Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Zapowiedź nowego łazika księżycowego Lockheed Martin / GM do misji Artemis

W latach 70. nic nie było fajniejsze niż oglądanie Astronauci Apollo Zaciskaj suwak wokół powierzchni księżyca w zwolnionym tempie na ekranie telewizora, skręcając czterokołowym rydwanem Księżyc jest wadliwy. Stary Lunar Roving Vehicle (LRV) był napędzanym baterią pełzaczem wydmowym z otwartym kokpitem, używanym podczas Apollo 15, 16 i 17 w 1971 i 1972 roku, zanim został pozostawiony w tyle po zakończeniu programu NASA.

Teraz nowa generacja Comiesięczny elektryczny ATV Na desce kreślarskiej w zespole inżynierów przy ul Lockheed Martin I General Motors Corporation, aby zapewnić odpowiedni lot dla astronautów Artemis, którzy mają nadzieję na jakąś wyprawę obejmującą odludny krajobraz naszego samotnego satelity.

Obejrzyj oficjalny film prezentacyjny GM poniżej:

„Koncepcje nowej generacji łazików znacznie rozszerzą eksplorację astronautów, którzy przeprowadzą na Księżycu badania naukowe o wysokim priorytecie, które ostatecznie wpłyną na zrozumienie przez ludzkość naszego miejsca w Układzie Słonecznym” – powiedział Rick Ambrose, dyrektor wykonawczy Lockheed Martin wiceprezydent. Przestrzeń, powiedział Przemówienie formalne.

Ta zaktualizowana koncepcja sondy księżycowej pochodzi z kampanii promocyjnej NASA, w ramach której poszukiwano pomysłów na nowy, nieskompresowany “Lunar Terrain Vehicle” (LTV), który mógłby zostać użyty do lotów badawczych do południowego regionu polarnego Księżyca, gdzie wylądują następne misje Artemidy. Być może już w 2024 r. Być może powołanie stałego ośrodka badawczego.

Chociaż formalne kontrakty z NASA nie zostały jeszcze podpisane, Lockheed i General Motors są pewnymi konkurentami, którzy zdobędą lukratywny kontrakt, a obie firmy wydają się być przekonane, że ich pojazdy terenowe spełnią wszystkie potrzeby programu Artemis, aby osiągnąć przewagę. I skuteczny łazik księżycowy.

„Od dziesięcioleci prowadzimy misje na inne ciała planetarne, aby zbudować statki kosmiczne, które są w stanie wytrzymać wysokie promieniowanie i niskie temperatury, a jednocześnie są bardzo lekkie i niezawodne” – powiedział Kirk Sheriman, wiceprezes Lunar Exploration Expeditions w Lockheed Martin. W tym samym oświadczeniu. „W tym się specjalizujemy i jesteśmy w stanie sprostać temu wyzwaniu dla NASA”.

READ  PlayStation Boss twierdzi, że generacja PS5 będzie miała więcej ekskluzywnych gier

Obydwie firmy skupiały się na misji tego nowego długoterminowego pojazdu przez większą część roku i wciąż na bardzo wczesnym etapie projektowania, w którym rozwiązuje się wiele problemów i wyzwań. Ich ostateczne plany wymagały, aby był to pojazd w pełni elektryczny, zaprojektowany z myślą o wysokim poziomie autonomii i mogący przewozić parę astronautów.

To partnerstwo między Lockheed Martin i General Motors ma poważne relacje z NASA w przeszłości i obecnie, ponieważ Lockheed był zaangażowany w budowę kilku statków kosmicznych w ciągu ostatnich dziesięcioleci, w tym kapsuły załogi Oriona, a General Motors odegrał kluczową rolę w projektowaniu statku kosmicznego Apollo. , Oryginał. Moduł księżycowy nadal parkował na powierzchni Księżyca w Hadley Appenen.

Geoff Ryder, wiceprezes ds. Wzrostu i strategii w GM Defense dodał na Oficjalna informacja prasowa. „Surowe, wytrzymałe konstrukcje modułu księżycowego mają wiele podobieństw do naszych taktycznych pojazdów wojskowych po stronie obronnej GM. Wspaniale jest pracować z firmą taką jak Lockheed Martin, której połączoną misją jest wspieranie wojownika”.