Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

FIA Piastri i Pirelli opowiadają się za dramatem oponowym w Katarze

FIA Piastri i Pirelli opowiadają się za dramatem oponowym w Katarze

Zwycięzca Grand Prix Kataru Sprint Oscar Piastri nalegał, aby FIA i Pirelli zachowały „rozsądek” przed niedzielnym wyścigiem w obliczu obaw o bezpieczeństwo opon.

Przed sobotnim wyścigiem na torze Losail International Circuit wprowadzono zmiany w granicach toru po tym, jak wykryto przerwanie pomiędzy przewodami podwozia a górną częścią ścian bocznych konstrukcji Pirelli.

FIA ogłosiła, że ​​na kierowców i zespoły nałożone zostaną obowiązkowe strategie potrójnych postojów w przypadku braku poprawy po analizie opon użytych w 19-okrążeniowym sprincie, w którym Piastri wyprzedził Maxa Verstappena i objął prowadzenie .

Dane zostaną jednak zniekształcone przez trzy interwencje samochodu bezpieczeństwa, które spowodowałyby mniejsze ciśnienie w oponach niż opony użyte podczas 20 okrążeń pod mikroskopem w piątek.

Kolizja przy dużej prędkości „nieatrakcyjna”;

Odnosząc się do obaw przed Grand Prix Kataru, Piastri powiedział mediom m.in RacingNews365.com„Myślę, że podczas wyścigu sprinterskiego prawdopodobnie nie udało nam się najlepiej odczytać zachowania opon, mając tak wiele okrążeń za samochodem bezpieczeństwa.

„Myślę więc, że Pirelli i FIA muszą postępować racjonalnie.

„Oczywiście, jeśli opona przejedzie odcinek wymagający dużej prędkości… tak, będzie dużo opływu opony, ale nie jest to zbyt atrakcyjna perspektywa.

„Więc zobaczymy, co zrobią. Oczywiście nie jest idealnie, gdyby ktokolwiek znajdował się w takiej sytuacji, ale myślę, że przynajmniej zachęcające było to, że byli gotowi spróbować różnych rzeczy, abyśmy byli bezpieczni.

„Byłoby lepiej, gdyby do tego nie doszło, ale teraz niewiele możemy z tym zrobić”.

READ  Czasy, wynik, aktualizacje, pozycja Daniela Ricciardo, pogoda, deszcz, 1. miejsce