Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Szef Qantas, Alan Joyce, został oskarżony o „pozostawienie bałaganu finansowego” następnemu dyrektorowi generalnemu

Szef Qantas, Alan Joyce, został oskarżony o „pozostawienie bałaganu finansowego” następnemu dyrektorowi generalnemu

Qantas spodziewa się pozyskać średnio jeden nowy samolot co trzy tygodnie w ciągu najbliższych trzech lat, ponieważ linia lotnicza ma pytania dotyczące starzejącej się floty.

Starszy pracownik Qantas oskarżył Alana Joyce’a o „pozostawienie bałaganu finansowego” następnemu dyrektorowi generalnemu linii lotniczej.

Ale news.com.au rozumie, że Qantas będzie miał do 52 nowych samolotów w Qantas i Jetstar w ciągu najbliższych trzech lat, w tym sześć A321 Neo już dostarczonych do Jetstar.

Oczekuje się, że pan Joyce przejdzie na emeryturę jako prezes Qantas jeszcze w tym roku.

W raporcie o australijski W sprawie starzejącej się floty firmy – określanej jako „najstarszy średni wiek floty samolotów w żywej pamięci” wynoszący 15,4 lat, w tym frachtowców – „wielu byłych dyrektorów wyższego szczebla” rzekomo kręciło głowami.

Dlaczego? Mówiono, że nie zrobił na nich wrażenia pomysł, że pan Joyce i jego zespół nie uważali już wieku floty za główną konieczność strategiczną.

— powiedział Greg Manning, skarbnik Grupy Qantas australijski Średni wiek nie był głównym czynnikiem w procesie planowania floty firmy ani nie było to „jakiś czas”.

„W okresie, w którym zatrzymamy większość samolotów, wymienimy kabiny i silniki lub je odnowimy, więc nie jest to tak proste, jak data produkcji” – powiedział.

Ale australijski Stwierdziła, że ​​to stanowisko było „istotną zmianą” w stosunku do poprzedniego kierownictwa, które lubiło utrzymywać średni wiek samolotów we flocie Qantas na poziomie około 10 lat. Mówiono, że ma to na celu lepszą oszczędność paliwa, większy zasięg i większą niezawodność.

Być może najbardziej potępiający komentarz w raporcie pochodzi od anonimowego starszego pracownika.

„[Mr Joyce] Pozostawiając bałagan finansowy, z którym musiał się zmagać następny dyrektor generalny, a był to bałagan, który rozwijał się na długo przed Covidem” – powiedzieli.

READ  Wiadomości na żywo z 25 stycznia: USA i UE zbliżają się do zgody na rosyjskie sankcje finansowe na Ukrainie

Jeśli nowy dyrektor generalny nie zgadza się z obecnym stanowiskiem kierownictwa, że ​​wiek floty nie jest kluczowym czynnikiem w planowaniu floty, w publikacji podano, że odbudowa floty i przybliżenie jej średniego wieku do 10 lat w ciągu sześciu lat kosztowałoby ponad 20 miliardów dolarów.

Na tle krytyki starzejącej się floty Qantas, Prosty lotInc., globalny serwis informacyjny i statystyczny dotyczący lotnictwa, opublikował zestawienie floty linii lotniczej w weekend.

Średni wiek floty Qantas wynoszący 15 lat był najwyższy spośród wszystkich dużych międzynarodowych przewoźników w Australii, dodając, że regionalni konkurenci Cathay Pacific, Emirates, Qatar Airways i Singapore Airlines mają średni wiek samolotów około 10 lat.

Najstarszy samolot we flocie Qantas to Airbus A330-200 w wieku 21 lat, a najmłodszy to Boeing 787-9 Dreamliner w wieku czterech lat.

Po skontaktowaniu się z Qantas w celu skomentowania krytyki wieku floty Qantas skierował stronę news.com.au w celu uzyskania wcześniejszych ogłoszeń dotyczących zamówień.

W ramach „Project Sunrise” zamówiono 12 Airbusów A350-1000 zdolnych do lotu bez międzylądowania z Australii do dowolnego innego miasta, które mają rozpocząć starty z Sydney pod koniec 2025 roku.

Samoloty A350, których kabiny klasy pierwszej i biznesowej zaprezentowano w tym roku, dotrą do Nowego Jorku i Londynu w około 20 godzin.

W kraju istnieje „Projekt Winston”, który obejmuje zamówienie na 20 Airbusów A321XLR i 20 A220-300, ponieważ Boeingi 737 i 717 firmy Qantas są wycofywane.

Oczekiwano, że pierwszy z tych samolotów zacznie przybywać pod koniec 2023 r., a zamówienie obejmuje opcje zakupu kolejnych 94 samolotów z dostawą co najmniej do 2034 r.

W momencie ogłoszenia zamówień w maju ubiegłego roku Joyce powiedział, że jest to „największe zamówienie na samolot w australijskim lotnictwie”.

„A320 i A220 staną się podstawą naszej krajowej floty w ciągu najbliższych 20 lat, pomagając w rozwoju tego kraju” – powiedział.

READ  Australijczyków ostrzeżono, aby przygotowali się na większy ból

„Jego zasięg i ekonomia umożliwią nowe bezpośrednie trasy, w tym lepiej obsługujące miasta regionalne.

Te nowsze samoloty i silniki zmniejszą emisje o co najmniej 15 procent, jeśli będą napędzane paliwami kopalnymi, i będą znacznie lepsze, gdy będą zasilane zrównoważonymi paliwami lotniczymi. To przybliża nas do naszego zobowiązania do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku. Projekt Sunrise będzie neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla od pierwszego dnia”.

W Aktualizacja w lutym W tym roku pan Joyce powiedział, że niektóre z nowych zamówionych samolotów będą opóźnione nawet o sześć miesięcy z powodu problemów z łańcuchem dostaw. W odpowiedzi Joyce powiedział, że firma wydzierżawi więcej samolotów od Alliance Airlines i kupi pewną liczbę używanych A319/320.

Kiedy statek powietrzny zostanie wycofany z przewozu pasażerów, jest zwykle używany do przewozu towarów, a nawet mieszka z inną linią lotniczą.

Qantas odnotował zysk w wysokości 1 miliarda dolarów za sześć miesięcy kończących się 31 grudnia ubiegłego roku, radykalnie odwracając swoją fortunę od straty w wysokości 456 milionów dolarów za ten sam okres rok wcześniej.

Linia lotnicza odnotowała bazowy zysk przed opodatkowaniem w wysokości 1,43 miliarda dolarów za pierwszą połowę roku fiskalnego 23 – miała ustawowy zysk po opodatkowaniu w wysokości 1 miliarda dolarów.

Jego dług netto również spadł do 2,4 miliarda dolarów. Qantas powiedział, że powrót do zysków nastąpił po trzech latach i skumulowanych stratach w wysokości 7 miliardów dolarów z powodu pandemii.

Joyce opisał to jako „ogromny zwrot, biorąc pod uwagę ogromne straty, z którymi mieliśmy do czynienia zaledwie 12 miesięcy temu”.

Przeczytaj powiązane tematy:Qantas