Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Dlaczego kawiarnie w Melbourne zastępują cegły i zaprawę mobilnymi ciężarówkami?

Dlaczego kawiarnie w Melbourne zastępują cegły i zaprawę mobilnymi ciężarówkami?

Arun Subba od wielu lat zanurzony jest w sztuce kawy.

„W chwili, gdy wypiłem kawę, wiedziałem, że to jest to, co chcę robić” – powiedział.

Po ponad 14 latach pracy jako kelner w Melbourne zdecydował, że nadszedł czas, aby zostać swoim własnym szefem.

Dzięki wsparciu żony Shantary Lowe Bearded Brewmaster rozpoczął warzenie piwa we wrześniu ubiegłego roku.

Teraz są wszędzie.

Suba i pani Lowe mają nadzieję, że ich działalność w zakresie przyczep kempingowych stanie się pracą na pełny etat.(Dostawca: Shantara Lowe)

W przeciwieństwie do tradycyjnej kawiarni, para podróżuje po Melbourne, podając kubki z przyczepy kempingowej.

Jako właścicielka firmy po raz pierwszy pani Lowe stwierdziła, że ​​jest to niedrogie i wiąże się z mniejszym ryzykiem niż prowadzenie stacjonarnej witryny sklepowej.

„Jeśli wszystko inne zawiedzie, oczywiście możemy sprzedać przyczepę kempingową i odzyskać większość pieniędzy” – powiedziała.

Oprócz pracy w tygodniu para prowadzi także działalność gospodarczą, ale stwierdziła, że ​​ostatecznym celem jest praca na pełny etat.

Firmy spożywcze są w ruchu

Podczas gdy food trucki często pojawiają się na imprezach i festiwalach, coraz więcej otwiera sklepy na ulicach Melbourne.

Anna Heaton pracuje w Instytucie Monarch, który zapewnia doradztwo biznesowe w imieniu Business Victoria.

Powiedziała, że ​​mobilny model biznesowy przyciąga przedsiębiorców ze względu na jego „elastyczność”, a niższe koszty konfiguracji mogą pomóc w budowaniu ich zaufania.

Mężczyzna ustawia swoją duńską ciężarówkę z jedzeniem na pączki na poboczu ulicy.

Food trucki ustawiają się przed Melbourne Arts Centre.(Wiadomości ABC: Gabriella Raharja)

„Myślę, że każdy widzi wzrost i widać go na każdym kroku” – powiedziała.

Według danych zebranych przez FoodTrader – rządowy portal rejestracji online dla mobilnych przedsiębiorstw spożywczych – liczba zamówień w Wiktorii stale rosła w ciągu ostatnich pięciu lat.

Dane nie pokazują konkretnie, ile firm jest zarejestrowanych jako firmy kawowe, ale dają szerszy obraz trendu w branży spożywczej.

READ  Akcje rosną po sześciu dniach spadków spowodowanych wzrostem technologicznym w Hongkongu; Naprawiono efekty

Mniejszy ruch pieszy motywuje do zmiany samochodu na ciężarówkę

Kawiarnia Old Mate Windsor Café znajdowała się przy Chapel Street, popularnej ulicy handlowej w południowo-wschodniej części Melbourne.

Ale to, co wydawało się świetnym przedsięwzięciem biznesowym, dla właściciela Christiana Perrotty okazało się jego przeciwieństwem.

Powiedział, że prowadził kawiarnię przez dwa lata, a czynsz w 2020 r. wynosił 1700 dolarów tygodniowo.

Z mediami kosztuje go to od 7 000 do 8 000 dolarów miesięcznie.

Zatrudniała 16 pracowników i kosztowała 20 000 dolarów miesięcznych wynagrodzeń.

Na stole podawana jest filiżanka kawy i tosty.

Old Mate Windsor otworzył swoje podwoje serwując śniadania, lunche i kawę w 2020 roku i zamknął dwa lata później.(Dostarczone: Facebook)

Biznesmen powiedział, że firma z trudem wiąże koniec z końcem przy niewielkiej sprzedaży, a koronawirus pogorszył sytuację.

„Chociaż właściciele nadal uważają, że czynsze powinny być tak wysokie, ponieważ Chapel Street nadal cieszy się tak dobrą reputacją,… [customer] „Ruch tego nie powtarza” – powiedział Perrotta.

„Nadal panuje tam dobra atmosfera, jest trochę życia nocnego, ale handel w ciągu dnia naprawdę spadł”.

Suba i pani Lowe również rozważali zorganizowanie nowej kawiarni przy Chapel Street, ale odradzano im po zobaczeniu stanu baru.

„Chapel Street w zasadzie nie żyła” – powiedział Aaron.

Rozważając zakup istniejącej kawiarni, para stwierdziła, że ​​będzie ich to kosztować 120 000 dolarów za samą kawiarnię i około 6000 dolarów miesięcznie za wynajem.

Grupa klientów stojących przed karawaną z kawą i czekających na kawę.

Bearded Brewmaster serwuje kawę podczas specjalnych wydarzeń i niedzielnych targów.(Dostawca: Shantara Lowe)

James Lockwood jest dyrektorem działu w Fitzroys, agencji nieruchomości z siedzibą w Melbourne. Stwierdził, że choć czynsze wzrosły w ciągu ostatnich 12 miesięcy, Chapel Street nie straciła statusu pożądanego obszaru do rozpoczęcia działalności gospodarczej.

„Nie mamy wystarczającej liczby nieruchomości do wynajęcia przy Chapel Street… jest ona teraz bardzo popularna” – powiedział.

READ  W związku z pozwem przeciwko Grupie Volkswagen obwiniono Porsche o spowodowanie niszczycielskiego pożaru frachtowca elektrycznego

Według najnowszego raportu agencji dotyczącego nieruchomości, w 2023 r. liczba wolnych powierzchni do wynajęcia przy Chapel Street była najniższa od sześciu lat, a wskaźnik pustostanów wyniósł 7,9%.

Lockwood powiedział, że chociaż w ciągu ostatnich 12 miesięcy zaobserwował już podwyżki czynszów, nie należy ich obwiniać za każdy upadek firmy.

„Odkryto różnicę między dobrym pracownikiem branży hotelarsko-gastronomicznej a przeciętnym” – powiedział.

„Jeśli nie masz nic innego do zaoferowania, uważam, że to oni cierpią”.

Obniż koszty na wyższy poziom

Ryan Valentino to twórca NOLA, elektrycznej ciężarówki z kawą, która przemierza północno-wschodnie Melbourne.

Valentino prowadzi rodzinną firmę od połowy 2023 r. jako firma poboczna, sprzedając swoje produkty podczas prywatnych i lokalnych wydarzeń w weekendy.

Na założenie firmy rodzina wydała w sumie około 60 000 dolarów – około 20 000 dolarów na samochód, 20 000 dolarów na system zasilania i kolejne 20 000 dolarów na sprzęt do kawy.

Ciężarówka z białą kawą zaparkowana w pobliżu lokalnego parku.

Coffee in NOLA to wędrowna kawiarnia działająca na północno-wschodnich przedmieściach Melbourne. (Dostarczony przez: Kawa w NOLA)

Pomimo wysokich kosztów rozpoczęcia działalności Valentino ma pewność, że w dłuższej perspektywie koszty prowadzenia firmy mobilnej będą niższe niż koszty prowadzenia firmy stacjonarnej.

Z najnowszego raportu Noli na temat wyników wynika, że ​​firma wydała nieco ponad 75 dolarów na energię do działania od listopada 2023 r. do lutego 2024 r. i nieco ponad 5 dolarów na energię na każde wydarzenie.

Co więcej, pan Valentino nie musi płacić pensji ani czynszu.

„Po 60 000 dolarów nie dodaliśmy mu już więcej pieniędzy” – powiedział Valentino. „Pracował sam”.

Mężczyzna stoi przed swoim białym samochodem elektrycznym i ładuje go.

Wózek na kawę Ryana Valentino jest w 100% elektryczny i może przejechać nawet 100 kilometrów. (Dostarczony przez: Kawa w NOLA)

Pan Subba i pani Lowe wydali około 40 000 dolarów na stworzenie Bearded Brewmaster, co obejmowało koszt przyczepy kempingowej, ekspresu do kawy i materiałów eksploatacyjnych.

READ  Potencjalni nabywcy domów ostrzegają przed wyższymi stałymi stopami procentowymi, gdy Bank Rezerw powraca do bodźca

Aby pokryć miesięczne wydatki, para pracuje przy większych wydarzeniach, takich jak wesela, imprezy sportowe i niedzielne targi.

„Tak długo, jak organizujemy cztery do pięciu wydarzeń w miesiącu, jest to rodzaj wydarzeń [covers us] Przez resztę miesiąca” – powiedział Subba.

Perrotta powiedział, że jego przyczepa kempingowa kosztowała 17 000 dolarów.

Wydał także dodatkowe 20 000 dolarów na renowacje i 20 000 dolarów na zakup starej lawety.

Mężczyzna krzyżuje ramiona i opiera się o swoją przyczepę kempingową.

Christian Perrotta kupił przyczepę kempingową w styczniu 2024 r., aby rozpocząć działalność związaną z kawą vintage. (Dostawca: Christian Perrotta)

Zeznał, że zdecydował się na samodzielne prowadzenie działalności gospodarczej, aby uniknąć płacenia pensji.

Dodał: „Koszty personelu w kawiarni są obecnie bardzo wysokie… i to właśnie się paliło, być może więcej niż koszt wynajmu”.

Wspieranie startupów

Pani Lowe chce udostępnić więcej zasobów specjalnie dla społeczności food trucków, w tym usprawnić procesy wydawania pozwoleń i udostępnić więcej przestrzeni publicznych do działania mobilnym firmom.

Powiedziała, że ​​największym wyzwaniem pozostaje uzyskanie zezwoleń na handel uliczny na obszarze gminy.

„Myślimy o tych wszystkich wspaniałych miejscach, z których bardzo chcielibyśmy wyjechać z przyczepą kempingową… ale nie ma szans na uzyskanie pozwolenia” – powiedziała.

Papierowe filiżanki do kawy ułożone na ekspresie do kawy.

NOLA oferuje kawę na wynos podczas imprez lokalnych i specjalnych okazji w weekendy.(Dostarczony przez: Kawa w NOLA)

Rada Miasta Whitehorse, obszaru, na którym działa Bearded Brewmaster, podała, że ​​otrzymuje około 550 zawiadomień rocznie i zachęca firmy mobilne do prowadzenia działalności handlowej podczas organizowanych wydarzeń lub na terenach prywatnych.

„Handel jest zazwyczaj dozwolony wyłącznie na terenach publicznych… w ramach wydarzeń samorządowych lub społecznych… ze względu na ograniczenia dotyczące parkowania, skutki i względy bezpieczeństwa” – stwierdził w oświadczeniu burmistrz Whitehorse Dennis Massoud.

Perrotta powiedział, że chciałby, aby rząd zapewnił większe wsparcie finansowe start-upom.

„Myślę, że rządy zapominają, że w przypadku osób, które straciły pracę podczas Covid-19, nadal tkwimy w miejscu” – powiedział.

Anna Heaton, nauczycielka biznesu, stoi przed ścianą i uśmiecha się do kamery.

Anna Heaton z Monarch Institute zapewnia wirtualny mentoring przedsiębiorcom w imieniu Business Victoria. (Dostawca: Anna Heaton)

Pani Heaton stwierdziła, że ​​dotacje rządowe zawsze były bardzo konkurencyjne, a przedsiębiorstwa miałyby większe szanse na sukces, gdyby stworzyły własny biznesplan.

„Zawsze mówię firmom, żeby miały biznesplan” – powiedziała. „W tym miejscu wiele firm poniesie porażkę, ponieważ nie przeprowadziły badań i planowania przed rozpoczęciem”.

„Zwolnij i zrób to dobrze za pierwszym razem, więc poświęć teraz czas na badania, a będziesz miał znacznie większe szanse na sukces”.