Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Klienci uderzyli w opłaty za obsługę kasjerską

Klienci uderzyli w opłaty za obsługę kasjerską

Niektórzy twierdzą, że pobieranie wygórowanych opłat za konkretną usługę to najnowsza taktyka stosowana przez największe australijskie banki, aby trzymać klientów z dala od oddziałów.

Gospodarz Sky News James Macpherson twierdzi, że senatorzy pytali dziś szefów czterech największych banków o zamknięcie oddziałów regionalnych. Federacja Sektora Finansowego stwierdziła, że ​​w ciągu ostatnich pięciu lat zamknięto około 1600 oddziałów, przy czym nieproporcjonalna liczba oddziałów znajduje się na obszarach regionalnych i wiejskich. Banki twierdzą, że australijscy obywatele nie korzystają już z oddziałów, ale liczą tylko osoby wpłacające lub wypłacające pieniądze, nie licząc zapytań o pożyczki ani celów identyfikacyjnych. Commonwealth Bank twierdzi, że wydaje około 1 miliarda dolarów rocznie na prowadzenie swoich oddziałów, nie wspominając o zyskach w wysokości 10 miliardów dolarów. „Bankowość jest podstawową usługą i banki naprawdę będą potrzebowały przekonania, aby utrzymać otwarte oddziały regionalne i wiejskie” – powiedział McPherson.

Klienci twierdzą, że pobieranie wygórowanych opłat od transakcji pozagiełdowych to najnowsza taktyka stosowana przez niektóre z największych australijskich banków w celu zniechęcenia do transakcji w oddziałach.

Jak donosi portal news.com.au, byli pracownicy ANZ zarzucili bankowi, że bank zmuszał klientów do opuszczenia oddziałów, a następnie wykorzystywał ich nieobecność do usprawiedliwienia zamykania oddziałów.

Poprzednie zarzuty skupiają się na taktyce stosowanej przez bank w celu odciągnięcia klientów oddziałów od kasjerów i skierowania ich do bankomatów lub iPadów w celu sfinalizowania transakcji, co pozwala bankowi uniknąć liczenia ich jako transakcji w oddziale.

Klienci i pracownicy pozostałych czterech wielkich australijskich banków również twierdzą, że Westpac, Commonwealth Bank (CBA) i NAB stosują podobną taktykę.

Jednak najnowsze zarzuty pojawiają się po tym, jak kilku klientów biznesowych skontaktowało się z serwisem news.com.au, aby ujawnić opłaty, jakie pobierają za transakcje dokonywane przy kasie.

READ  Pracownik Bunnings pozostawia użytkowników TikTok oszołomionych po ujawnieniu odręcznych znaków

Pomimo długich kolejek do obsługi, niektóre firmy muszą przetwarzać transakcje ręcznie i muszą zostać za to ukarane. Fotograf: Adam Yip

Jeden z rozgniewanych klientów powiedział portalowi news.com.au, że „ze względu na nasz proces audytu i utrzymanie standardów ISO9001 nasz „krajowy” oddział ANZ musi podbijać nasze wpłaty gotówkowe”, mimo że oznacza to, że firma dodatkowo płatne. .

Właściciel firmy, który prosił o zachowanie anonimowości, dodał: „Tak, zgadza się, opłaty za wpłatę pieniędzy w banku”.

Zgodnie z dokumentem dotyczącym warunków konta firmowego, ANZ pobiera opłatę w wysokości od 80 centów do 5 dolarów za transakcję wykonywaną przez pracownika.

Definiuje transakcje dokonywane z udziałem personelu jako wypłaty gotówki spoza kasy, transfer środków przez kasę na rachunek ANZ lub do innego banku, wpłatę gotówki lub czeku poza ladą, wpłatę przy użyciu toreb lub kopert z depozytem ekspresowym lub „jakąkolwiek wypłatę lub przelew, wpłata lub przelew na Twoje konto ANZ, który jest przetwarzany ręcznie przez personel ANZ i który ANZ określa jako transakcję wspomaganą przez personel”, w zależności od rodzaju konta.

Pracownicy ANZ pomagali w opłatach transakcyjnych dla klientów biznesowych. Zdjęcie: ANZ.

Rzecznik ANZ bronił swoich opłat, mówiąc news.com.au: „Zapewniamy, że nasze opłaty i honoraria są konkurencyjne w stosunku do innych w branży”.

Menedżer firmy informatycznej, która współpracuje również z ANZ Bankiem, opisał, że został obciążony opłatą za usługę bez recepty, której potrzebował w związku z problemami z bankomatem w jego lokalnym oddziale.

W rozmowie z news.com.au, pod warunkiem zachowania anonimowości, powiedział: „Kiedy deponuję czek (opłata 2,50 dolara), a bankomat ciągle go wypłaca (co zdarza się często), a potem muszę udać się do kasjera, dostaję podwójną kwotę opłata (5 USD), aby móc zdeponować czek.

„Zdarzyło mi się również, że w bankomacie zabrakło papieru do wydrukowania paragonu, który był mi potrzebny do rozliczenia bankowego na koniec miesiąca dla mojej firmy, więc musiałem udać się do pracownika, aby ręcznie wydrukował mi jeden ”- powiedział, pobierając również opłatę w wysokości 2,50 dolara.

READ  Qantas potwierdza trasy Australii do Londynu przez Darwin

„Nie zliczę, ile razy argumentowałem, dlaczego nie powinienem płacić opłaty, gdy maszyny są wyłączone. [ANZ] Kierują mnie do nieprawidłowego korzystania z funkcji, ale muszę zostać ukarany opłatą za rozwiązanie problemu.

Klienci ANZ sprzeciwiają się pobieraniu opłat kasjerskich, gdy bankomaty nie są w stanie odpowiednio przetworzyć ich transakcji. Zdjęcie: AAP Image/Lucas Koch.

Właścicielka firmy hotelarskiej, w której skład wchodziło wiele CBA, powiedziała news.com.au o ogromnych opłatach, jakie pobierano od niej za codzienne wpłacanie środków pieniężnych z firmy do oddziału, co robiła, „aby ułatwić księgowemu rozliczenie”.

„CBA pobiera opłatę w wysokości 10 dolarów – tak 10 dolarów – za torbę bankową. Oznacza to, że raz dziennie w tygodniu, czyli 70 dolarów tygodniowo na firmę, aby uwzględnić nasze dzienne przychody!

Właścicielka, która odmówiła podania nazwiska, powiedziała, że ​​gdy zapytała pracowników banku o opłaty, odpowiedzieli: „Nic nie mogą zrobić, skorzystać z bankomatu”.

„Uważam, że 10 dolarów za sztukę bagażu to trochę dużo, więc nie płacę tej kwoty i teraz korzystam tylko z bankomatów, za które nie pobiera się żadnych opłat”.

Jak stwierdziła, ze względu na wysokie opłaty przechowuje teraz skradzione kwoty i wpłaca je w bankomatach, co stwarza ryzyko dla bezpieczeństwa na obszarze, który określa jako „dużo przestępczości”.

„Dwa razy w tygodniu idę do banku po pieniądze na 3-4 dni – jest to bardzo niebezpieczne dla moich pracowników – za każdą pracę. To oznacza za każdym razem tysiące dolarów.”

„Stoję przy bankomacie i dokonuję wpłat, mając nadzieję, że nikt nie zorientuje się, co robię z ponad 10 000 dolarów w torebce”.

Opłaty pobierane przez CBA od klientów biznesowych za obsługę kasjerską. Foto: CBA.

Zgodnie z warunkami konta firmowego, CBA pobiera opłatę w wysokości 10 USD za transakcję w przypadku depozytów dokonanych za pośrednictwem „Skrzynki szybkiego depozytu” lub „Bankowości kopertowej QuickCash” w przypadku większości rachunków firmowych, opłatę w wysokości 5 USD za wpłaty czekiem i opłatę w wysokości 5 USD. Opłaty za wpłaty i wypłaty dokonywane poza siedzibą CBA w oddziałach CBA lub na poczcie.

READ  Umowa została podpisana z Cordiant Digital Infrastructure Limited na zakup Emitel

Rzecznik CBA powiedział portalowi news.com.au, że „pracownicy oddziałów mają swobodę odstąpienia od dodatkowych opłat za wypłatę związanych z ich produktami”, np. w przypadku awarii bankomatu.

Klientów irytują opłaty pobierane od transakcji realizowanych przez kasjerów. Zdjęcie: Lloyd Justin.

Zgodnie ze swoimi warunkami Westpac pobiera od klientów biznesowych opłaty w wysokości od 2,50 USD do 5 USD za wypłaty, wpłaty i wpłaty czekowe dokonywane przez pracownika, w zależności od rodzaju konta.

Tymczasem NAB pobiera opłatę w wysokości 2,50–3,40 USD za wpłaty lub wypłaty dokonywane za pośrednictwem banku, w tym dokonywane gotówką lub czekiem, na większości swoich rachunków handlowych, zgodnie z jej warunkami.

Rzecznik NAB powiedział, że w przypadku konieczności ręcznego przetworzenia transakcji z powodu problemów technicznych z bankomatem niezależnych od klienta, opłata za pomoc bankową zostanie zniesiona.

Natomiast większość transakcji bankomatowych jest bezpłatna dla klientów biznesowych we wszystkich większych bankach.

Dowiedz się więcej o tej historii? | [email protected]