Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Klienci uderzyli w opłaty za obsługę kasjerską

Klienci uderzyli w opłaty za obsługę kasjerską

Niektórzy twierdzą, że pobieranie wygórowanych opłat za konkretną usługę to najnowsza taktyka stosowana przez największe australijskie banki, aby trzymać klientów z dala od oddziałów.

Gospodarz Sky News James Macpherson twierdzi, że senatorzy pytali dziś szefów czterech największych banków o zamknięcie oddziałów regionalnych. Federacja Sektora Finansowego stwierdziła, że ​​w ciągu ostatnich pięciu lat zamknięto około 1600 oddziałów, przy czym nieproporcjonalna liczba oddziałów znajduje się na obszarach regionalnych i wiejskich. Banki twierdzą, że australijscy obywatele nie korzystają już z oddziałów, ale liczą tylko osoby wpłacające lub wypłacające pieniądze, nie licząc zapytań o pożyczki ani celów identyfikacyjnych. Commonwealth Bank twierdzi, że wydaje około 1 miliarda dolarów rocznie na prowadzenie swoich oddziałów, nie wspominając o zyskach w wysokości 10 miliardów dolarów. „Bankowość jest podstawową usługą i banki naprawdę będą potrzebowały przekonania, aby utrzymać otwarte oddziały regionalne i wiejskie” – powiedział McPherson.

Klienci twierdzą, że pobieranie wygórowanych opłat od transakcji pozagiełdowych to najnowsza taktyka stosowana przez niektóre z największych australijskich banków w celu zniechęcenia do transakcji w oddziałach.

Jak donosi portal news.com.au, byli pracownicy ANZ zarzucili bankowi, że bank zmuszał klientów do opuszczenia oddziałów, a następnie wykorzystywał ich nieobecność do usprawiedliwienia zamykania oddziałów.

Poprzednie zarzuty skupiają się na taktyce stosowanej przez bank w celu odciągnięcia klientów oddziałów od kasjerów i skierowania ich do bankomatów lub iPadów w celu sfinalizowania transakcji, co pozwala bankowi uniknąć liczenia ich jako transakcji w oddziale.

Klienci i pracownicy pozostałych czterech wielkich australijskich banków również twierdzą, że Westpac, Commonwealth Bank (CBA) i NAB stosują podobną taktykę.

Jednak najnowsze zarzuty pojawiają się po tym, jak kilku klientów biznesowych skontaktowało się z serwisem news.com.au, aby ujawnić opłaty, jakie pobierają za transakcje dokonywane przy kasie.

READ  Niektórym krajom Unii Europejskiej brakuje kwietniowego terminu planów naprawy: Komisja

Pomimo długich kolejek do obsługi, niektóre firmy muszą przetwarzać transakcje ręcznie i muszą zostać za to ukarane. Fotograf: Adam Yip

Jeden z rozgniewanych klientów powiedział portalowi news.com.au, że „ze względu na nasz proces audytu i utrzymanie standardów ISO9001 nasz „krajowy” oddział ANZ musi podbijać nasze wpłaty gotówkowe”, mimo że oznacza to, że firma dodatkowo płatne. .

Właściciel firmy, który prosił o zachowanie anonimowości, dodał: „Tak, zgadza się, opłaty za wpłatę pieniędzy w banku”.

Zgodnie z dokumentem dotyczącym warunków konta firmowego, ANZ pobiera opłatę w wysokości od 80 centów do 5 dolarów za transakcję wykonywaną przez pracownika.

Definiuje transakcje dokonywane z udziałem personelu jako wypłaty gotówki spoza kasy, transfer środków przez kasę na rachunek ANZ lub do innego banku, wpłatę gotówki lub czeku poza ladą, wpłatę przy użyciu toreb lub kopert z depozytem ekspresowym lub „jakąkolwiek wypłatę lub przelew, wpłata lub przelew na Twoje konto ANZ, który jest przetwarzany ręcznie przez personel ANZ i który ANZ określa jako transakcję wspomaganą przez personel”, w zależności od rodzaju konta.

Pracownicy ANZ pomagali w opłatach transakcyjnych dla klientów biznesowych. Zdjęcie: ANZ.

Rzecznik ANZ bronił swoich opłat, mówiąc news.com.au: „Zapewniamy, że nasze opłaty i honoraria są konkurencyjne w stosunku do innych w branży”.

Menedżer firmy informatycznej, która współpracuje również z ANZ Bankiem, opisał, że został obciążony opłatą za usługę bez recepty, której potrzebował w związku z problemami z bankomatem w jego lokalnym oddziale.

W rozmowie z news.com.au, pod warunkiem zachowania anonimowości, powiedział: „Kiedy deponuję czek (opłata 2,50 dolara), a bankomat ciągle go wypłaca (co zdarza się często), a potem muszę udać się do kasjera, dostaję podwójną kwotę opłata (5 USD), aby móc zdeponować czek.

„Zdarzyło mi się również, że w bankomacie zabrakło papieru do wydrukowania paragonu, który był mi potrzebny do rozliczenia bankowego na koniec miesiąca dla mojej firmy, więc musiałem udać się do pracownika, aby ręcznie wydrukował mi jeden ”- powiedział, pobierając również opłatę w wysokości 2,50 dolara.

READ  Kampania ASIC „Finfluencer” ogranicza posty finansowe w mediach społecznościowych

„Nie zliczę, ile razy argumentowałem, dlaczego nie powinienem płacić opłaty, gdy maszyny są wyłączone. [ANZ] Kierują mnie do nieprawidłowego korzystania z funkcji, ale muszę zostać ukarany opłatą za rozwiązanie problemu.

Klienci ANZ sprzeciwiają się pobieraniu opłat kasjerskich, gdy bankomaty nie są w stanie odpowiednio przetworzyć ich transakcji. Zdjęcie: AAP Image/Lucas Koch.

Właścicielka firmy hotelarskiej, w której skład wchodziło wiele CBA, powiedziała news.com.au o ogromnych opłatach, jakie pobierano od niej za codzienne wpłacanie środków pieniężnych z firmy do oddziału, co robiła, „aby ułatwić księgowemu rozliczenie”.

„CBA pobiera opłatę w wysokości 10 dolarów – tak 10 dolarów – za torbę bankową. Oznacza to, że raz dziennie w tygodniu, czyli 70 dolarów tygodniowo na firmę, aby uwzględnić nasze dzienne przychody!

Właścicielka, która odmówiła podania nazwiska, powiedziała, że ​​gdy zapytała pracowników banku o opłaty, odpowiedzieli: „Nic nie mogą zrobić, skorzystać z bankomatu”.

„Uważam, że 10 dolarów za sztukę bagażu to trochę dużo, więc nie płacę tej kwoty i teraz korzystam tylko z bankomatów, za które nie pobiera się żadnych opłat”.

Jak stwierdziła, ze względu na wysokie opłaty przechowuje teraz skradzione kwoty i wpłaca je w bankomatach, co stwarza ryzyko dla bezpieczeństwa na obszarze, który określa jako „dużo przestępczości”.

„Dwa razy w tygodniu idę do banku po pieniądze na 3-4 dni – jest to bardzo niebezpieczne dla moich pracowników – za każdą pracę. To oznacza za każdym razem tysiące dolarów.”

„Stoję przy bankomacie i dokonuję wpłat, mając nadzieję, że nikt nie zorientuje się, co robię z ponad 10 000 dolarów w torebce”.

Opłaty pobierane przez CBA od klientów biznesowych za obsługę kasjerską. Foto: CBA.

Zgodnie z warunkami konta firmowego, CBA pobiera opłatę w wysokości 10 USD za transakcję w przypadku depozytów dokonanych za pośrednictwem „Skrzynki szybkiego depozytu” lub „Bankowości kopertowej QuickCash” w przypadku większości rachunków firmowych, opłatę w wysokości 5 USD za wpłaty czekiem i opłatę w wysokości 5 USD. Opłaty za wpłaty i wypłaty dokonywane poza siedzibą CBA w oddziałach CBA lub na poczcie.

READ  Polska otrzymuje 266 mln dolarów z programu czystego powietrza Banku Światowego (Reuters)

Rzecznik CBA powiedział portalowi news.com.au, że „pracownicy oddziałów mają swobodę odstąpienia od dodatkowych opłat za wypłatę związanych z ich produktami”, np. w przypadku awarii bankomatu.

Klientów irytują opłaty pobierane od transakcji realizowanych przez kasjerów. Zdjęcie: Lloyd Justin.

Zgodnie ze swoimi warunkami Westpac pobiera od klientów biznesowych opłaty w wysokości od 2,50 USD do 5 USD za wypłaty, wpłaty i wpłaty czekowe dokonywane przez pracownika, w zależności od rodzaju konta.

Tymczasem NAB pobiera opłatę w wysokości 2,50–3,40 USD za wpłaty lub wypłaty dokonywane za pośrednictwem banku, w tym dokonywane gotówką lub czekiem, na większości swoich rachunków handlowych, zgodnie z jej warunkami.

Rzecznik NAB powiedział, że w przypadku konieczności ręcznego przetworzenia transakcji z powodu problemów technicznych z bankomatem niezależnych od klienta, opłata za pomoc bankową zostanie zniesiona.

Natomiast większość transakcji bankomatowych jest bezpłatna dla klientów biznesowych we wszystkich większych bankach.

Dowiedz się więcej o tej historii? | [email protected]