Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Dlaczego kawiarnie w Melbourne zastępują cegły i zaprawę mobilnymi ciężarówkami?

Dlaczego kawiarnie w Melbourne zastępują cegły i zaprawę mobilnymi ciężarówkami?

Arun Subba od wielu lat zanurzony jest w sztuce kawy.

„W chwili, gdy wypiłem kawę, wiedziałem, że to jest to, co chcę robić” – powiedział.

Po ponad 14 latach pracy jako kelner w Melbourne zdecydował, że nadszedł czas, aby zostać swoim własnym szefem.

Dzięki wsparciu żony Shantary Lowe Bearded Brewmaster rozpoczął warzenie piwa we wrześniu ubiegłego roku.

Teraz są wszędzie.

Suba i pani Lowe mają nadzieję, że ich działalność w zakresie przyczep kempingowych stanie się pracą na pełny etat.(Dostawca: Shantara Lowe)

W przeciwieństwie do tradycyjnej kawiarni, para podróżuje po Melbourne, podając kubki z przyczepy kempingowej.

Jako właścicielka firmy po raz pierwszy pani Lowe stwierdziła, że ​​jest to niedrogie i wiąże się z mniejszym ryzykiem niż prowadzenie stacjonarnej witryny sklepowej.

„Jeśli wszystko inne zawiedzie, oczywiście możemy sprzedać przyczepę kempingową i odzyskać większość pieniędzy” – powiedziała.

Oprócz pracy w tygodniu para prowadzi także działalność gospodarczą, ale stwierdziła, że ​​ostatecznym celem jest praca na pełny etat.

Firmy spożywcze są w ruchu

Podczas gdy food trucki często pojawiają się na imprezach i festiwalach, coraz więcej otwiera sklepy na ulicach Melbourne.

Anna Heaton pracuje w Instytucie Monarch, który zapewnia doradztwo biznesowe w imieniu Business Victoria.

Powiedziała, że ​​mobilny model biznesowy przyciąga przedsiębiorców ze względu na jego „elastyczność”, a niższe koszty konfiguracji mogą pomóc w budowaniu ich zaufania.

Mężczyzna ustawia swoją duńską ciężarówkę z jedzeniem na pączki na poboczu ulicy.

Food trucki ustawiają się przed Melbourne Arts Centre.(Wiadomości ABC: Gabriella Raharja)

„Myślę, że każdy widzi wzrost i widać go na każdym kroku” – powiedziała.

Według danych zebranych przez FoodTrader – rządowy portal rejestracji online dla mobilnych przedsiębiorstw spożywczych – liczba zamówień w Wiktorii stale rosła w ciągu ostatnich pięciu lat.

Dane nie pokazują konkretnie, ile firm jest zarejestrowanych jako firmy kawowe, ale dają szerszy obraz trendu w branży spożywczej.

READ  Starlink Elona Muska jest wprowadzany do Kimberley w tym, co może zmienić grę dla odległych społeczności

Mniejszy ruch pieszy motywuje do zmiany samochodu na ciężarówkę

Kawiarnia Old Mate Windsor Café znajdowała się przy Chapel Street, popularnej ulicy handlowej w południowo-wschodniej części Melbourne.

Ale to, co wydawało się świetnym przedsięwzięciem biznesowym, dla właściciela Christiana Perrotty okazało się jego przeciwieństwem.

Powiedział, że prowadził kawiarnię przez dwa lata, a czynsz w 2020 r. wynosił 1700 dolarów tygodniowo.

Z mediami kosztuje go to od 7 000 do 8 000 dolarów miesięcznie.

Zatrudniała 16 pracowników i kosztowała 20 000 dolarów miesięcznych wynagrodzeń.

Na stole podawana jest filiżanka kawy i tosty.

Old Mate Windsor otworzył swoje podwoje serwując śniadania, lunche i kawę w 2020 roku i zamknął dwa lata później.(Dostarczone: Facebook)

Biznesmen powiedział, że firma z trudem wiąże koniec z końcem przy niewielkiej sprzedaży, a koronawirus pogorszył sytuację.

„Chociaż właściciele nadal uważają, że czynsze powinny być tak wysokie, ponieważ Chapel Street nadal cieszy się tak dobrą reputacją,… [customer] „Ruch tego nie powtarza” – powiedział Perrotta.

„Nadal panuje tam dobra atmosfera, jest trochę życia nocnego, ale handel w ciągu dnia naprawdę spadł”.

Suba i pani Lowe również rozważali zorganizowanie nowej kawiarni przy Chapel Street, ale odradzano im po zobaczeniu stanu baru.

„Chapel Street w zasadzie nie żyła” – powiedział Aaron.

Rozważając zakup istniejącej kawiarni, para stwierdziła, że ​​będzie ich to kosztować 120 000 dolarów za samą kawiarnię i około 6000 dolarów miesięcznie za wynajem.

Grupa klientów stojących przed karawaną z kawą i czekających na kawę.

Bearded Brewmaster serwuje kawę podczas specjalnych wydarzeń i niedzielnych targów.(Dostawca: Shantara Lowe)

James Lockwood jest dyrektorem działu w Fitzroys, agencji nieruchomości z siedzibą w Melbourne. Stwierdził, że choć czynsze wzrosły w ciągu ostatnich 12 miesięcy, Chapel Street nie straciła statusu pożądanego obszaru do rozpoczęcia działalności gospodarczej.

„Nie mamy wystarczającej liczby nieruchomości do wynajęcia przy Chapel Street… jest ona teraz bardzo popularna” – powiedział.

READ  Twitter „już nie istnieje”, ponieważ Elon Musk połączył się z X Corp

Według najnowszego raportu agencji dotyczącego nieruchomości, w 2023 r. liczba wolnych powierzchni do wynajęcia przy Chapel Street była najniższa od sześciu lat, a wskaźnik pustostanów wyniósł 7,9%.

Lockwood powiedział, że chociaż w ciągu ostatnich 12 miesięcy zaobserwował już podwyżki czynszów, nie należy ich obwiniać za każdy upadek firmy.

„Odkryto różnicę między dobrym pracownikiem branży hotelarsko-gastronomicznej a przeciętnym” – powiedział.

„Jeśli nie masz nic innego do zaoferowania, uważam, że to oni cierpią”.

Obniż koszty na wyższy poziom

Ryan Valentino to twórca NOLA, elektrycznej ciężarówki z kawą, która przemierza północno-wschodnie Melbourne.

Valentino prowadzi rodzinną firmę od połowy 2023 r. jako firma poboczna, sprzedając swoje produkty podczas prywatnych i lokalnych wydarzeń w weekendy.

Na założenie firmy rodzina wydała w sumie około 60 000 dolarów – około 20 000 dolarów na samochód, 20 000 dolarów na system zasilania i kolejne 20 000 dolarów na sprzęt do kawy.

Ciężarówka z białą kawą zaparkowana w pobliżu lokalnego parku.

Coffee in NOLA to wędrowna kawiarnia działająca na północno-wschodnich przedmieściach Melbourne. (Dostarczony przez: Kawa w NOLA)

Pomimo wysokich kosztów rozpoczęcia działalności Valentino ma pewność, że w dłuższej perspektywie koszty prowadzenia firmy mobilnej będą niższe niż koszty prowadzenia firmy stacjonarnej.

Z najnowszego raportu Noli na temat wyników wynika, że ​​firma wydała nieco ponad 75 dolarów na energię do działania od listopada 2023 r. do lutego 2024 r. i nieco ponad 5 dolarów na energię na każde wydarzenie.

Co więcej, pan Valentino nie musi płacić pensji ani czynszu.

„Po 60 000 dolarów nie dodaliśmy mu już więcej pieniędzy” – powiedział Valentino. „Pracował sam”.

Mężczyzna stoi przed swoim białym samochodem elektrycznym i ładuje go.

Wózek na kawę Ryana Valentino jest w 100% elektryczny i może przejechać nawet 100 kilometrów. (Dostarczony przez: Kawa w NOLA)

Pan Subba i pani Lowe wydali około 40 000 dolarów na stworzenie Bearded Brewmaster, co obejmowało koszt przyczepy kempingowej, ekspresu do kawy i materiałów eksploatacyjnych.

READ  Będziemy nadal wspierać Ukrainę, ale musimy chronić naszych rolników – Politico

Aby pokryć miesięczne wydatki, para pracuje przy większych wydarzeniach, takich jak wesela, imprezy sportowe i niedzielne targi.

„Tak długo, jak organizujemy cztery do pięciu wydarzeń w miesiącu, jest to rodzaj wydarzeń [covers us] Przez resztę miesiąca” – powiedział Subba.

Perrotta powiedział, że jego przyczepa kempingowa kosztowała 17 000 dolarów.

Wydał także dodatkowe 20 000 dolarów na renowacje i 20 000 dolarów na zakup starej lawety.

Mężczyzna krzyżuje ramiona i opiera się o swoją przyczepę kempingową.

Christian Perrotta kupił przyczepę kempingową w styczniu 2024 r., aby rozpocząć działalność związaną z kawą vintage. (Dostawca: Christian Perrotta)

Zeznał, że zdecydował się na samodzielne prowadzenie działalności gospodarczej, aby uniknąć płacenia pensji.

Dodał: „Koszty personelu w kawiarni są obecnie bardzo wysokie… i to właśnie się paliło, być może więcej niż koszt wynajmu”.

Wspieranie startupów

Pani Lowe chce udostępnić więcej zasobów specjalnie dla społeczności food trucków, w tym usprawnić procesy wydawania pozwoleń i udostępnić więcej przestrzeni publicznych do działania mobilnym firmom.

Powiedziała, że ​​największym wyzwaniem pozostaje uzyskanie zezwoleń na handel uliczny na obszarze gminy.

„Myślimy o tych wszystkich wspaniałych miejscach, z których bardzo chcielibyśmy wyjechać z przyczepą kempingową… ale nie ma szans na uzyskanie pozwolenia” – powiedziała.

Papierowe filiżanki do kawy ułożone na ekspresie do kawy.

NOLA oferuje kawę na wynos podczas imprez lokalnych i specjalnych okazji w weekendy.(Dostarczony przez: Kawa w NOLA)

Rada Miasta Whitehorse, obszaru, na którym działa Bearded Brewmaster, podała, że ​​otrzymuje około 550 zawiadomień rocznie i zachęca firmy mobilne do prowadzenia działalności handlowej podczas organizowanych wydarzeń lub na terenach prywatnych.

„Handel jest zazwyczaj dozwolony wyłącznie na terenach publicznych… w ramach wydarzeń samorządowych lub społecznych… ze względu na ograniczenia dotyczące parkowania, skutki i względy bezpieczeństwa” – stwierdził w oświadczeniu burmistrz Whitehorse Dennis Massoud.

Perrotta powiedział, że chciałby, aby rząd zapewnił większe wsparcie finansowe start-upom.

„Myślę, że rządy zapominają, że w przypadku osób, które straciły pracę podczas Covid-19, nadal tkwimy w miejscu” – powiedział.

Anna Heaton, nauczycielka biznesu, stoi przed ścianą i uśmiecha się do kamery.

Anna Heaton z Monarch Institute zapewnia wirtualny mentoring przedsiębiorcom w imieniu Business Victoria. (Dostawca: Anna Heaton)

Pani Heaton stwierdziła, że ​​dotacje rządowe zawsze były bardzo konkurencyjne, a przedsiębiorstwa miałyby większe szanse na sukces, gdyby stworzyły własny biznesplan.

„Zawsze mówię firmom, żeby miały biznesplan” – powiedziała. „W tym miejscu wiele firm poniesie porażkę, ponieważ nie przeprowadziły badań i planowania przed rozpoczęciem”.

„Zwolnij i zrób to dobrze za pierwszym razem, więc poświęć teraz czas na badania, a będziesz miał znacznie większe szanse na sukces”.