Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Ari Follman • dyrektor Gdzie jest Anne Frank

Cannes 2021: Izraelski reżyser zdradza, jak jego matka pomogła mu stworzyć na jej podstawie animowaną przygodę Dziennik Anny Frank

Izrael Ari Follman Rozmawiając z Cineuropa o swoim nowym filmie, Gdzie jest Anna Frank [+see also:
film review
trailer
interview: Ari Folman
film profile
]
, który jest rozgrywany poza konkurencją w Festiwal Filmowy w Cannes.

Senoropa: podobała ci się praca? Gdzie jaJestem Frankiem?
Ari Follman: Nie, to było naprawdę trudne. To była tylko walka o przetrwanie. Byłem na tym przez osiem lat. Moja mama przeżyła Holokaust, ma 98 lat. Powiedziała mi: „Arie, nakręcenie filmu zajęło ci dwa razy dłużej niż sam Holokaust. Musisz być zakłopotany”. Ona ma rację. Podobały mi się niektóre jego części, ale myślę, że tworzenie animacji jest najtrudniejszą rzeczą ze wszystkich. Im większy film, tym mniej czasu będziesz musiał zajmować się elementami graficznymi ze swoimi projektantami i animatorami. Po prostu cały czas walczysz.

(Artykuł jest kontynuowany poniżej – informacje biznesowe)

Kiedy podszedłem do ciebie, żeby zrobić film, Zrobiłem że oni Dać masz pomysł Z ucieleśniać Osobowość Kitty jako osoby?
to nie jest prawda. Przyszli z notatkami, a ja wcale nie chciałem tego robić. Myślałem, że nie mogę powiedzieć nic nowego o historii Anny Frank. Mam już dość animacji Konferencja [+see also:
film review
trailer
film profile
]
I chciałem odpocząć. Powiedzieli: „Cóż, przeczytaj to jeszcze raz i pójdziesz zobaczyć się z matką”. Znali moje pochodzenie. Przeczytałem to i uznałem to za wspaniały kawałek literatury. Mam nastoletnie dzieci i nie możesz sobie wyobrazić, że miał 13 lat z jego książek. Wtedy spotkałem moją matkę, która jest polską Żydówką i powiedziałam, że mam tę ofertę. Powiedziała: “Słuchaj, nigdy nie ingerowaliśmy w twoją karierę, ale jeśli tego nie weźmiesz, umrę jutro rano. Moje ciało będzie na ciebie czekało”.

READ  Popijaj Margaritas Bottomless na najnowszym Underground Cloud Show w Sydney

A kiedy wpadł na pomysł związania Anne Frank? w Z historią kryzysu uchodźczego w Europie?
Kwestia uchodźców pojawiła się dopiero w 2015 roku. Ostatni rozdział zmieniła, gdy rozpoczął się kryzys uchodźczy. Ideą było połączenie Anne Frank ze współczesnymi problemami. Na oryginalny tekst wpłynęła historia, którą przeczytałem podczas oblężenia Sarajewa w 1995 roku: Była tam samozwańcza bośniacka dziewczyna Anne Frank. To były pierwsze dni internetu, a ona codziennie transmitowała krótki klip ze swojego życia w oblężeniu. Pewnego dnia w jej wiosce wylądował helikopter i zabrał ją. Zabrali ją do Paryża na wywiad w studiu. Zapytali ją, czy jest bośniacką Anną Frank, i zapytali, jak jej zdaniem się to potoczy. Powiedziała, że ​​umrze jak Anna Frank. Powiedzieli „Dziękuję” i odwieźli ją z powrotem do Bośni, zamiast pomóc jej w ucieczce.

Styl animacji jest łatwiejszy do zrozumienia niż niektóre artystyczne spostrzeżenia, które widziałeś w swoich poprzednich filmach. jaCzy to dlatego, że chciałeś, aby widzowie skupili się na historii?
To mój pierwszy raz, kiedy robię film i myślę o publiczności. Tym razem przy każdej artystycznej decyzji myślałem o oglądaniu przez dzieci. Moje dzieci były cały czas na okresie próbnym. Jeśli to nie przenosi dzieci na scenę, to porażka. Ale myślę, że teraz dużo rozumiem z kina.

W którą stronę?
Nigdy więcej nie zrobię filmu animowanego dla dorosłych. Coraz bardziej wierzę, że są duże projekty artystyczne, których nikt nie widzi, które przechodzą tylko z jednego festiwalu na drugi. Konferencja Był to projekt o wartości 10 milionów euro, ale opinia publiczna go nie widziała.

(Artykuł jest kontynuowany poniżej – informacje biznesowe)