecość, kolonializm, rasa i osobisty rezonans wstrząsającej historii i czynów Capu.

W tym tygodniu w Saint-Omer, trzy godziny na północ od Paryża, skręciłem w Święty Omarze Film, który teraz pokazywany jest w Australii po premierze na Festiwalu Filmowym w Wenecji w 2022 roku, gdzie zdobył prestiżową Wielką Nagrodę Jury.

Intensywność czasu, jaki Diop spędził na sali sądowej, została odzwierciedlona w filmie, który jest oszałamiającym dziełem sztuki Portret kobiety w ogniu Reżyserka Celine Sciamma nazwała „Dangerous and Brilliant” „kinową odą”. Do The New York Times.

Fikcyjna historia filmu obraca się wokół dwóch kobiet: Lawrence Cooley, Święty OmarzeCapo, która jest oskarżona o zabicie swojej 15-miesięcznej córki, i Rama, pisarka, która zasiada w postępowaniu sądowym, zainteresowana włączeniem historii Lawrence’a do nowoczesnej powtórki Medea.

Film został nakręcony w tej samej prawdziwej sali sądowej, co proces Capu, podczas gdy większość dialogów Lawrence’a na trybunach pochodzi z transkrypcji tego, co powiedział Capu Diopa.

Słowa w procesie są rzeczywistymi słowami [Kabou] proces”, powiedział Goslaje Malanda, aktor, który gra Lawrence’a, w rozmowie z news.com.au. „To są słowa. Dokument pomaga fikcji, a następnie fikcja pomaga dokumentalnej części Święty Omarze. „

READ  BBC Culture ujawnia 100 największych seriali telewizyjnych XXI wieku

Wybór odzwierciedla dokumentalne tło Diopa, a także skromne i przyziemne podejście do filmu. Wydajność może być w centrum uwagi.

To było stresujące i emocjonalne przeżycie.

Malanda powiedziała, że ​​kiedy była na trybunach, czuła się tak, jakby była sądzona. „Nie broniłem postaci, byłem postacią, to było tak, jakbym się bronił. Byłem we własnym doświadczeniu przez trzy tygodnie, każdego dnia. „

Nic dziwnego, że Malanda przez rok miała koszmary.

Intensywność doznań spowodowała również, że Diop zemdlał i upadł na planie, tuż pod koniec zdjęć. Powiedziała Los Angeles Times Została zabrana do szpitala i przez trzy tygodnie czuła się, jakby urodziła potwora.

Ale pomimo intensywności doświadczenia Malanda powiedział, że produkcja – a zwłaszcza Diop – doskonale zadbała o wszystkich.

„Alice i jej koledzy pisarze okazywali życzliwość i troskę” – powiedziała. Ich troska, hojność, troska podkreślały ostrość.

„To obala pogląd, że musisz być brutalny i naprawdę wstrząsać ludźmi, aby stworzyć władzę. Ponieważ w kinie masz wszystkie te historie o filmowcach lub produkcjach, które są bardzo intensywne w zły sposób.

„Ale spójrz Święty OmarzeFilm był niesamowity, a intensywność była [it wasn’t like that at all]. „

Malanda i współgwiazda Kayije Kagame pracowali ze znaną choreografką i mistrzynią tai chi nad ćwiczeniami oddechowymi, aby zsynchronizować się i stworzyć głęboką więź z ich postaciami.

Ale ta dwójka nie rozmawiała o pracy aż do zakończenia produkcji. Kagami powiedział: „W tym sensie było lepiej, ponieważ w ten sposób utrzymywaliśmy dystans, który pomógł nam stworzyć ten dystans między postaciami”.

Bohaterowie dzielą ciszę w tym samym miejscu, ale pomimo rezonansu, jaki Rama wyczuł dla historii Lawrence’a, Malanda argumentował, że wśród sposobów Święty Omarze Komentarze na temat rasy polegają na tym, że dwie czarne osobowości są tak różne od siebie.

READ  Adrenaline Film Project szkoli filmowców w podróży

„One nie są zamienne” – powiedziała. „W rzeczywistości może to być antyrasistowskie ustawienie w filmie. Ponieważ istotą rasizmu jest przekonanie, że kolor skóry, religia lub narodowość są wszystkim. I Święty Omarze Dwie kobiety o tym samym kolorze skóry.

„Oboje mogą mieć historię imigrantek, ale są bardzo różnymi, bardzo złożonymi osobowościami. I nadal istnieje poczucie, że istnieje uniwersalność, która może łączyć się z innymi kobietami na całym świecie, niezależnie od ich historii, poprzez temat macierzyństwa”.

San Omar już w kinach

Pisarz udał się do Paryża jako gość w Unifrance