Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Dlaczego ten SUV nie przypomina żadnego innego samochodu w Oz

Dlaczego ten SUV nie przypomina żadnego innego samochodu w Oz

Ten luksusowy SUV zwiastuje nową erę dla kultowej marki terenowej, ale pojawiają się pytania, czy Australijczykom się spodoba.

Wtyczka o nazwie Grand Cherokee Summit Reserve 4xe – według oficjalnych testów paliwa zużywa zaledwie 3,2 litra na 100 km i może przejechać 52 km na samym zasilaniu elektrycznym.

Twierdzenie dotyczące zasięgu elektrycznego jest jednak optymistyczne.

To pierwszy hybrydowy samochód terenowy w Australii.

4xe wytwarza również bardzo przydatne wartości mocy i momentu obrotowego. W połączeniu czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 2,0 litra i dwa silniki elektryczne wytwarzają imponującą moc 280 kW i 637 Nm.

Zastosowanie silników elektrycznych zwiększa i tak już imponujące właściwości terenowe Jeepa, ponieważ natychmiastowy moment obrotowy umożliwia mu pokonywanie i pełzanie po kamieniach.

Ta nowa wersja Grand Cherokee została wprowadzona na rynek z luksusowymi wnętrzami, miejscami dla pięciu osób i stylizacją butch z dużą ilością błyskotek.

Łączy w sobie turbodoładowany silnik benzynowy i dwa silniki elektryczne.

Wszystko to brzmi bardzo atrakcyjnie, dopóki nie nadejdzie czas uregulowania rachunku.

Kosztujący około 140 000 dolarów model 4xe prawdopodobnie odstraszy długoletnich fanów marki.

Kosztuje około 35 000 dolarów więcej niż najdroższa pięciomiejscowa wersja benzynowa i około 10 000 dolarów więcej niż najdroższy model siedmiomiejscowy.

Istnieje wiele standardowego wyposażenia, które to kompensuje.

Pikowane skórzane fotele przednie mają funkcję masażu oraz ogrzewanie i chłodzenie, natomiast zewnętrzne siedzenia tylne mają również funkcję ogrzewania i chłodzenia.

Dodatki stylistyczne obejmują masywne 21-calowe felgi aluminiowe, platynowo-chromowane akcenty zewnętrzne, kontrastujący czarny dach oraz przednie i tylne oświetlenie LED.

To jest bardzo drogie.

Podgrzewana, obszyta skórą kierownica sprawdzi się w zimowe poranki, a oświetlenie otoczenia i cyfrowe lusterko wsteczne stanowią ciekawe dodatki.

Wnętrze przypomina przytulny salon z wysokiej jakości miękkimi w dotyku materiałami, przełamanymi wstawkami z prawdziwego drewna na desce rozdzielczej i drzwiach.

READ  ASX do odrzutu; Cienka ruda żelaza

Centralny ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, a także w pełni cyfrowy wyświetlacz kierowcy i potężny system stereo McIntosh z 19 głośnikami.

Za pakiet zaawansowanych technologii obejmujący bezprzewodową ładowarkę do urządzeń, wyświetlacz przezierny, 10,25-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy dla pasażera na przednim siedzeniu oraz kamerę noktowizyjną trzeba zapłacić dodatkowe 5500 dolarów.

Kabina jest wygodna i ciepła.

Jest to duża platforma i jest dużo miejsca nad głowami, nogami i ramionami w obu rzędach, a także panoramiczny dach, który nadaje kabinie wrażenie przestronności.

Bagażnik jest ogromny, bijący na głowę wszystkie inne duże SUV-y. Dostęp do niego można uzyskać za pośrednictwem tylnej klapy bez użycia rąk.

Jeep wyposażył 4xe w najnowsze technologie zapobiegania wypadkom, a także osiem poduszek powietrznych obejmujących oba rzędy siedzeń.

Dostępnych jest kilka trybów jazdy, w tym tryb hybrydowy, elektryczny i e-oszczędny. Ten ostatni można wykorzystać na dwa sposoby: albo wykorzystuje wyłącznie silnik benzynowy do napędzania kół i oszczędza akumulator do późniejszego wykorzystania, albo może ładować akumulator za pomocą silnika benzynowego.

Może holować przyczepę o masie ponad 2700 kg.

Silniki benzynowe i elektryczne współpracują ze sobą płynnie, przełączając napęd benzynowy na elektryczny płynnie i bez żadnych uderzeń i szarpnięć.

Ma mnóstwo mięśni i nie ma problemu z przeniesieniem 2200kg metalu.

Grand Cherokee najlepiej sprawdza się w samochodzie autostradowym, gdzie jest cichy i opanowany. Może także holować przyczepę o masie do 2722 kg, co jest imponującym wynikiem jak na hybrydę.

Jego rozmiar jest zauważalny w mieście i nie jest zwinny podczas jazdy wąskimi, krętymi wiejskimi drogami.

Komentarz jest trochę mieszany. Mają tendencję do wchodzenia w większe otwory, przechylania się w zakrętach i uderzania w drobne niedoskonałości drogi.

Na krótkiej pętli terenowej radził sobie znakomicie w trybie EV, bez problemu pokonując krętą, zakurzoną drogę gruntową.

READ  Polski plan przedłużenia życia kopalni może kosztować Unię Europejską pieniądze klimatyczne

Zawieszenie pneumatyczne może zwiększyć prześwit pojazdu na trudniejszych trasach, a przednia kamera może wykrywać trudne do zauważenia przeszkody.

Twierdzenie o zużyciu paliwa na poziomie 3,2 l/100 km jest czysto akademickie, ponieważ po wyczerpaniu się akumulatora opiera się wyłącznie na silniku benzynowym o mocy 200 kW/400 Nm, który obecnie musi zastąpić ciężki akumulator i silniki elektryczne.

W naszym teście w trybie hybrydowym średnio zużywaliśmy około 8 litrów na 100 km, a gdy ładowaliśmy akumulator w trybie e-oszczędności, zużywał on około 35 litrów na 100 km.

Gwarancja na pięć lat/100 000 km jest poniżej średniej, ale ograniczona usługa jest dostępna w cenie 399 USD lub 1995 USD przez pięć lat.

Werdykt 3/5

Komfortowy rodzinny pojazd do transportu, który zawiódł wysokimi cenami i kiepskimi wrażeniami z jazdy po drogach.

Rezerwat EEP Grand Cherokee Summit 4xe

Cena: około 140 000 dolarów za przejazd

Silnik: czterocylindrowy benzynowy turbodoładowany silnik o pojemności 2,0 litra i dwa silniki elektryczne, 280 kW i 637 Nm

Gwarancja/serwis: pięć lat/100 000 km, 1995 USD za pięć lat

Bezpieczeństwo: Osiem poduszek powietrznych, automatyczne hamowanie awaryjne, asystent utrzymania pasa ruchu, ostrzeganie o martwym polu widzenia, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu, kamera 360 stopni, ostrzeganie przed uwagą kierowcy.

Pragnienie: 3,2 l/100 km

Części zamienne: pełnowymiarowe

Bagaż: 1067 litrów