Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Globalna awaria strony internetowej, która doprowadziła do upadku Amazon i Reddit, została powiązana z Fastly. Więc kim oni są?

Jeśli komentarz zostanie opublikowany w Internecie i nikt go nie słyszy, czy nadal wydaje dźwięk?

Może to zabrzmieć jak początek kiepskiego żartu (ponieważ w większości tak jest), ale cyfrowy świat pogrążył się we wtorek wieczorem, po… Poważna globalna awaria internetu zakłóciła działanie popularnych serwisów informacyjnychgiganci e-commerce, a nawet rządowe strony internetowe.

Więc co się właściwie stało? Jak się tu znaleźliśmy?

Kopia zapasowa, czy internet nie działa?

Nie internet per se – ale przynajmniej jego część.

Tuż przed 20:00 ludzie zaczęli podejrzewać, że coś może być nie tak.

Ładowanie

Strony internetowe obsługiwane przez serwisy informacyjne, w tym The Age, Sydney Morning Herald, Financial Times, New York Times, Bloomberg News, CNN i Al Jazeera, zostały wysłane offline na cały świat, podczas gdy The Guardian powiedział na Twitterze, że na jego sieć i aplikację wpłynęło to. Bardziej powszechna awaria Internetu.

Inne strony o dużym natężeniu ruchu, w tym Reddit, Amazon, Paypal, Twitch i Spotify, zostały wymienione jako mające problemy, podczas gdy witryny brytyjskiego rządu i Białego Domu były tymczasowo niedostępne.

Ładowanie

Osoby próbujące uzyskać dostęp do witryn, których dotyczy problem, otrzymują komunikaty typu „Błąd 503 Usługa niedostępna”, Oznacza to, że serwer nie jest gotowy do obsługi żądania – Głównie z powodu awarii spowodowanej konserwacją lub przeciążeniem.

Na początku powód nie był jasny. Jednak niewyjaśniona awaria Internetu nie trwała długo i została połączona z amerykańskim dostawcą usług przetwarzania w chmurze, Fastly.

Cóż, kto lub co jest szybko?

Firma z siedzibą w San Francisco jest jednym z najczęściej używanych dostawców sieci dostarczania treści opartych na chmurze na świecie.

Założona w 2011 roku, zarządza siecią Contacts Delivery Network (CDN) – rozproszoną grupą serwerów, które współpracują ze sobą, aby zapewnić szybkie dostarczanie treści.

READ  Brytyjskie uzbrojone łodzie płynęły do ​​Jersey

Przenosi zawartość bliżej użytkowników końcowych, teoretycznie, aby pomóc witrynom w zarządzaniu skokami ruchu i łagodzeniu zagrożeń bezpieczeństwa.

Ładowanie

Firma twierdzi, że umieszczenie danych i aplikacji na obrzeżach sieci zapewnia lepsze wrażenia użytkownika, umożliwiając szybsze ładowanie stron i lepsze zarządzanie dużą liczbą żądań stron, na przykład w przypadku najnowszych wiadomości.

Fastly twierdzi, że jego usługi oznaczają, że europejski użytkownik odwiedzający witrynę internetową w USA może uzyskać treść o 200 do 500 milisekund szybciej.

Kim są ich klienci?

Firma, która weszła na giełdę w 2019 r. i ma kapitalizację rynkową w wysokości 5 mld USD (6,4 mld USD), jest znacznie mniejsza niż jej odpowiednicy, tacy jak Amazon AWS.

Ale według ich strony internetowej Reprezentowanie szerokiego grona klientówzawierające Ale nie ograniczone do):

  • Stróż
  • zainteresowany handlem
  • Dostawa
  • wyjący
  • Shopify
  • Shazam
  • Mistrz biletów
  • cztery kwadraty
  • Dziewicze pieniądze
Niepodłączony kierowca czeka na rowerze na skrzyżowaniu.
Deliveroo jest klientem Fastly, zgodnie ze stroną internetową tego ostatniego.(

Flickr: Akoba John Wigham: CC PRZEZ 2,0

)

Co powiedzieli o przerwie?

We wtorek około godziny 20:00 EDT firma ogłosiła, że ​​bada problem z siecią Contact Delivery Networks (CDN) — siecią własnych geograficznie rozproszonych serwerów i centrów danych, która pomaga w dystrybucji treści.

Mniej więcej godzinę później powiedziała, że ​​zidentyfikowała problem i został on „naprawiony”. Ostrzegł jednak, że „klienci mogą stanąć w obliczu zwiększonego obciążenia pochodzenia w miarę powrotu usług globalnych”.

Ładowanie

„Zidentyfikowaliśmy konfigurację usługi, która doprowadziła do zakłóceń w punktach dostępu (Points of Presence) na całym świecie i wyłączyliśmy tę konfigurację” – powiedział rzecznik firmy.

„Nasza globalna sieć jest znowu online”.

Według Bena Wooda, głównego analityka CCS Insight, takie incydenty „podkreślają kruchość i niezależność Internetu ze względu na mozaikę rozdrobnionej technologii.

„Jak na ironię, podkreśla to również jego ukrytą siłę i szybkość regeneracji” – dodał.

„Fakt, że taka awaria może trafić na pierwsze strony gazet na całym świecie, pokazuje, jak rzadkie jest”.

Jak zareagował internet?

O tym, czego się spodziewać: z memami.

Użytkownicy Twittera rzucili się na globalną awarię, tworząc hashtag #InternetShutdown.

„Skynet zaczyna się uczyć w geometrycznym tempie” – napisała brytyjska firma Light-up Media, odnosząc się do filmów Terminator.

Ładowanie

„Staje się samoświadomy o 10:41 BST”

Wydawcy wiadomości opracowali również innowacyjne rozwiązania do zgłaszania powszechnych przestojów, gdy ich witryny internetowe nie ładują się.

Popularna strona techniczna Verge zgłosiła tę wiadomość do Google Docs (chociaż czytelnicy później dowiedzieli się, że sami byli w stanie edytować dokument), podczas gdy brytyjski redaktor techniczny w The Guardian założył wątek na Twitterze, aby zgłaszać problemy.

Ładowanie

ABC / drut