Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Zgony „Road Trip” w Chinach zwróciły uwagę wpływowych mediów społecznościowych |  Chiny

Zgony „Road Trip” w Chinach zwróciły uwagę wpływowych mediów społecznościowych | Chiny

Chińskie wpływowe osoby w mediach społecznościowych i ich platformy znalazły się pod ostrzałem z powodu postów o „wycieczkach drogowych” – lub wizytach na stronach poza siecią – po tym, jak ogromna powódź zabiła siedmiu turystów w prowincji Syczuan.

Tragedia, która wydarzyła się 13 sierpnia, spowodowała śmierć siedmiu turystów i ośmiu rannych po gwałtownej powodzi w dolinie w Mingzhou, na południowy zachód od kraju.

Krążące w Internecie filmy o katastrofie pokazały, że poziom wody w strumieniu gwałtownie się podnosił, co spowodowało, że wielu turystów zostało przytłoczonych w ciągu kilku sekund.

Wiele osób w mediach społecznościowych wyraziło swój szok i smutek z powodu wypadków utonięcia. The Global Times skrytykował wpływowe media rządowe w mediach społecznościowych za tworzenie treści promujących „miejsca podróży” bez względu na bezpieczeństwo publiczne.

„Wzniesiono znaki ostrzegawcze i ogrodzenia z ogniw łańcuchowych, a personel ochrony został wysłany, aby ostrzec odwiedzających, ale środki te często okazywały się nieskuteczne” – powiedziała w opinii.

Dolina Syczuańska, znana jako Longcaogou, jest w rzeczywistości kanałem przeciwpowodziowym, który jest podatny na powodzie i lawiny błotne. Obszar stał się znany jako atrakcja turystyczna dopiero dzięki promocji przez influencerów w mediach społecznościowych.

Pojęcie „wycieczek drogowych” lub „yeyou” po chińsku, co odnosi się do wycieczek do miejsc poza siecią, takich jak Longcaogou Zacząłem startować Chiny w roku 2020.

Większość miejsc docelowych podróży drogowych stała się popularna dzięki wpływom internetowym, którzy opisują je jako „tajne kurorty” na platformach społecznościowych, takich jak Douyin, chiński odpowiednik TikTok i przypominająca Instagram Little Red Book. Miejsca często w krótkim czasie rozrastają się z tajemniczych do znanych i wyróżniają się bliskością natury.

W czasach, gdy tradycyjna turystyka jest często zakłócana przez ograniczenia Covid, „wycieczki samochodowe” stanowią wygodną alternatywę dla tradycyjnych wakacji, pozwalając mieszkańcom miast cieszyć się naturą na obrzeżach miasta bez długich podróży i narażenia na duże tłumy.

READ  „Absolutny chaos”: Chaos na lotnisku w Dubaju

Mówi, że 55-letnia kobieta przedstawia się jako Li. Teraz prawie w każdy weekend wybiera się na jednodniową wycieczkę do górzystych regionów wokół jej miasta w południowej prowincji Guangxi ze znajomymi, a potem zwykle udostępnia zdjęcia i filmy na swoim koncie Doyen.

Nowa moda na podróże doprowadziła również do boomu sprzedaży sprzętu outdoorowego w całym kraju. Według Hangzhou Daily, chiński rynek sprzętu kempingowego wzrósł z 7,71 miliarda juanów (1,1 miliarda dolarów) do 16,8 miliarda juanów w latach 2014-2020.

Ale to nie pierwszy raz, kiedy trend podróży drogowych spowodował utratę życia. W 2020 roku gwałtowna powódź w dolinie Dube w Enshi w prowincji Hubei zabiła 13 osób.

Śmierć turystów w Syczuanie w tym miesiącu doprowadziła do ponownych apeli o większą kontrolę branży nad podróżami drogowymi, w tym o to, jak są promowane w Internecie i w mediach.

„Jeśli chodzi o malownicze witryny, które nie są rozwijane komercyjnie i stanowią potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa, platformy medialne powinny zobowiązać się do wydawania ostrzeżeń dotyczących bezpieczeństwa i monitorowania treści” – powiedział w rozmowie z Beijing Youth Daily Xu Guilin, partner w Jurisino Law Group z siedzibą w Pekinie.

Wydawcy takich treści powinni przypominać opinii publicznej o potencjalnym ryzyku związanym z miejscem docelowym. Jeśli nie, to zarówno platformy, jak i wydawcy muszą ponosić pewną odpowiedzialność prawną”.

Prawie wszystkie posty promujące Longcaogou zostały usunięte z Douyin i Little Red Book, a podczas wyszukiwania Longcaogou w obu aplikacjach u góry ekranu pojawia się alert bezpieczeństwa.

Nie było dowodów sugerujących, że konta influencerów zostały zawieszone za promowanie Longcaogou, ale twórcy postów o odwiedzaniu rzek wokół Pengzhou stali się celem wściekłych internautów.

Jeden z użytkowników Douyin, w poście o oficjalnym miejscu widokowym znanym jako Huilonggou Valley, napisał: „Gdyby nie ludzie tacy jak ty, czy ci ludzie zginęliby? Czy nie czujesz się częściowo winny? Jak śpisz w noc?”

READ  Chiny twierdzą, że pręty paliwowe zostały uszkodzone, ale nie było wycieku promieniowania w elektrowni jądrowej Taishan