Oświadczenie w sprawie zawieszenia udziału Ministerstwa Spraw Zagranicznych w Polsce. Program Portu Biznesowego
29.01.2024
Minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski podjął decyzję o zawieszeniu udziału polskiego MSZ w Polsce. Program Business Harbour do czasu wprowadzenia rozwiązań zapewniających właściwą weryfikację firm beneficjentów i cudzoziemców.
Uruchomiony we wrześniu 2020 r., aby zachęcić specjalistów IT i firmy z Białorusi do pracy w Polsce, program został później rozszerzony na Gruzję, Rosję, Ukrainę, Mołdawię i Armenię. Od września 2022 roku zawiera ścieżkę biznesową przeznaczoną dla firm z sektora strategicznego z całego świata. Zasady programu ustalili jego operatorzy, czyli Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz Ministerstwo Rozwoju i Technologii.
Zobacz Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP. Program Business Harbor nie przyniósł pożądanych rezultatów. Część zastrzeżeń wyrażanych przez opinię publiczną dotyczy niewłaściwego wykorzystywania wiz wydawanych w ramach programu.
Cudzoziemcy chcący pracować w branży IT w Polsce mogą w dalszym ciągu ubiegać się o wizę na zasadach ogólnych i uzyskać wizę pracowniczą do Polski po spełnieniu wszystkich odpowiednich warunków. Niezależnie od powyższego Ministerstwo Spraw Zagranicznych rozpocznie prace nad uproszczeniem procedur wizowych dla osób fizycznych z sektora przedsiębiorstw, zwłaszcza w branżach, na które istnieje duże zapotrzebowanie w polskiej gospodarce.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Brianna próbowała sprzedawać swoje ulubione ubrania na Depop. Kilka minut później w okrutnym i złożonym oszustwie straciła 4000 dolarów
Polska gospodarka wzrosła w pierwszym kwartale 2024 roku o 1,9%: szybki szacunek – sekcja angielska
„To się radykalnie zmieni”: Kia twierdzi, że chińskie marki, takie jak MG, Haval, Chery, BYD, GAC, Lip Motor i Geely, trwale zmienią kształt nowego australijskiego rynku samochodowego, stawiając starsze marki, takie jak Toyota, za Fordem, Hyundaiem, Nissanem, Mitsubishi i Mazdą są w niebezpieczeństwie – Wiadomości motoryzacyjne