Australijska babcia została oszukana na kwotę 750 000 dolarów w ramach złożonego oszustwa po sprzedaży domu rodzinnego.
Jane, klientka ANZ od prawie pięćdziesięciu lat, padła ofiarą oszustwa, wierząc, że przelewa swoje pieniądze na konto ING, które zapewniało wysokie oprocentowanie.
Niestety, jej pieniądze zostały przelane na fałszywe konto NAB utworzone przez oszustów.
Gdy Jane zorientowała się, co się stało, natychmiast skontaktowała się z ANZ i NAB, ale powiedziano jej, że pieniądze nie podlegają zwrotowi.
W Australii klientów zachęca się do zgłaszania swoim bankom oszustw, możliwości zadośćuczynienia są jednak ograniczone.
W przeciwieństwie do Wielkiej Brytanii, gdzie nowe przepisy wkrótce będą wymagać od banków zwrotu pieniędzy ofiarom oszustw w ciągu kilku dni, chyba że doszło do zaniedbania lub nadużycia finansowego, Australijczycy niekoniecznie mają zagwarantowane prawo do odszkodowania za straty poniesione przez oszustów.
ANZ ostatecznie zgodziła się zwrócić Jane 1000 dolarów, ale wskazała, że nie może zapewnić bardziej merytorycznej pomocy.
„Miałam absolutną wiarę w system bankowy” – powiedziała. 7Aktualności.
„Ale moje pieniądze byłyby bezpieczniejsze pod materacem”.
Stephanie Tonkin z Centrum Działań na rzecz Prawa Konsumenckiego stwierdziła, że oszustwa polegające na podszywaniu się pod banki stają się coraz bardziej wyrafinowane i powszechne.
„Spuściliśmy temat, ponieważ nie mamy żadnej formy ścisłej regulacji określającej, kto jest odpowiedzialny” – powiedziała.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Strategiczna Współpraca Gospodarcza Polski i Holandii – Polska Agencja Inwestycji i Handlu
Saturday Lotto: Sprawdź swoje losy u dwóch Australijczyków z Australii Zachodniej, z których każdy nie zażądał po 2,5 miliona dolarów
Spadek wydobycia węgla utrudnia ożywienie gospodarcze w Polsce