Justina Sullivana/Getty Images
Stacja ładowania Tesli w Petaluma w Kalifornii.
CNN
—
Wiadomość w tym tygodniu, że Elon Musk Cały zespół Tesla Supercharger został zwolniony Wywołało to falę niepewności w branży odpowiedzialnej za budowę nowej amerykańskiej sieci ładowarek pojazdów elektrycznych.
Szybka i niezawodna sieć ładowania jest kluczem do zachęcenia większej liczby osób do przejścia z pojazdów napędzanych gazem na pojazdy elektryczne, a niektóre wczesne typy ładowarek okazały się mniej niezawodne. Tesla od dawna ma doskonałą sieć ładowania Prezydent Joe Biden postawił sobie ambitny cel Do końca dekady zainstalować pół miliona stacji w całych Stanach Zjednoczonych.
Do niedawna Tesla odgrywała kluczową rolę w tym planie. Wielu ekspertów i kierowców pojazdów elektrycznych uważa, że ładowarki Tesli są szybkie i niezawodne, do tego stopnia, że inni producenci samochodów dostosowują swoje własne wtyczki do ładowania, aby pasowały do systemu Tesli.
Według danych EVAdoption, firmy konsultingowej zajmującej się danymi, Tesla zdobyła więcej federalnych kontraktów na stacje ładowania niż jakakolwiek inna firma – o wartości 28 milionów dolarów – co stanowi około 14% wszystkich nagród. Jednak w związku ze zwolnieniem przez Muska całego zespołu Supercharger w ramach szerszych cięć kosztów firmy nie jest jasne, czy Tesla będzie w stanie ukończyć prace, ani czy ostatecznie kontrakty zostaną przyznane innym firmom.
Rzecznik Wspólnego Biura ds. Energii i Transportu, które zarządza programem Krajowej Infrastruktury Pojazdów Elektrycznych (NEVI), powiedział, że 10 stanów wybrało Teslę na dostawcę ładowania dla swoich projektów. NEVI nie było w stanie skomentować, czy Tesla będzie w stanie wywiązać się z kontraktów, gdyż same programy ładowania są prowadzone przez poszczególne państwa.
„Ponieważ NEVI zapewnia dotacje stanom, które prowadzą konkurencyjne procedury przetargowe w celu wybrania dostawców, nie spodziewamy się, że indywidualne decyzje biznesowe będą miały wpływ na projekty ładowania pojazdów elektrycznych finansowane na mocy dwustronnej ustawy o infrastrukturze” – powiedział CNN rzecznik w e-mailu. „Koncentrujemy się na zapewnieniu pozytywnego doświadczenia w zakresie ładowania każdemu kierowcy i wyrównywaniu szans amerykańskich przedsiębiorstw”.
Inni przedstawiciele branży twierdzili, że potencjalna strata dla Tesli nie byłaby ogromnym ciosem.
„Istnieje wiele, wiele firm zajmujących się ładowaniem” – powiedział CNN źródło z branży pojazdów elektrycznych. „To nie jest tak, że pieniądze trafiały do Tesli lub że nigdzie nie trafiały, kto otrzyma te premie, prawdopodobnie się zmieni”.
Decyzja Muska o wyeliminowaniu zespołu zajmującego się ładowaniem w jego firmie była jeszcze bardziej zagadkowa dla znawców branży, biorąc pod uwagę kwotę pieniędzy federalnych, które firma otrzymała i jak długo Tesla działała w branży ładowania.
„Ładowanie to trudna sprawa, nie ma co do tego wątpliwości” – stwierdziło źródło z branży pojazdów elektrycznych. „Marginesy są bardzo niewielkie, a sytuacja jest bardzo zacięta. W meczu prowadzili, więc dziwne byłoby trochę z tego zrezygnować.
Od czasu uruchomienia sieci w 2012 r. Tesla zyskała reputację producenta najbardziej niezawodnych ładowarek, ale eksperci twierdzą, że chaos w firmie może skłonić konkurentów do rozszerzenia swojej oferty, co w tym roku doprowadzi do demokratyzacji amerykańskiej infrastruktury ładowania.
„Ostatecznie jest to prawdopodobnie pozytywna sytuacja, ponieważ nie jest w interesie publicznym, aby jedna firma była tak dominująca” – powiedział CNN Daniel Sperling, dyrektor założyciel Instytutu Studiów nad Transportem na Uniwersytecie Kalifornijskim w Davis. „Dobra wiadomość jest taka, że pobudzi to wszystkie inne firmy żeglugowe i [automakers] Podwoić inwestycję w stworzenie niezawodnego, rozszerzonego systemu ładowania.
Fakt, że w przestrzeni ładowania pojazdów elektrycznych jest tak wielu graczy, mógł być jedną z rzeczy, które skłoniły Muska do tak znacznego wycofania się z tego pola, stwierdziła Lauren MacDonald, analityk branży pojazdów elektrycznych.
„Dzięki funduszom NEVI na budowę pustyń do ładowania w północnej części stanu Nowy Jork, na preriach Środkowego Zachodu i pustyniach na Południowym Zachodzie – być może zdając sobie sprawę, że Tesla powinna skupić się na miejscach, gdzie występuje większość sprzedaży pojazdów elektrycznych i gdzie będzie ona nadal rosła” – dyrektor generalny McDonald EVAdoption powiedział CNN w e-mailu. „Tesla może trochę zwolnić, podejść bardziej strategicznie i w końcu przerzucić część inwestycji i odpowiedzialności na innych”.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu