Wdowa po Kobe Bryancie zgodziła się rozstrzygnąć proces przeciwko pilotowi i właścicielom helikoptera, który rozbił się w zeszłym roku, zabijając gwiazdę NBA, jego córkę Giannę i siedmiu innych.
główne punkty:
- Jeśli sąd wyrazi zgodę, ugoda zakończy pozew o zaniedbanie i śmierć zawinioną przeciwko majątkowi pilota, właściciela i operatora śmigłowca
- W pozwie zarzucono, że firmy nie odpowiednio wyszkoliły lub nie nadzorowały pilota
- Island Express Helicopters odmówił odpowiedzialności, mówiąc, że katastrofa była „dziełem Boga”
Vanessa Bryant, jej dzieci i krewni innych ofiar złożyli we wtorek zawiadomienie o ugodzie z sędzią federalnym w Los Angeles, ale warunki poufnej umowy nie zostały ujawnione.
Jeśli sąd wyrazi zgodę, ugoda zakończy się Złożenie pozwu o zaniedbanie i bezprawną śmierć przeciwko majątkowi pilota oraz właściciel i operator helikoptera, który rozbił się na wzgórzu 26 stycznia 2020 r.
Bryant, jego 13-letnia córka Gianna i sześciu innych pasażerów podróżowali z hrabstwa Orange, aby wziąć udział w młodzieżowym turnieju koszykówki w Mamba Sports Academy w hrabstwie Ventura Kiedy helikopter napotkał gęstą mgłę w dolinie San FernandoPółnocne Los Angeles.
Pilot Ara Zubayan wspiął się ostro i prawie przedarł się przez chmury, gdy śmigłowiec Sikorsky S-76 nagle skręcił i zanurkował w Calabasas Hills poniżej, zabijając wszystkich dziewięciu na pokładzie, zanim płomienie ogarnęły wrak.
Innymi zmarłymi byli trener baseballa z Orange Coast College John Altobelli, jego żona Keri i ich córka Alyssa, Christina Mauser — którzy pomogli Bryantowi trenować drużynę koszykówki jego córki — Sarah Chester i córkę Payton.
Alyssa i Peyton były koleżankami z klasy w Gianna.
Firma śmigłowcowa zaprzecza odpowiedzialności
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) W lutym opublikowano raport, który obwinia błąd pilota za katastrofę.
NTSB powiedział, że seria złych decyzji doprowadziła Zobayana do lotu na oślep w ścianę chmur, gdzie stał się tak zdezorientowany, że myślał, że wspina się, gdy statek tonie.
Agencja skrytykowała również Island Express Helicopters za niewystarczający przegląd i nadzór nad kwestiami bezpieczeństwa.
Ugoda zakończy postępowanie sądowe przeciwko należącej do Zbyan własności Island Express Helicopters i jej właścicielowi Island Express Holding.
W pozwie twierdzono, że firmy nie szkoliły ani nie nadzorowały pana Zubayana, a pilot był niedbały i nieostrożny podczas latania we mgle i powinien był przerwać lot.
Island Express Helicopters odmówił odpowiedzialności i powiedział, że wypadek był „dziełem Bożym”, którego nie mógł kontrolować.
Konfrontowała się z dwoma kontrolerami ruchu lotniczego FAA, mówiąc, że wypadek był wynikiem „łańcucha wykroczeń i/lub zaniechań”.
Porozumienie ugodowe nie będzie obejmować roszczenia wzajemnego rządu federalnego.
AP
„Miłośnik podróży. Miłośnik alkoholu. Przyjazny przedsiębiorca. Coffeeaholic. Wielokrotnie nagradzany pisarz.”
More Stories
Była australijska kapitan krykieta Meg Lanning ogłasza prywatną walkę o zdrowie
Polska-LaPray zawieszona po 4 rundach na Eastwood Field | Wiadomości, sport, praca
Runda 6 drużyn AFL 2024