Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Czy możesz zbić fortunę, hakując grę wideo?

Czy możesz zbić fortunę, hakując grę wideo?

Przez długi czas świat hakowania gier wideo był owiany tajemnicą. Dopóki badacz bezpieczeństwa, Adrian, nie podniósł pokrywy swoich metod.

Adrian to polski imigrant, który dorastał w Stanach Zjednoczonych, ale w społeczności hakerskiej znany jest pod pseudonimem „Manfred”.

Jako Manfred spędził ponad 20 lat zagłębiając się w kodowanie gier wideo, aby wykorzystać ich słabości i sprzedawać łupy.

ekonomia gier

Manfred po raz pierwszy zdał sobie sprawę, jak dochodowy jest świat gier online, kiedy sprzedał wirtualną nieruchomość w grze Ultima Online z 1997 roku.

W grze online domy były bardzo poszukiwanymi rzeczami, a Manfred miał zamek. Umieszczenie wirtualnej własności na eBayu, spodziewając się w najlepszym wypadku zarobić kilkaset dolarów. Sprzedany za 2800 dolarów.

Manfred był na początku zszokowany, ale potem dostrzegł potencjał do zarobienia dużych pieniędzy.

„Większość ludzi nie chce zabłąkać się do gry” – wyjaśnia. „Nie chcą spędzać ośmiu godzin dziennie na wydobywaniu wirtualnych skał, po prostu wolą zapłacić za to komuś innemu”.

Podczas gdy Manfred mógł zarabiać pieniądze, spędzając godziny pracując nad tworzeniem wartościowych obiektów cyfrowych, chciał przyspieszyć działanie. Włamując się do kodu gry wideo, może manipulować grą, aby za naciśnięciem jednego przycisku otrzymać zyskowne przedmioty.

Gra Hacking: Przewodnik dla początkujących

Wiele metod hakerskich, których używał Manfred, obejmowało nakłanianie gry do dostarczania użytkownikom większej liczby przedmiotów, niż zostało to zaprogramowane.

Kolejna sprytna sztuczka, której użyłem, działał trochę jak licznik kilometrów w samochodzie, który mierzy mile. Gdy licznik osiągnie najwyższą wartość, powiedzmy 9999, następna wartość zresetuje licznik do pozycji 0000.

W komputerze 32-bitowym liczby są wyższe, gdy wartości sięgają 4,2 miliarda, ale obowiązuje ta sama zasada. Nazywa się to przepełnieniem lub niedomiarem liczby całkowitej.

READ  Melbourne Aukcje: Udział inwestorów w rynku spada po tym, jak oświadczenie dotyczące nieruchomości mieszkaniowych uderzyło w ich zdolność do podnoszenia czynszów

Odejmując jeden od sumy zera w Wildstar Online, Manfred może natychmiast wygenerować 12 bilionów dolarów w walucie gry.

Dzięki kilku podobnym hackom Manfred miał od 200 do 300 aukcji przedmiotów w serwisie eBay. Jego pirackie sprzedaże pokrywały jego czesne i wszystkie wydatki.

Nie zdradzi dokładnie, ile faktycznie zarobił pieniędzy.

Hakowanie jako styl życia

Manfred nie jest jedyną osobą, która próbowała zarabiać na życie, sprzedając innym graczom przedmioty w grze.

„Trzeba pamiętać, że zdecydowana większość graczy nie jest tym zainteresowana” – mówi Brendan Corner, dziennikarz zajmujący się cyberbezpieczeństwem.

„Masz bardzo mały podzbiór, który patrzy na to jak na biznes i bardzo wcześnie zdają sobie sprawę, że istnieje rynek dla graczy, którzy chcą zwiększyć swoje umiejętności w grze za dość duże kwoty”, mówi Korner.

Wenezuela ma jeden z największych rynków sprzedaży gier w Runescape Online.

Ponieważ Runescape Online działa na komputerach z przestarzałym sprzętem, stał się popularny w krajach rozwijających się, a wielu Wenezuelczyków uciekło się do uprawy i sprzedaży go jako źródła utrzymania.

„Waluta w grze jest bardziej stabilna niż wenezuelska waluta fiducjarna” – mówi Manfred. „Używają monety Runescape do płacenia rachunków lub kupowania bochenka chleba i przeprowadzania codziennych transakcji”.

Ale ponieważ ludzie polegają na grach dla swoich dochodów, ich życie jest zagrożone, jeśli firma hazardowa zdecyduje się podjąć działania przeciwko nim.

Jeśli firma zajmująca się grą nie lubi konta, które sprzedaje przedmioty, może zablokować gracza i uruchomić go z gry.

Manfred zauważa, że ​​firmy coraz częściej zaczynają działać przeciwko hakerom takim jak on. Nie tylko zamknięto konta sprzedaży, ale coraz więcej gier zaczęło sprzedawać przedmioty bezpośrednio graczom. „To było to samo, co robiłem” – mówi Manfred.

„Właśnie wtedy cofnąłem się” – mówi Manfred.

READ  Kryzys czynszowy w Perth.) Australijska matka wyjawia prawdziwy powód, dla którego zalała się łzami

Opowiada światu swoją historię

W 2017 roku Manfred stał się sławny w społeczności hakerów, kiedy ujawnił, w jaki sposób zhakował ponad 30 gier, aby wygenerować nieskończone ilości gotówki w grze.

Opisał swoje metody na DEF CON, jednej z największych konferencji hakerskich, która odbywa się co roku w Las Vegas.

Mimo że jego dni hakerskie dobiegły końca, Manfred nadal wierzy, że istnieją gry, które mogą zarabiać na życie dla ludzi, którzy chcą sprzedawać przedmioty w grze.

Axie Infinity to gra oparta na blockchain, w której gracze mogą kupować i sprzedawać przedmioty i monety w grze.

„Axie Infinity jest bardzo zaangażowana na Filipinach, a ludzie porzucają swoją codzienną pracę, aby uczestniczyć w tej internetowej gospodarce, w której zarabiają lepiej” – mówi Manfred.