Autor: Padraig Collins dla Daily Mail Australia
14:04 12 marca 2024, aktualizacja 15:03 12 marca 2024
Jeden z największych australijskich banków został oskarżony o przedkładanie zysków nad klientów po decyzji o zamknięciu oddziałów w dwóch miastach.
Westpac ogłosił, że zamknie cztery oddziały Bank of Melbourne w Broadmeadows, Airport West, Werribee Plaza i South Morang w Wiktorii.
W mieście Newcastle w Nowej Południowej Walii przekształca się we wspólne „centrum bankowe” z St. George Bank na przedmieściach Hamilton po tym, jak Westpac nie przedłużył umowy najmu.
Bank twierdzi, że nie będzie to miało negatywnego wpływu na klientów, ponieważ jest „połączony cyfrowo” z St George, Bank of Melbourne i BankSA oraz udostępnia prawie 7 000 bankomatów w całym kraju.
„To tylko przypadek banku, który kocha zyski i nie dba zbytnio o ludzi, w tym o swoich klientów i pracowników” – stwierdziła Wendy Streets ze Związku Sektora Finansowego (FSU).
Ross Miller, dyrektor ds. zaangażowania klientów w firmie Wespac. Powiedział: „W związku z większym wyborem miejsca, w którym klienci korzystają z usług bankowych i rosnącą preferencją dla usług cyfrowych, podjęliśmy decyzję o zamknięciu niektórych oddziałów.
„Wdrożyliśmy solidny proces, który pomaga pracownikom znajdować nowe możliwości w związku z inwestycjami i rozwojem naszych ofert mobilnych, cyfrowych i wirtualnych. W większości przypadków pracownicy, których to dotyczy, będą nadal współpracować z Westpac.
Zamknięcie ogłoszono zaledwie kilka tygodni po tym, jak Westpac zaobserwował zyski za pierwszy kwartał w wysokości 1,5 miliarda dolarów w roku finansowym 2023–2024.
Dwa tygodnie temu okazało się również, że zwolniono kolejne 132 stanowiska pracy, a część z tych stanowisk została wysłana za granicę do firm w Indiach i na Filipinach.
Nastąpiło to po styczniowych zwolnieniach 20 pracowników działu wsparcia sprzedaży Westpac w dziale usług hipotecznych, który został zlecony firmie Concentrix Corp, podała NFL.
Kolejnych 50 stanowisk pracy zostanie przeniesionych z jednostki operacyjnej banku do takich firm informatycznych jak Genpact, TATA Consulting Services i Concentrix.
Rzecznik Westpac powiedział Daily Mail Australia: „Od czasu do czasu zmieniamy sposób pracy, co może mieć wpływ na niektóre role i obowiązki”.
„Kiedy tak się dzieje, ściśle współpracujemy z pracownikami, aby zapewnić dostosowane do ich potrzeb wsparcie i pomoc w procesie zmiany kariery”.
Pani Streets stwierdziła, że niedawne zamknięcie oddziałów „nie dotyczy preferencji klientów w zakresie bankowości cyfrowej, jak twierdzi Westpac…
„Po osiągnięciu zysku w wysokości 1,5 miliarda dolarów w pierwszym kwartale ubiegłego miesiąca można by pomyśleć, że Westpac może w dalszym ciągu świadczyć usługi bankowe klientom w ramach istniejącej sieci oddziałów.
„Zamiast tego Westpac nadal ogranicza swoją infrastrukturę i ludzi”.
Kiedy w zeszłym miesiącu ujawniono zwolnienia w banku, sekretarz krajowa FFA Giulia Angresano powiedziała: „Strategia Westpac polegająca na ciągłym zlecaniu pracy zewnętrznym usługodawcom w żaden sposób nie poprawia morale pracowników i wysyła sygnał, że pracownicy muszą przestrzegać zasad, bo w przeciwnym razie… „Ich praca może zostać przeniesiona za granicę”.
„Zamiast prowadzić zintegrowaną działalność bankową, Westpac wygląda teraz bardziej jak mieszanina zewnętrznych dostawców usług”.
Skontaktowaliśmy się z bankiem w celu uzyskania dalszych komentarzy.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu