Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Tajemnicze aktualizacje MH370: nowe propozycje badawcze, wahanie rządu Malezji, zainteresowanie Ocean Infinity.

Tajemnicze aktualizacje MH370: nowe propozycje badawcze, wahanie rządu Malezji, zainteresowanie Ocean Infinity.

Zaangażowanie rządu Malezji w odkrycie przyczyny zniknięcia samolotu Malaysia Airlines Flight 370 zostało zakwestionowane przez głównego śledczego zajmującego się tą tragedią.

Pomimo niedawnych propozycji nowych obszarów badawczych i widocznego zainteresowania ze strony amerykańskiej firmy Ocean Infinity zajmującej się technologią morską rozmieszczeniem statków bezzałogowych, los MH370 pozostaje niepewny.

Brytyjski inżynier aeronautyki Richard Godfrey, niezależny badacz, który jest współautorem badania wykorzystującego technologię Weak Signal Propagation Reporter do mapowania toru lotu samolotu, podał w wątpliwość reakcję władz.

„Moim zdaniem rząd Malezji nie chce prowadzić kolejnych podwodnych poszukiwań głównego wraku MH370” – dodał. Herold poranka w Sydney.

Wyraził niechęć do wydawania pieniędzy na to przedsięwzięcie. Odniósł się również do incydentu, w wyniku którego wrak dostarczony przez kolegę Blaine’a Gibsona w 2022 r. utknął na Madagaskarze z powodu niezapłacenia przez Malezję opłat za transport lotniczy w celu jego repatriacji.

W dwóch odrębnych raportach z ostatnich czterech miesięcy zalecono nowe obszary poszukiwań na południowym Oceanie Indyjskim w poszukiwaniu zaginionego Boeinga 777, który zaginął 8 marca 2014 r. z 239 osobami na pokładzie.

Jednakże wszelkie nowe badania pozostają w zawieszeniu bez zielonego światła ze strony rządu Malezji, którego państwowy fundusz majątkowy jest właścicielem Malaysia Airlines.

Zespół Godfreya przedstawił swoje ustalenia jako „wiarygodny nowy dowód”, sugerujący, że samolot mógł rozbić się na dużym obszarze oceanu, około 1500 kilometrów na zachód od Perth, z którego poprzednie poszukiwania podwodne objęły jedynie połowę.

Inna grupa dochodzeniowa kierowana przez emerytowanego francuskiego pilota lotnictwa i sił powietrznych Patricka Blilly'ego oraz eksperta ds. lotnictwa Jean-Luca Marchanda zaproponowała niezbadany obszar dna morskiego, który można przeszukać w mniej niż 10 dni.

Emerytowany rybak Kit Olver twierdził, że pod koniec 2014 roku jego sieć rybacka spowodowała wyciągnięcie skrzydła „dużego odrzutowca” u wybrzeży Australii Południowej.

READ  Premier Wielkiej Brytanii zmuszony do poniżenia odwrotu z powodu planu obniżenia podatków dla bogatych

Geodeta podwodny Peter Waring, ekspert w dziedzinie badań dna morskiego, zasugerował, że twierdzenie Olvera zasługuje na zbadanie.

Los MH370 został zniekształcony teoriami spiskowymi, w tym mówiącymi, że samolot został porwany przez Rosjan i że wylądował w amerykańskiej bazie wojskowej w Diego Garcia, a także teorią byłego premiera Malezji Mahathira Mohamada, jakoby CIA ukrywała wiedzę. Od wypadku.

Najnowsze analizy skłaniają się ku bardziej prawdopodobnej sugestii, że doświadczony pilot celowo zestrzelił samolot.

Marchand powstrzymał się od bezpośredniego oskarżenia pilota MH370, kapitana Zahariego Ahmada Shaha, stwierdzając, że on i Belili nie mogą zostać wykluczeni z odpowiedzialności za „śmiertelny lot w jedną stronę z pełnym załogą”.

Pomimo tych wydarzeń Godfrey podkreślił brak reakcji rządu Malezji na różne dokumenty i informacje dostarczone przez jego zespół.

Rząd Malezji, który wcześniej zapowiadał chęć wznowienia poszukiwań w przypadku pojawienia się nowych, przekonujących informacji, nie skomentował zarzutów zawartych w śledztwie. Cecha.

Członkowie rodzin osób na pokładzie, w tym sześciu Australijczyków, zostali zapomniani na prawie dekadę, a głównej części samolotu nadal nie da się odzyskać.

Australijskie Biuro Bezpieczeństwa Transportu (ATSB) przeprowadziło wstępne poszukiwania, które objęły 120 000 kilometrów kwadratowych dna morskiego, a ich koszt wyniósł 200 milionów dolarów. Poszukiwania zostały wstrzymane w 2017 r.

W 2018 r. spółka Ocean Infinity rozpoczęła własną operację mającą na celu znalezienie lotu MH370 Malaysia Airlines.

Oliver Plunkett, dyrektor generalny Ocean Infinity, wyraził nadzieję, że ich doświadczony zespół i robotyka morska zostaną przeszkoleni w 2024 r., ale ostateczne plany muszą jeszcze zostać opracowane.