Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Czy szkolenia mogą pomóc zespołom opiekuńczym kształtować sposób myślenia pacjentów i poprawiać wyniki?

Czy szkolenia mogą pomóc zespołom opiekuńczym kształtować sposób myślenia pacjentów i poprawiać wyniki?

Poprzednie badania wykazały, że to, w co wierzą, wierzą lub czego oczekują pacjenci w odniesieniu do opieki medycznej, może wpływać na wyniki opieki. Mówi się również, że osiągają lepsze wyniki, gdy mają bardziej adaptacyjne nastawienie do leczenia (np. „To leczenie zadziała”), swojego ciała (np. „Moje ciało jest zdolne”) i chorób (np. „Cukrzyca jest wykonalne”) i ich zespół opiekuńczy (np. „Jestem w dobrych rękach”).

Aby wykorzystać potencjalną siłę myślenia w opiece medycznej, naukowcy z… Uniwersytet Stanford Opracowała i wdrożyła szkolenie „Medicine Plus Mindset” w pięciu przychodniach podstawowej opieki zdrowotnej w Bay Area.

W ramach projektu uczestnicy odbyli dwugodzinne szkolenie, a miesiąc później odbyła się sesja uzupełniająca w celu utrwalenia szkolenia. Zgłosili lepsze zrozumienie sposobu myślenia i większe uznanie dla jego wpływu, a także zgłosili korzystanie ze szkolenia w komunikacji z pacjentami.

„Chcielibyśmy powiedzieć, że takie nastawienie faktycznie ma znaczenie dla takich czynników, jak doświadczenie i zadowolenie pacjenta” – stwierdziła główna autorka badania, Carrie Lebowitz. „Ale jest to również ważne ze względu na obiektywne kwestie, takie jak wyniki zdrowotne pacjentów”.

„Zespoły opiekuńcze intuicyjnie wyczuwają, że nastawienie ich pacjentów ma znaczenie i w najlepszych momentach kształtują nastawienie pacjentów na lepsze” – powiedziała główna autorka Alia Croome, profesor nadzwyczajny psychologii w College of Humanities and Sciences.

„Ale często nie zdają sobie sprawy, jak ważne są nastawienia naukowe. Zazwyczaj nie mają też ram, w jaki sposób umiejętnie, etycznie i celowo identyfikować i kultywować te nastawienia u swoich pacjentów.

Moje ustalenia Zostań Opublikowany w Edukacja i prowadzenie pacjentów.

Wpływ na wyniki opieki

„Nastawienie to podstawowe założenia, jakie mamy na temat rzeczy na świecie i tego, jak one działają” – powiedział Leibovitz.

„Leki są skuteczne, leki są szkodliwe. Rak to katastrofa, rak to szansa. ” Takie nastawienie może wywołać kaskadę procesów psychologicznych, które mogą pozytywnie lub negatywnie wpłynąć na wyniki leczenia pacjenta, powiedział Leibovitz.

READ  Modele sztucznej inteligencji oparte na czacie dokładnie odpowiadają na pytania dotyczące AF zadawane przez pacjentów, ale nie przez klinicystów

Dlatego też niewielkie zmiany w słowach opiekuna mogą zmienić nastawienie pacjenta na lepsze. Na przykład usługodawca może powiedzieć „Zdecydowana większość pacjentów nie odczuwa skutków ubocznych tego leczenia” zamiast „Niewielki procent pacjentów doświadcza skutków ubocznych tego leczenia”.

Ponadto podczas leczenia pacjenta cierpiącego na chorobę przewlekłą, taką jak cukrzyca, lekarz może zamiast po prostu przepisać dietę powiedzieć „ta dieta już zadziałała u osób w Twojej sytuacji”.

Jeśli pacjent odczuwa skutki uboczne leczenia, może odnieść korzyść, wiedząc, że mogą to być oznaki sukcesu leczenia, a nie tylko niefortunny wynik.

Jednakże personel medyczny na ogół nie przechodzi formalnego szkolenia w zakresie kształtowania sposobu myślenia pacjentów. W tym badaniu zespół badaczy i klinicystów przeprowadził szkolenie Medicine Plus Mindset dla personelu podstawowej opieki zdrowotnej, w tym wszystkich członków zespołu opiekuńczego, od lekarza po personel recepcji.

Szkolenie obejmowało informacje na temat strategii i możliwości kształtowania sposobu myślenia pacjenta oraz wskazówki dotyczące przekazywania ciepła i kompetencji, a zespoły opiekuńcze zachęcano do dzielenia się swoimi doświadczeniami, gdy widzą, że sposób myślenia wpływa na wyniki leczenia pacjenta.

Badanie pilotażowe

Zespół przeprowadził najpierw badanie pilotażowe, w ramach którego przeszkolono 27 pracowników dwóch klinik w Bay Area. Po zakończeniu opracowywania szkolenia przeprowadzili je dla 186 pracowników Centrum Podstawowej Opieki Zdrowotnej Stanford oraz przychodni podstawowej opieki zdrowotnej w ramach systemu opieki zdrowotnej Alameda.

Szkolenie Medicine Plus Mindset różni się od standardowego szkolenia z zakresu komunikacji medycznej tym, że nie koncentruje się na konkretnych skryptach. Zamiast tego skupia się na podkreślaniu wartości sposobu myślenia w kształtowaniu wyników zdrowotnych i zapewnianiu ogólnych ram dla nastawienia, które ma największe znaczenie.

„Jedną z rzeczy, które podoba mi się w podejściu Medicine Plus Mindset w porównaniu z odpowiedziami pisemnymi, jest to, że zapewnia mi pewną elastyczność, dzięki której mogę zrozumieć, z kim rozmawiam” – powiedział Larry Cowan, współautor badania i adiunkt kliniczny w Stanford Medicine. . „Programowanie na to nie pozwala”.

READ  Naukowcy twierdzą, że portulaka jest „super rośliną”, która jest kluczem do upraw odpornych na suszę

Naukowcy nauczyli zespoły opiekuńcze, że ostatecznie chcą pomóc pacjentom w wyrobieniu przydatnego sposobu myślenia na temat leczenia, możliwości zespołu opiekuńczego oraz ich ciała i chorób.

Zespoły opiekuńcze współpracowały także, aby podzielić się sposobami, które w przeszłości skutecznie zmieniły sposób myślenia pacjentów.

„Nie jesteśmy ekspertami w sposobie myślenia, ale wszyscy świadczeniodawcy są ekspertami w swojej pracy i zapewnianiu opieki pacjentom” – powiedział Leibowitz. „Narzędzie zaprojektowano tak, aby można było z niego korzystać elastycznie, a członkowie zespołu mogą korzystać ze swojego doświadczenia, wiedzy i mądrości, aby odkryć sposoby jego wdrożenia”.

Doświadczenia zespołu opiekuńczego

Po wstępnym szkoleniu i sesji uzupełniającej badacze ocenili szkolenie, oceniając zgłaszaną przez zespół opiekuńczy reakcję (bezpośrednio po szkoleniu), wyniki uczenia się (przed szkoleniem i miesiąc po nim) oraz zachowanie (przed szkoleniem i miesiąc po nim). ćwiczenie).

Większość uczestników stwierdziła, że ​​szkolenie było „bardzo zabawne” i „bardzo przydatne”. Odnotowali także wzrost przekonania, że ​​nastawienie pacjentów wpływa na wyniki opieki zdrowotnej, a także zwiększenie ich zdolności do kształtowania nastawienia pacjentów.

„Po szkoleniu uczestnicy poczuli, że w praktyce potrafią lepiej rozpoznawać i kształtować sposób myślenia pacjentów” – powiedział Leibowitz.

W tygodniach następujących po szkoleniu członkowie zespołu opiekuńczego zgłosili, że wykorzystali szkolenie do kształtowania sposobu myślenia pacjenta; Zgłaszali także wzrost satysfakcji z pracy. Zespół badawczy zauważył również, że szkolenie było szczególnie korzystne dla osób niebędących świadczeniodawcami, np. asystentów medycznych.

„Odgrywają naprawdę dużą rolę w tym spotkaniu, ale być może nie zawsze czują, że mają szansę na dokonanie dużej zmiany” – powiedział Leibowitz.

„Wiele z nich zgłosiło, że teraz naprawdę widzi, jak ich słowa i czyny przynoszą różnicę”.

Radzenie sobie z ograniczeniami

Chociaż zespoły opiekuńcze pozytywnie zareagowały na szkolenie, istnieją pewne ograniczenia. Duża rotacja personelu medycznego może ograniczać efektywność szkoleń, a napięty grafik może ograniczać czas przeznaczony na szkolenie. Jednak lekarze i zespoły opiekuńcze nadal wysoko oceniają to szkolenie.

READ  Więcej kierowców ciężarówek międzystanowych uzyskało pozytywny wynik testu na COVID-19 w Republice Południowej Afryki, ponieważ wirus został wykryty w ściekach

Obszary przyszłych badań obejmują ocenę wpływu treningu mentalnego na wyniki zdrowotne pacjentów oraz wdrażanie szkoleń poza podstawową opieką zdrowotną.

„Nastawienie pacjentów kształtuje się od chwili wejścia do gabinetu aż do sposobu leczenia w aptece” – powiedział Crum. „Dlatego chcieliśmy, aby szkolenie było jak najbardziej włączające. Wszyscy mamy rolę do odegrania”.

Źródło zdjęcia: iStock.com/Rudzhan Nagiev