Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Głośne mózgi autystyczne wyróżniają się w niektórych zadaniach: nauce

Głośne mózgi autystyczne wyróżniają się w niektórych zadaniach: nauce

Autyzm jest Różnica neurorozwojowa Związane z konkretnymi doświadczeniami i cechami.

Autorski

  • Pratika Rahula

    Doktorant na Uniwersytecie w Canberze

  • Jeroena van Boxtela

    Profesor nadzwyczajny na Uniwersytecie w Canberze

  • Joanna Asewska

    Student studiów podyplomowych z wyróżnieniem na Uniwersytecie w Canberze

Przez dziesięciolecia badania nad autyzmem skupiały się na trudnościach behawioralnych, poznawczych, społecznych i komunikacyjnych. Badania te rzucają światło na to, jak osoby z autyzmem napotykają problemy w codziennych zadaniach, z którymi osoby autystyczne (tj. nieautystyczne) nie mają do czynienia. Niektóre trudności mogą obejmować rozpoznawanie emocji lub sygnałów społecznych.

Jednak w niektórych badaniach, w tym w naszym własnym, zbadano konkretne korzyści w leczeniu autyzmu. Badania wykazały, że osoby z autyzmem radzą sobie lepiej z niektórymi zadaniami poznawczymi Działa lepiej O ludziach Allistycznych. Osoby z autyzmem mogą z większym powodzeniem identyfikować proste kształty Osadzone w bardziej złożonym projekcieUłóż bloki Różne kształty i koloryLub Wykrywanie obiektów w zaśmieconym środowisku wizualnym (Podobnie jak Gdzie jest Wally?). Ta lepsza wydajność została odnotowana w Dziewięciomiesięczne dzieci Które wykazują pojawiające się oznaki autyzmu.

W jaki sposób i dlaczego osoby z autyzmem radzą sobie dobrze z tymi zadaniami? Odpowiedź może być zaskakująca: bardziej „nerwowy hałas”.

Co to jest hałas nerwowy?

Ogólnie rzecz biorąc, gdy myślisz o hałasie, prawdopodobnie myślisz o hałasie słuchowym, czyli o wzroście i spadku amplitudy częstotliwości dźwięku, które słyszymy.

Coś podobnego dzieje się w mózgu z przypadkowymi wahaniami aktywności neuronowej. Nazywa się to szumem neuronowym.

Hałas ten jest zawsze obecny i towarzyszy każdej aktywności mózgu generowanej przez rzeczy, które widzimy, słyszymy, wąchamy i dotykamy. Oznacza to, że w mózgu identyczny bodziec prezentowany wielokrotnie nie wywoła dokładnie tej samej aktywności. Czasem mózg jest bardziej aktywny, czasem mniej. W rzeczywistości nawet reakcja na pojedynczy bodziec lub zdarzenie będzie się zmieniać w sposób ciągły.

Hałas neuronowy w autyzmie

jest wiele Źródła szumu neuronowego W mózgu. Należą do nich między innymi ponowne pobudzenie i uspokojenie neuronów, zmiany poziomu uwagi i pobudzenia oraz procesy biochemiczne na poziomie komórkowym. Analogiczny mózg ma mechanizmy, które to umożliwiają Zarządzaj i wykorzystuj ten hałas. Na przykład komórki hipokampa (systemu pamięci mózgu) mogą wykorzystywać szum neuronowy do usprawnienia kodowania i odtwarzania pamięci.

W autyzmie można zaobserwować występowanie głośnego szumu neuronowego Zapisy elektroencefalogramu (EEG).U dzieci z autyzmem zaobserwowano wzrost poziomu fluktuacji neurologicznych. Oznacza to, że ich aktywność neuronowa jest mniej przewidywalna, wykazując szerszy zakres aktywności (wyższe wzloty i upadki) w odpowiedzi na ten sam bodziec.

Mówiąc najprościej, jeśli wyobrazimy sobie reakcje EEG jak falę dźwiękową, spodziewalibyśmy się niewielkich wzrostów i spadków (amplitudy) w identycznych mózgach za każdym razem, gdy napotkają bodziec. Jednak mózgi osób autystycznych wydają się wykazywać większe wzloty i upadki, co wskazuje na większą amplitudę szumu neuronowego.

Wiele badań powiązało ten hałaśliwy autystyczny mózg Z trudnościami poznawczymi, społecznymi i behawioralnymi.

Ale czy hałas może być nagrodą?

the Rozpoznanie autyzmu ma długą historię kliniczną. Przejście od modelu medycznego do modelu bardziej społecznego również wywołało wezwanie do przedefiniowania go jako różnicy, a nie zaburzenia lub niepełnosprawności. Zmiana ta została również wprowadzona do badań nad autyzmem. Badania neuropotwierdzenia mogą zbadać wyjątkowość i siłę neuropotwierdzenia.

Badacz psychologii i poznania David Simons i współpracownicy Naukowcy z Uniwersytetu w Glasgow jako pierwsi zasugerowali, że chociaż głośny szum neuronowy jest powszechnie uważany za wadę autyzmu, czasami może przynieść korzyści ze względu na zjawisko zwane Losowe dzwonienie. To tutaj może wystąpić idealna ilość hałasu poprawić wydajność. Zgodnie z tą teorią głośniejszy szum neuronowy w mózgu osoby autystycznej może poprawić wydajność niektórych zadań poznawczych.

Nasze badania za rok 2023 Bada ten pomysł. Zrekrutowaliśmy uczestników z populacji ogólnej i zbadaliśmy ich wyniki w zadaniach związanych z wykrywaniem liter. Jednocześnie mierzyliśmy u nich poziom cech autystycznych.

Przeprowadziliśmy dwa eksperymenty z wykrywaniem liter (jeden w laboratorium i jeden w Internecie), podczas których uczestnicy musieli rozpoznać literę prezentowaną na statycznym tle wizualnym o różnej intensywności.

Wykorzystując bezruch, do szumu neuronowego już obecnego w mózgach uczestników dodaliśmy dodatkowy szum wizualny. Postawiliśmy hipotezę, że hałas wizualny będzie skłonił uczestników z niskim szumem wewnętrznym (lub niskimi cechami autystycznymi) do osiągania lepszych wyników (zgodnie z sugestią Poprzednie wyszukiwanie przy losowym dzwonieniu). Najciekawszą prognozą było to, że hałas nie pomoże osobom, które mają już dużo hałasu w mózgu (tj. osobom z wysokimi cechami autystycznymi), ponieważ ich własny szum neuronowy już zapewnia optymalną wydajność.

W rzeczywistości jeden z naszych eksperymentów wykazał, że osoby z wysokim poziomem szumu neuronowego (wysokie cechy autystyczne) nie odniosły korzyści z dodatkowego hałasu. Co więcej, wykazali lepszą wydajność (większą dokładność) w porównaniu z osobami z niskim szumem neuronowym, gdy addytywna stabilność widzenia była niska. Sugeruje to, że ich szum neuronowy faktycznie spowodował naturalny efekt losowego dzwonienia, co skutkowało lepszą wydajnością.

Należy zauważyć, że nie uwzględniliśmy uczestników z klinicznie zdiagnozowanym autyzmem, ale ogólnie rzecz biorąc, wykazaliśmy, że teoria zwiększonej wydajności w wyniku rezonansu stochastycznego w autyzmie ma zalety.

Dlaczego to jest ważne?

Osoby z autyzmem spotykają się z ignorancją, uprzedzeniami i dyskryminacją Szkodliwy dla dobrego samopoczucia. Zły stan zdrowia psychicznego i fizycznego, ograniczone kontakty społeczne i Zwiększony „kamuflaż” cech autystycznych Oto niektóre z negatywnych skutków, z jakimi borykają się osoby z autyzmem.

Dlatego badania, które podkreślają i potwierdzają wrodzone mocne strony autyzmu, mogą pomóc w zmniejszeniu piętna, pozwolić osobom autystycznym na bycie sobą i potwierdzić, że osób autystycznych nie trzeba „naprawiać”.

Autystyczny mózg jest inny. Wiąże się to z ograniczeniami, ale ma też mocne strony.

Jeroen van Boxtel otrzymuje fundusze od rządu australijskiego za pośrednictwem projektu Discovery Project Australijskiej Rady ds. Badań Naukowych (numer projektu DP220100406), Rządu Australijskiego Terytorium Stołecznego.

Jovana Acevska i Pratik Raul nie pracują, nie konsultują się, nie posiadają udziałów ani nie otrzymują funduszy od żadnej firmy lub organizacji, która mogłaby skorzystać z tego artykułu, a także nie ujawnili żadnych istotnych powiązań poza swoim stanowiskiem akademickim.

/Dzięki uprzejmości Rozmowy. Ten materiał od oryginalnej organizacji/autora(ów) może mieć charakter chronologiczny i został zredagowany pod kątem przejrzystości, stylu i długości. Mirage.News nie zajmuje stanowiska ani stron korporacyjnych, a wszystkie opinie, stanowiska i wnioski wyrażone w niniejszym dokumencie są wyłącznie opiniami autorów.

READ  University of Toronto wspiera wprowadzenie globalnej wizji Światowej Organizacji Zdrowia dotyczącej zapobiegania cukrzycy i zarządzania nią