Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Milkrun nie udało się zebrać pieniędzy po upadku firm dostarczających artykuły spożywcze Voly, Send i Deliver

Milkrun nie udało się zebrać pieniędzy po upadku firm dostarczających artykuły spożywcze Voly, Send i Deliver

Podczas gdy Australia cierpiała z powodu pozornie niekończących się blokad Covid, firmy dostarczające artykuły spożywcze nagle eksplodowały.

Nic dziwnego, że te firmy odniosły taki sukces, że Australijczycy unikają sklepów stacjonarnych jak nigdy dotąd.

Ale w dzisiejszych czasach to zupełnie inna historia, a te ukochane dostawy szybko stają się umierającą rasą.

W marcu 2022 roku pojawiła się wiadomość, że Quicko, który obiecywał dostawę w ciągu dwóch godzin, zniknął.

zaledwie dwa miesiące później, wysłać – który obiecał dostarczać artykuły spożywcze w mniej niż 15 minut – upadł, narażając 300 miejsc pracy w Sydney i Melbourne na ryzyko.

w lipcu, Dostarczać — samozwańcza wiktoriańska firma dostarczająca żywność rywalizująca z UberEats i Deliveroo — również upadła, tracąc 200 miejsc pracy.

Następnie, w listopadzie, kolega zaczął dostarczać artykuły spożywcze przez Internet Foleya Wygląda na to, że nagle się zamknął, pozostawiając klientów próbujących składać zamówienia całkowicie w ciemności.

Firma dostarczająca posiłki w tym samym miesiącu Dostarcz Załamał się również zarząd, pozostawiając 15 000 dostawców na wysokich obrotach wraz z tysiącami restauracji, które polegały na nich w dostarczaniu zamówień do klientów.

Teraz wg Australijski, Melkron może stać się ostatnią ofiarą, ponieważ publikacja donosi, że firma „próbowała i nie udało jej się pozyskać nowego kapitału przy dwóch różnych okazjach w ciągu ostatniego roku”, przy czym „narasta obecnie presja na grupę z Sydney, aby poprawić swoją sytuację finansową” .

Założona przez Young Rich Lister Dany Milham firma Milkrun zebrała 11 milionów dolarów na swój projekt przed jego uruchomieniem we wrześniu 2021 roku i przyciągnęła rekordowe 75 milionów dolarów finansowania w następnym roku.

Milham planuje ekspansję na kategorie detaliczne inne niż produkty supermarketów, a wcześniej twierdził, że firma może przynosić ponad 5 miliardów dolarów rocznie..

READ  Eksperci twierdzą, że strach firm przed wyższymi płacami „nie ma ekonomicznego uzasadnienia” po rekordowych zyskach

Rzeczniczka Melkrona powiedziała news.com.au, że zarzuty, jakoby inwestorzy próbowali sprzedać firmę, były nieprawdziwe, a firma ostatnio zmieniła swoją strategię, w tym w odniesieniu do czasu dostawy, inicjatyw rozwojowych i struktury kosztów, i nalegała na Melkrona. To nie była obniżka płac.

Jednak Milkrun nie osiągnął jeszcze rentowności i według danych tracił aż 13 USD na jednym zamówieniu australijski

Teraz jest jasne, że eksperyment prawie się nie powiódł w Australii, a kilka firm wciąż boryka się z coraz trudniejszymi warunkami.

Ale jak właściwie wszystko potoczyło się tak szybko?

Według eksperta ds. sprzedaży detalicznej z Queensland University of Technology, Gary’ego Mortimera, apetyt Australii na te usługi szybko zanika – z kilku głównych powodów.

„Te małe startupy naprawdę wykorzystały pandemię, kiedy ludzie byli zamknięci w domach i kazano im unikać tłumów, więc operatorzy zobaczyli w tym momencie niewykorzystany rynek konsumentów, którzy naprawdę chcieli mieć dostęp do żywności i artykułów spożywczych w szybki i efektywny sposób. sposób – wyjaśnił.

Profesor Mortimer dodał, że kiedy po raz pierwszy pojawiła się pandemia, giganci supermarketów Coles i Woolworths tymczasowo zamknęli zakupy online, ponieważ walczyli z nagłym wzrostem popytu, pozostawiając szeroko otwarte drzwi dla wschodzących firm dostawczych, aby mogły skorzystać z nagłej przerwy.

Jednak teraz wszystko się dobrze i naprawdę zmieniło.

„Problem polega na tym, że a) model nie jest skalowalny i b) napotykają zbyt wiele przeciwności – główne z nich to odejście pandemii, ludzie wracają do fizycznych zakupów artykułów spożywczych i wszystkich innych rodzajów zakupów, a dane ABS wskazuje na to” – powiedział.

„We wrześniu 2021 roku Australijczycy wydali online 4,4 miliarda dolarów, a do lutego 2022 roku kwota ta spadła do 3 miliardów dolarów, wahając się od 3 miliardów do 3,5 miliarda dolarów miesięcznie w zeszłym roku.

READ  Wyciekły czat właściciela ujawnia niebezpieczeństwa związane z Bożym Narodzeniem

„Tak więc przesunięto 800 milionów do 1 miliarda dolarów z zakupów online do fizycznych sklepów detalicznych, a kolejnym wyzwaniem, przed którym stoją wszystkie te modele, jest ograniczony asortyment w porównaniu z tym, co mają do zaoferowania Coles i Woolworths”.

Profesor Mortimer powiedział, że rynek australijski jest również trudniejszy niż inne rynki, takie jak Nowy Jork, z niższymi płacami i znacznie większą gęstością zaludnienia, co sprawia, że ​​model biznesowy jest bardziej opłacalny.

Innym problemem, z którym się teraz borykają… jest dostęp do siły roboczej. [During the pandemic] Ludzie przestali pracować, potrzebowali pracy i zrobiliby wszystko, żeby związać koniec z końcem, ale teraz bezrobocie wynosi 3,5 proc., aw sektorze handlowym jest 49 tys.

„Skupiają się również na śródmiejskim rynku Sydney i Melbourne, a czynsz w śródmieściu jest bardzo drogi. Następuje więc wzrost kosztów wynajmu, kosztów płac i mniejszego dostępu do ludzi, którzy mogą przewieźć rzeczy dla ciebie, a potem dalej po stronie klienta ludzie są naprawdę wrażliwi na presję inflacyjną”.

Profesor Mortimer powiedział, że wraz ze wzrostem presji związanej z kosztami utrzymania, a duże firmy supermarketów poprawiły usługi „kliknij i odbierz” oraz ofertę online, konsumenci częściej wybierali tańszą opcję, zamawiając online i samodzielnie wybierając artykuły spożywcze – za darmo.

Dodał również, że Wooly’s przeniósł się do dostaw, uruchamiając w zeszłym roku Metro60, który oferował dostawę w mniej niż 60 minut za 5 USD za pośrednictwem kierowców Ubera.

„Inwestują naprawdę dużo w infrastrukturę online, więc uruchomienie tych małych start-upów dostarczających projekty podczas pandemii było świetne, ale oczywiście, gdy wychodzimy z pandemii, wpływa na nie wiele… czynników”.