Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Wyjaśniono podstawowe zamieszanie wśród kierowców w supersamochodach

Wyjaśniono podstawowe zamieszanie wśród kierowców w supersamochodach

Czy kluczowi kierowcy będą zmuszeni do startu w wyścigach wytrzymałościowych? Zdjęcie: Inside Media

Proces zatwierdzania głównych kierowców, którzy wystartują w wyścigu wytrzymałościowym Supercars, wywołał zamieszanie w Adelajdzie – oto jak to będzie wyglądać.

W przeddzień wyścigu Adelaide 500 wyszło na jaw, że Supercars chce skutecznie zakazać pilotom startowania w wyścigach długodystansowych.

Uzasadnienie proponowanego zakazu opiera się na starcie wyścigu Bathurst 1000 i zapewnieniu, że czołowi kierowcy znajdą się w samochodach w jednym z najbardziej widocznych dla nieoficjalnej opinii publicznej momentów w roku.

Chociaż jest to wyraźnie preferowane w przypadku supersamochodów, posunięcie to wydaje się niepopularne wśród zespołów i kierowców.

Finałowy wyścig Mistrzostw REPCO SUPERCARS 2023 na jednym z najlepszych torów ulicznych na świecie. Ciesz się tym wszystkim w VAILO ADELAIDE 500, Kliknij tutaj, aby kupić bilety

Chaz Mostert dał to jasno do zrozumienia w Adelajdzie, gdy stwierdził, że zmiana będzie „szalona” i pozbawi Wielką Rasę kluczowego elementu strategicznego.

Reakcja kilku szefów zespołów była jeszcze bardziej ciekawa, zwłaszcza gdy dyrektor generalny Erebusa, Barry Ryan, stwierdził, że zakaz nie został zatwierdzony przez komisję Supercars – chociaż Supercars potwierdziło, że decyzja została skierowana do zarządu.

Dodał: „Komisja tego nie zatwierdziła”. „Było to omawiane, a ja byłem jedną z najważniejszych osób, która powiedziała: nie mów nam, co mamy robić z naszymi zespołami. Powinniśmy po prostu mieć możliwość wyboru, co zrobimy z naszymi zespołami.

Sugestia, że ​​doniesienia medialne były obszerne, była fałszywa, biorąc pod uwagę, że informacje pochodziły bezpośrednio od Supercars, ale jednocześnie Ryan miał rację, że komisja w żaden sposób nie zatwierdziła tej koncepcji.

Wygląda na to, że pewna liczba – najprawdopodobniej większość – przedstawicieli zespołu pod przewodnictwem Ryana wyraziła swój sprzeciw, w wyniku czego sprawa zostanie ponownie omówiona na następnym posiedzeniu komisji.

READ  Drużyny z 11. ligi trzeciej spadają z pierwszej ligi sezonu

Powodem, dla którego przedłożenie go Radzie Prezesów może nadal zostać przyspieszone, mimo że nie ma powszechnej zgody Komisji, jest to, że w rzeczywistości nie trzeba go podpisywać na szczeblu Komisji.

Według poinformowanych źródeł istnieją dwa odrębne procesy dotyczące zmian w sezonie i zmian ukierunkowanych na następny sezon.

Gdyby firma Supercars chciała rozważyć zmianę tej zasady na początku tego roku w odniesieniu do wyścigów długodystansowych w roku 2023, 75 procent właścicieli zespołów musiałoby się zgodzić.

Ponieważ jednak zmianę tę rozważa się na przyszły rok, wymaga ona jedynie dyskusji na szczeblu komisji.

Wynik dyskusji staje się wówczas faktycznie nieistotny po rozpatrzeniu przez Radę, a Rada nadal może go zatwierdzić.

Wydaje się, że jest to przyczyną zamieszania w Adelajdzie, gdzie przepis ten wydaje się wiążący dla Rady bez żadnej formalnej zgody Komisji.