Oczekuje się, że konsumenci wydadzą 23,5 miliarda dolarów podczas sprzedaży, co stanowi wzrost o 7,9 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem, zgodnie z danymi Australian Retailers Association.
Po tym, jak COVID-19 nękał Boże Narodzenie w 2021 roku, wielu Australijczyków zamierza w tym roku udać się do restauracji, kawiarni i pubów, ponieważ oczekuje się, że lokale hotelarskie odnotują 30-procentowy wzrost sprzedaży.
Sprzedaż odzieży odnotuje dwucyfrowy wzrost z oczekiwanym wzrostem o 11,4 procent do prawie 2 miliardów dolarów, podczas gdy sprzedaż w domach towarowych wzrośnie o 8,9 procent do ponad 1 miliarda dolarów.
Dyrektor generalny Australian Retailers Federation, Paul Zahra, powiedział, że wyprzedaże w drugi dzień świąt to ważna data w kalendarzu sprzedaży detalicznej, a rok 2022 nie będzie wyjątkiem.
„Oczywiste jest, że romans Australii z zakupami trwa nadal – zakupy i jedzenie poza domem to nadal niektóre z czasów, które kochamy najbardziej w okresie świątecznym” – powiedział.
Wzrost wydatków przypisywano również inflacyjnym cenom i „pogodzie poza sezonem”, co oznacza zimne i wilgotne temperatury, jakich Australia doświadczała przez niezwykle długi okres, co wpłynęło na branżę modową.
Po wydawaniu pieniędzy na prezenty świąteczne eksperci twierdzą, że wyprzedaże w drugi dzień świąt Bożego Narodzenia będą czasem, w którym Australijczycy wyświadczą sobie przysługę.
„Po Bożym Narodzeniu Australijczycy zwykle kupują dla siebie i swoich rodzin” – powiedziała Zahra.
„To był trudny rok dla wielu, aw tym roku obserwujemy coś, co nazywamy wydatkami na wolność, gdzie ludzie nagradzają się po ciężkim, ciężkim okresie.
„Pośpiech, by wyjść i cieszyć się zmysłami – pić i bawić się – pozostaje stały w tym okresie świątecznym, gdy Australijczycy odzyskują swój mojo po pandemii”.
Wyprzedaże w Czarny piątek mogły być postrzegane przez ogromną liczbę osób, które skorzystały ze zniżek, ale oczekuje się, że wyprzedzą sprzedaż w drugi dzień świąt o 15 procent.
„Przy wciąż rosnących stopach procentowych kupujący skupią się na szukaniu najlepszych ofert po świętach” – powiedział Joe Gaines z Salesforce.
W podziale na stany i terytoria dla osób, które wydają najwięcej na wyprzedaże w drugi dzień świąt, Nowa Południowa Walia bierze górę.
Oczekuje się, że sprzedaż poświąteczna w tym stanie wzrośnie o 9,5 procent w porównaniu z zeszłym rokiem.
Victoria jest na drugim miejscu, co oznacza wzrost o 8,2 procent, podczas gdy Queensland odnotuje wzrost sprzedaży o 7,1 procent.
10 najlepiej płatnych miejsc pracy w Australii, gdzie nie potrzebujesz dyplomu uniwersyteckiego
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Polska odnotowuje dwucyfrowy wzrost wynagrodzeń realnych Stabilizuje
Eksperci lotnictwa omawiają główne powody, dla których Ponza Airlines wpadły w administrację
Zaskakujący powód do rezygnacji z australijskiej firmy Deloitte