Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

W wieku 40 lat Aeolus wciąż ma dużo wiatru w żaglach

Aeolian Winds Trio… Od lewej Judy Petroff (obój), David Whitbread (fagot) i Liz Horwig (klarnet).

Zainspirowany starożytnym greckim bogiem Aeolusem, „strażnikiem wiatrów”, jeden z najdłużej działających zespołów muzycznych w Canberze, mimo 40 lat istnienia, wciąż się rozwija.

Założone w 1983 roku Aeolus Wind Trio jest pomysłem flecistki Jane Linstead, ale w jego skład wchodzili także fagocista David Whitbread i klarnecista Brian Martin.

Martin przeniósł się do Wollongong po zaledwie dwóch latach i został zastąpiony przez Lesa Hoorwiga w 1985 roku, podczas gdy Linstead przeniósł się do Cairns po około 20 latach z trio, zastępując go najpierw nauczycielką fletu Amelią Tyler Skinner, a następnie Judy Petrov, która była teraz z trio od prawie dekady.

Kiedy byli zajęci przygotowaniami do świątecznego koncertu w Gunning Courthouse, spotkałem Whitbread, który opowiedział mi całą historię.

Poznał Linsteada w Stirling College jako nastolatek, ale chociaż uczył się gry na fagocie u Ricka McIntyre’a, wyjechał do Melbourne, aby studiować projektowanie graficzne, podczas gdy ona poszła do Canberra School of Music.

Wracając tu ponownie do pracy w 1983 roku, poznał Linsteada, obecnie absolwenta fletu, na spotkaniu w Woden w sprawie utworzenia orkiestry społecznej (obecnie Capital National Orchestra) i postanowili założyć trio, więc ogłoszono klarnecistę i znalazł Marcina.

Trio dęte „jest trochę jak darmowa wersja trio smyczkowego, dźwięk wtapia się tak naturalnie”, mówi Whitbread.

Aeolus szybko zaangażował się w występy w niedziele w Parku w 1983 roku, a później we Floriade, gdzie był transmitowany na żywo w latach 90. przez ABC FM. Grali na Festiwalu Muzyki Kameralnej Pro Musica w Ambasadach Polski, Irlandii i Grecji oraz jako pierwszy zespół wystąpili w Teatrze Ulicznym przy „Pentagramie”, skomponowanym przez Jima Kottera. To był stały element balów Jane Austen w Albert Hall.

Poproszeni o dostarczenie muzyki pasującej do początków hotelu Hyatt w latach dwudziestych XX wieku, Hoorweg i Whitbread stworzyli 16 godzin muzyki obejmującej tematy filmowe, klasyczne piosenki, pieśni ludowe i muzykę tradycyjną, przywołując nuty w fotelach fortepianowych.

READ  Chris Hemsworth upiekł brata Luke'a za jego medytacyjny głos

Whitbread jest dobrze znaną postacią na scenie artystycznej Canberry. Syn legendarnego dyrygenta chóru, Dona Whitbreada, przez wiele lat za dnia był grafikiem, a nocą pianistą, który występował przez 11 sezonów w Art School Café w Queanbeyan, a także grał na fagocie na zawołanie z podoficerem i innymi zespołami.

To już pięćdziesiąty rok, odkąd Whitbread gra na fagocie i naturalnie szybko podkreśla charakterystyczny charakter swojego instrumentu. Zauważył, że Jackowi Sparrowowi w „Piratach z Karaibów” zawsze towarzyszy fagot i Jason Bourne.

Przodkiem „Piotrusia i wilka” jest fagot, który wkrótce został przejęty przez Mozarta, który zapisał go w swoich kompozycjach jako instrument solowy

Jego Aeolus jest jego ostoją i aby dopasować się do historycznego otoczenia Gunninga, zorganizował koncert muzyki ludowej, który zawiera w sobie muzykę, która jego zdaniem mogła być grana w Gunning w 1875 roku, ponieważ stacja kolejowa Gunning była odpowiednia. Został odrestaurowany w zeszłym roku, aby stać się centrum sztuki.

„Myśleliśmy, że są melodie, które można grać na pianinie w domach, na balach i przez koncertujących artystów – pieśni ludowe, melodie z oper i baletów – i wszystkie są nadal popularne, a niektóre są tak dobrze znane, że im opowiadamy.

Będzie ich autorska aranżacja „Danny Boy”, współczesna aranżacja „Camptown Races” Stephena Forstera, niektóre arie z oper Rossiniego oraz trąbka marynarska w opracowaniu Paula Ardena Taylora w stylu Bacha.

Zaczną jednak od barokowej potrójnej sonaty Johanna Joachima Quantza, która pięknie brzmi na sali sądowej, na której już wcześniej występowali. „Jest zawieszony w przestrzeni i po prostu się stopi” – mówi.

Owls Wind Trio, sala sądowa, Gunning, 14:00, 4 lutego.

Komu można zaufać?

W świecie pełnym zawrotów głowy i zamieszania nigdy nie było ważniejszego czasu na wspieranie niezależnego dziennikarstwa w Canberze.

Jeśli ufasz naszej pracy online i chcesz okiełznać siłę niezależnych głosów, zapraszam do niewielkiej wpłaty.

READ  Dakota Johnson i Jamie Dornan spotykają się na pięćdziesięciu uroczych twarzach

Każdy dolar wsparcia jest inwestowany z powrotem w nasze dziennikarstwo, aby pomóc zachować moc i wolność citynews.com.au.

być zwolennikiem

Dziękuję Ci,

Ian Meckley, redaktor