Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Tysiące firm dotkniętych awarią Tyro EFTPOS wezwało do zarejestrowania się do pozwu zbiorowego

Tysiące firm dotkniętych awarią Tyro EFTPOS wezwało do zarejestrowania się do pozwu zbiorowego

Kristin Hera Singh miała trudności z utrzymaniem swojej piekarni przy Great Ocean Road podczas blokad i zamykania granic z powodu wirusa Covid-19.

Samotna mama pokładała swoje nadzieje w gorączce świątecznej na przełomie 2020 i 2021 roku.

Ale potem, w styczniu ubiegłego roku, terminale kart kredytowych w piekarni przestały działać przez dwa tygodnie z rzędu.

Pani Hera Singh powiedziała news.com.au: „Był to ślepy zaułek w okresie świąt Bożego Narodzenia, mieliśmy klientów wychodzących, nie mieli gotówki, to był absolutny koszmar.

Okazuje się, że firma, od której wypożyczyli urządzenia EFTPOS, Tyro, miała dwutygodniową przerwę w działaniu.

Ogólnie rzecz biorąc, pani Hera Singh szacuje, że straciła 60 000 dolarów z powodu dwutygodniowego przestoju.

W całym kraju, co najmniej 11 000 firm zostało dotkniętych – większość z nich jest tak mała jak jej.

Teraz, 18 miesięcy od usterki, rozwścieczeni dealerzy wszczęli pozew zbiorowy przeciwko Tyro.

Zgodnie z zawiadomieniem sądu federalnego poszkodowani właściciele firm mają teraz trzy miesiące na zarejestrowanie swojej sprawy, jeśli mają nadzieję otrzymać odszkodowanie, jeśli wygrają proces. Rejestracja została otwarta w zeszłym tygodniu na www.tyroclassaction.com.au i kończy się 30 października.

Pani Hera Singh powiedziała: „Straciliśmy dużą liczbę klientów, pozostaje nam ogromny dylemat.

„Jestem właścicielem małej firmy, to trudne”.

Pan Khabbaz wyjaśnił, w jaki sposób epidemia Covid-19 oznaczała, że ​​społeczność była w dużej mierze bezgotówkowa, co jeszcze bardziej utrudniło przetrwanie w ciągu tych dwóch tygodni.

W ramach rekompensaty powiedziała, że ​​Tyro zrezygnował z czynszu za sprzęt na miesiąc – co nie wystarczyło.

Jej stacje przestały działać 7 stycznia i wróciły do ​​trybu online dopiero 21 stycznia, po pełnych 14 dniach.

W całej Australii awarie zostały po raz pierwszy zgłoszone 5 stycznia z powodu błędu w kodowaniu i dopiero pod koniec tego miesiąca wszystkie urządzenia zaczęły normalnie działać.

READ  Inwestorzy kryptowalut próbują kupić oryginalną konstytucję USA

W oświadczeniu dla news.com.au Tyro nie uznał pozwu zbiorowego, ale powiedział, że wprowadził program odszkodowawczy w celu zrekompensowania strat finansowych.

Rzecznik Tyro powiedział: „Po incydencie z kontaktem z terminalem w styczniu 2021 r. Tyro przeprowadził program naprawczy, w którym Tyro skontaktował się bezpośrednio ze wszystkimi dotkniętymi sprzedawcami sprzedawcami i miał możliwość dochodzenia wszelkich strat finansowych wynikających z incydentu kontaktu”.

Bannister Law wszczęła pozew zbiorowy w październiku ubiegłego roku i Sprawę sfinansował sąd Dar Al Mal.

Zgodnie z prawem Bannister, większość poszkodowanych firm straciła z powodu przestoju od 5,00 do 40 000 USD, ale było wiele odstających, takich jak piekarnia pani Hery-Singh. Niektóre firmy z wieloma urządzeniami straciły nawet 100 000 USD.

Charles Bannister, dyrektor Bannister Law, powiedział news.com.au, że jeśli firmy nie zarejestrują się w ciągu najbliższych trzech miesięcy, nie będą miały prawa do żadnego odszkodowania, jeśli jego firma wygra proces.

„Awaria nastąpiła w kluczowym okresie, ponieważ wszyscy wyszli z blokad i panowała ogólna niechęć do przyjmowania gotówki” – powiedział news.com.au.

„Handlowcy, którzy nie mogą korzystać ze swoich maszyn EFTPOS przez kilka dni lub tygodni, były dla wielu handlowców katastrofalne.

Istnieje około 11 000 firm dotkniętych tą awarią. Jeśli nie zarejestrują się, nie będą mieli prawa do udziału w wpływach z jakichkolwiek otrzymanych pieniędzy w przypadku ugody w postępowaniu, z zastrzeżeniem zgody sądu.”

W zeszłym tygodniu do właścicieli firm, których dotyczy problem, wysłano 11 000 listów z zaproszeniem do rejestracji.

Inną poszkodowaną firmą była Highett RSL z południowo-wschodniego Melbourne, która według szacunków straciła około 10 000 dolarów.

Gavin Williams, dyrektor generalny pubu, powiedział, że czas nie mógł być gorszy, ponieważ Melbourne właśnie wyszło z czteromiesięcznego zamknięcia w zimie 2020 roku i musieli odrobić straty.

„Oczywiście były blokady i wszystko, co działo się w Melbourne” – powiedział news.com.au.

READ  Dane ekonomiczne pokazują, że rodziny odczuwają trudną sytuację. Ale czy RBA przestanie podnosić stopy procentowe? | Grzegorz Jerycho

„Ludzie chcieli korzystać z kart kredytowych i kart EFTPOS, [but by then] Wszystkie nasze banery używały twoich kart.

Przed Covidem oszacował, że połowa jego klientów używała gotówki, podczas gdy druga połowa używała kart, ale pandemia to zmieniła. Około 70 procent klientów korzysta teraz z kart, co utrudnia kupowanie napojów, gdy zepsują się automaty do kart kredytowych.

Płać 49 USD miesięcznie za terminal EFTPOS, a opłata ta została zniesiona w styczniu.

Powiedział, że to jedyne odszkodowanie, jakie firma otrzymała do tej pory.