Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Tesla zredukowała swój zespół Superchargerów.  Co to oznacza dla amerykańskiej sieci pojazdów elektrycznych?

Tesla zredukowała swój zespół Superchargerów. Co to oznacza dla amerykańskiej sieci pojazdów elektrycznych?

Justina Sullivana/Getty Images

Stacja ładowania Tesli w Petaluma w Kalifornii.



CNN

Wiadomość w tym tygodniu, że Elon Musk Cały zespół Tesla Supercharger został zwolniony Wywołało to falę niepewności w branży odpowiedzialnej za budowę nowej amerykańskiej sieci ładowarek pojazdów elektrycznych.

Szybka i niezawodna sieć ładowania jest kluczem do zachęcenia większej liczby osób do przejścia z pojazdów napędzanych gazem na pojazdy elektryczne, a niektóre wczesne typy ładowarek okazały się mniej niezawodne. Tesla od dawna ma doskonałą sieć ładowania Prezydent Joe Biden postawił sobie ambitny cel Do końca dekady zainstalować pół miliona stacji w całych Stanach Zjednoczonych.

Do niedawna Tesla odgrywała kluczową rolę w tym planie. Wielu ekspertów i kierowców pojazdów elektrycznych uważa, że ​​ładowarki Tesli są szybkie i niezawodne, do tego stopnia, że ​​inni producenci samochodów dostosowują swoje własne wtyczki do ładowania, aby pasowały do ​​systemu Tesli.

Według danych EVAdoption, firmy konsultingowej zajmującej się danymi, Tesla zdobyła więcej federalnych kontraktów na stacje ładowania niż jakakolwiek inna firma – o wartości 28 milionów dolarów – co stanowi około 14% wszystkich nagród. Jednak w związku ze zwolnieniem przez Muska całego zespołu Supercharger w ramach szerszych cięć kosztów firmy nie jest jasne, czy Tesla będzie w stanie ukończyć prace, ani czy ostatecznie kontrakty zostaną przyznane innym firmom.

Rzecznik Wspólnego Biura ds. Energii i Transportu, które zarządza programem Krajowej Infrastruktury Pojazdów Elektrycznych (NEVI), powiedział, że 10 stanów wybrało Teslę na dostawcę ładowania dla swoich projektów. NEVI nie było w stanie skomentować, czy Tesla będzie w stanie wywiązać się z kontraktów, gdyż same programy ładowania są prowadzone przez poszczególne państwa.

„Ponieważ NEVI zapewnia dotacje stanom, które prowadzą konkurencyjne procedury przetargowe w celu wybrania dostawców, nie spodziewamy się, że indywidualne decyzje biznesowe będą miały wpływ na projekty ładowania pojazdów elektrycznych finansowane na mocy dwustronnej ustawy o infrastrukturze” – powiedział CNN rzecznik w e-mailu. „Koncentrujemy się na zapewnieniu pozytywnego doświadczenia w zakresie ładowania każdemu kierowcy i wyrównywaniu szans amerykańskich przedsiębiorstw”.

READ  Statua kałamarnicy napędzana atramentami następujących pieniędzy na COVID-19 w Noto: Asahi Shimbun

Inni przedstawiciele branży twierdzili, że potencjalna strata dla Tesli nie byłaby ogromnym ciosem.

„Istnieje wiele, wiele firm zajmujących się ładowaniem” – powiedział CNN źródło z branży pojazdów elektrycznych. „To nie jest tak, że pieniądze trafiały do ​​Tesli lub że nigdzie nie trafiały, kto otrzyma te premie, prawdopodobnie się zmieni”.

Decyzja Muska o wyeliminowaniu zespołu zajmującego się ładowaniem w jego firmie była jeszcze bardziej zagadkowa dla znawców branży, biorąc pod uwagę kwotę pieniędzy federalnych, które firma otrzymała i jak długo Tesla działała w branży ładowania.

„Ładowanie to trudna sprawa, nie ma co do tego wątpliwości” – stwierdziło źródło z branży pojazdów elektrycznych. „Marginesy są bardzo niewielkie, a sytuacja jest bardzo zacięta. W meczu prowadzili, więc dziwne byłoby trochę z tego zrezygnować.

Od czasu uruchomienia sieci w 2012 r. Tesla zyskała reputację producenta najbardziej niezawodnych ładowarek, ale eksperci twierdzą, że chaos w firmie może skłonić konkurentów do rozszerzenia swojej oferty, co w tym roku doprowadzi do demokratyzacji amerykańskiej infrastruktury ładowania.

„Ostatecznie jest to prawdopodobnie pozytywna sytuacja, ponieważ nie jest w interesie publicznym, aby jedna firma była tak dominująca” – powiedział CNN Daniel Sperling, dyrektor założyciel Instytutu Studiów nad Transportem na Uniwersytecie Kalifornijskim w Davis. „Dobra wiadomość jest taka, że ​​pobudzi to wszystkie inne firmy żeglugowe i [automakers] Podwoić inwestycję w stworzenie niezawodnego, rozszerzonego systemu ładowania.

Fakt, że w przestrzeni ładowania pojazdów elektrycznych jest tak wielu graczy, mógł być jedną z rzeczy, które skłoniły Muska do tak znacznego wycofania się z tego pola, stwierdziła Lauren MacDonald, analityk branży pojazdów elektrycznych.

„Dzięki funduszom NEVI na budowę pustyń do ładowania w północnej części stanu Nowy Jork, na preriach Środkowego Zachodu i pustyniach na Południowym Zachodzie – być może zdając sobie sprawę, że Tesla powinna skupić się na miejscach, gdzie występuje większość sprzedaży pojazdów elektrycznych i gdzie będzie ona nadal rosła” – dyrektor generalny McDonald EVAdoption powiedział CNN w e-mailu. „Tesla może trochę zwolnić, podejść bardziej strategicznie i w końcu przerzucić część inwestycji i odpowiedzialności na innych”.

READ  Fińska firma Rens przetwarza odpady kawowe na buty sportowe i dąży do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla