Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Coinbase ulega awarii po zaoferowaniu 15 USD na osobę w kryptowalucie w reklamie Super Bowl

Reklama Super Bowl o wartości 20 milionów dolarów oszołomiła świat, oferując każdemu 15 dolarów darmowej kryptowaluty. Po prostu nie wszystko poszło zgodnie z planem.

Coinbase wstrząsnął milionami prezydentów odważnym ogłoszeniem podczas tegorocznego Super Bowl — wydaje się, że usługa handlu kryptowalutami może być mniej szczęśliwa, niż może przeżuwać uproszczoną sztuczkę marketingową.

Spoty reklamowe na Super Bowl należą do najdroższych na świecie i same w sobie generują duże zainteresowanie, niezależnie od piłki nożnej.

Kiedy więc pojawiły się wieści z platform kryptowalut, które wydawały ogromne sumy pieniędzy, aby przyciągnąć uwagę około 200 milionów gałek ocznych skupionych na dużym ekranie, w społeczności handlowej zaczęły gromadzić się podekscytowanie z powodu jakiejś wielkiej gratki.

Krótka reklama telewizyjna Coinbase, która kosztowała firmę ponad 14 milionów dolarów (19,6 miliona AU), podobno pokazuje tylko czerń z kodem QR, który odbija się od ekranu, aby widzowie mogli skanować telefonem. Użytkownicy mieli zostać przeniesieni na stronę oferującą im 15 dolarów w krypto, gdyby tylko serwery Coinbase były globalne.

Surojit Chatterjee, dyrektor ds. produktów, powiedział, że natychmiast po uruchomieniu gry strona internetowa odnotowywała „większy ruch niż wcześniej”.

Chociaż nie do końca pasowało to do powagi katastrofy związanej z koszmarem Optus World Cup w 2018 roku, tysiące użytkowników szybko wzniosło toast za błędy giganta kryptowalut.

Nawet amerykański demaskator Edward Snowden wszedł ze swoim dwuletnim dzieckiem, kpiąc z kosztów, jakie firma Coinbase zapłaciła za przeprowadzenie ataku DDOS (odmowa usługi).

Przesyłaj więcej wiadomości technicznych na żywo i na żądanie dzięki Flash, dedykowanej usłudze transmisji wiadomości. Nowy we Flashu? Wypróbuj teraz przez 14 dni za darmo>

Pomimo błędu technicznego, sama reklama została pochwalona za kreatywność w pozbawianiu jej stylu reklamowego, w przeciwieństwie do niezliczonych innych głośnych działań korporacyjnych widzianych na Bowl.

READ  Hyundai Engineering jest bliski ukończenia budowy zakładu petrochemicznego w Polsce

Prosta ikona powrotu, przypominająca wygaszacze ekranu DVD z początku 2000 roku, wystarczyła, aby zdobyć oznakę nostalgii.

Inni poszli jeszcze głębiej i wierzyli, że fakt, że strona internetowa nie działa, pomógł firmie tylko na dłuższą metę, ponieważ plotki o handlu trwały na Twitterze po zakończeniu gry.

A sama witryna nie wydaje się zbyt zdezorientowana, umieszczając memy wkrótce po ogłoszeniu ponownego uruchomienia, chociaż wielu użytkowników zgłosiło, że nie może się zalogować i zarejestrować.

Szaleństwo nastąpiło zaledwie kilka dni po tym, jak anonimowy haker Coinbase „biały kapelusz” ostrzegł przed problemem „rynku o potencjalnym wpływie nuklearnym” w witrynie.

Haker, znany na Twitterze jako Drzewo Alfa, poprosił o skontaktowanie się z kimś z sieci Coinbase po odkryciu tego, co uważał za poważny problem.

Opublikowali: „Problem jest delikatny i może pozwolić złośliwym użytkownikom na losowe wysyłanie wszystkich ksiąg zamówień Coinbase”.

Coinbase odpowiedział dwie godziny później, ogłaszając, że na krótko wyłączył nową zaawansowaną opcję śledzenia detalicznego, która działa jako rodzaj „Coinbase Plus” dla bardziej zaawansowanych traderów.

„Ze względów technicznych wyłączamy zaawansowaną sprzedaż detaliczną. Ta usługa będzie nadal dostępna, ale w tej chwili nie można składać nowych zamówień. Istniejące zamówienia są tylko w trybie anulowania” – napisał na Twitterze serwis.

Firma, założona w 2012 roku przez inżyniera Airbnb Briana Armstronga, jest obecnie największą giełdą kryptowalut w Stanach Zjednoczonych, działającą jako całkowicie zdalna firma po zamknięciu swojej siedziby w San Francisco w 2021 roku.

Nowi użytkownicy mają czas do 15 lutego, aby odebrać swoje krypto Super Bowl.