Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Gord to wspaniały węzeł skomplikowanych systemów przetrwania i tradycji słowiańskich

Gord to wspaniały węzeł skomplikowanych systemów przetrwania i tradycji słowiańskich

Trzech wojowników wróciło z ekspedycji z dwukrotnie większą liczbą. Kąpią się, by opatrywać rany, piją syrop z syropu na ukojenie nerwów i wracają do rodzin, by odpocząć do rana. Odmłodzeni fizycznie i psychicznie, gromadzą się w świątyni pośrodku Pana, gdzie dołączają do nich dwaj łucznicy i zwiadowca. Nie mogą się doczekać wiecznej ciemności, która nęka otaczającą ich ziemię, i razem wyruszają w nieznane – ponownie w łachmany.

GordPierwotnie wprowadzony jako gra strategiczno-horrorowa, ale później przerobiony na strategiczno-przygodowy tytuł z elementami survivalu i horroru, jest gęstym i bardzo inteligentnym pierwszym projektem polskiego studia Testament. W skład zespołu wchodzą weterani z wielu głośnych lokalnych grup, takich jak CD Projekt Red, 11-bit studios, Flying Wild Hog i inne. On się pojawia ; Biorąc pod uwagę to, co widziałem na Gamescom 2022, zdecydowanie jest wystarczająco dużo miejsca na łokieć Gord Nie tylko po to, żeby wejść na scenę, ale żeby prześlizgnąć się przez rywali i stać się czymś naprawdę fajnym.

wydarzenia Gord Usiadł w świecie nękanym wieczną ciemnością. Twoim zadaniem jest poprowadzić plemię Świtu na południe, zjednoczyć napotkane ziemie w imieniu podejrzanego króla. W ten sposób poznasz mocne i słabe strony oraz osobowości swoich towarzyszy, budując własnego pana i budując wewnątrz społeczność, która będzie rosła, gdy poprawi swoje udogodnienia, wzmocni mury i będzie wspierała swoich mieszkańców na początku . Mieć własne rodziny.

To, co jest interesujące we wszystkich powyższych, to fakt, że każdy element narracyjny Gord Jest komunikowana przez odpowiedni system i odwrotnie. Na przykład fakt, że świat jest w ciągłym zmierzchu, jest zajęty przez Gord’s Widząc mechanikę, która działa podobnie do czegoś takiego ciemny las. Mapa dostarczy Ci tylko pewnej ilości informacji, co sprawia, że ​​wyjazd z obozu jest jednocześnie kuszący i niebezpieczny. Z jednej strony potrzebne są zasoby, az drugiej ludzie, którzy faktycznie z nich korzystają.

READ  Dlaczego rynek kryptowalut tak bardzo się załamał po całym tym szumie w zeszłym tygodniu?

wreszcie, Gord’s Systemy łączą się, tworząc złożoną i spójną sieć wzajemnie połączonych mechanizmów. W zapowiedzi jest to dość trudne do omówienia, ale aby dać Wam wyobrażenie o tym, jak działają względem siebie, warto przyjrzeć się, jak gra radzi sobie ze zgonami i porażkami.

Zdjęcie: Przymierze / Team17

Jak wyjaśniono powyżej, musisz zrekrutować wojowników, zanim zaczniesz eksplorować obszar wokół swojego ojca – a biorąc pod uwagę, że jest to gra przygodowa z ciężkimi elementami survivalu i horroru, te ziemie są naturalnie domem dla różnych rodzajów wrogów. Są potwory ze słowiańskiego folkloru, potwory zdolne rozerwać cię na strzępy i inne istoty ludzkie przystosowane i ukształtowane przez ciemność. Jest bardzo mało prawdopodobne, że Twoje wycieczki przebiegną tak gładko, jak chcesz, co oznacza, że ​​od czasu do czasu nieuchronnie będziesz tęsknić za niektórymi osobami.

Załóżmy więc, że łucznik został zabity przez gigantycznego pająka. Ta strzelanka to nie tylko łatwo wymienialna jednostka, jak w innych grach. Gdy łucznik upadnie po raz pierwszy, możesz go ożywić, chociaż będzie cierpiał na jakąś dolegliwość fizyczną – być może jego prędkość ruchu spadła lub jest teraz podatny na zawał serca. Jeśli zostanie ponownie pokonany, zostanie zabity, ale na tym się nie kończy.

Każdy towarzysz, który zobaczy zwłoki łucznika, zostanie natychmiast dotknięty wskaźnikiem jego umysłu, który wyczerpie się po napotkaniu zwłok. Dzieje się to w różnym stopniu: jeśli plądrują zwłoki w poszukiwaniu zasobów w terenie, otrzymają niewielki, prawie znikomy cios. Gdyby jednak był to jeden z ich towarzyszy, spadek byłby jeszcze wyraźniejszy. A jeśli są spokrewnieni z osobą, o której mowa – każda postać może mieć ojców, braci itp. – szkody dla ich poczytalności będą ogromne. Możesz zakopać ciała, aby temu zapobiec, ale zajmuje to dużo czasu.

Gdy punktacja umysłu jednostki spadnie do zera, rozwinie się u niej zaburzenie psychiczne, które utrudnia jej zdolność do walki. Być może zapominają o swoich zamówieniach lub decydują się odejść z firmy. Tak czy inaczej, fajnym aspektem integracji umysłu jest to, że działania jednej osoby mogą mieć efekt domina na całą imprezę, co skutkuje sytuacją, w której wiele osób ginie, umysł firmy zaczyna masowo załamywać się, a nagle Ty” ponownie w poważnym niebezpieczeństwie.

Widok izometryczny na Gord, ogrodzony drewnianym płotem i światłem z ogniskami i pochodniami, od strony Gord.

Zdjęcie: Przymierze / Team17

To też idzie dalej. Poczytalność Gorda można odnowić ponownie, odwiedzając Mead Hall, chociaż może to również wpłynąć na ludzi, którzy nie wychodzą z ciemności. Na przykład wyobraź sobie, że bogobojny ukochany zaczyna żałować życia, które odebrał poza Panem. Może prosić o powierzenie mu obowiązków kościelnych, pozwalając mu odpokutować za swoje grzechy. Jeśli go rozpieszczasz, jego umysł może zacząć się odnawiać. Ale jeśli wyślesz go, by plądrował zwłoki jego poległych towarzyszy, ulegnie strachowi, złości lub innym emocjom, które zagrażają reszcie jego partii. Istnieje wiele szczegółowego zarządzania w Gord Uzasadnia swoją pozycję gry strategicznej, w której zawsze należy zwracać uwagę nie tylko na to, co jest na ekranie w dowolnym momencie, ale także na to, czego nie ma.

Odnosi się to również do samego twojego Pana. Nie możesz po prostu zabrać wszystkich do walki; Ludzie muszą pozostać w osadzie, aby utrzymać gospodarkę, gromadzić zasoby i ulepszać udogodnienia, takie jak świątynia, pagoda i łazienka. Jest tu również kilka szczegółów do rozważenia, ale wyobrażam sobie, że rozumiesz sedno – a wszystko, co zrobiliśmy, to krótkie podsumowanie niektórych mechanizmów, na które wpływa śmierć pojedynczej jednostki.

Istnieje walka, która toczy się na różnych dystansach i uwzględnia różne warunki środowiskowe, jednocześnie dostrzegając unikalne synergie między jednostkami. Istnieje kompletny system zaklęć, który daje dostęp do zaklęć, z których wszystkie są poprzedzone presłowiańskim językiem, który został zastosowany w grze z pomocą polskiego mistrza. Są wrogowie, którzy mogą przeniknąć twoje bariery, gdy cię nie ma, wrogowie o wyjątkowych właściwościach, takich jak neurotoksyny, które po wchłonięciu powodują spowolnienie, oraz wrogowie o bardziej naglącej naturze, którzy mogą wysłać do twojej osady epidemie inspirowane COVIDem, jeśli tego nie zrobisz. Czcij ich wystarczająco (jedynym sposobem walki z tą plagą jest izolacja mieszkańców). Wyobraź sobie złożoność i prawie ogromne znaczenie Gord’s Inne systemy – których jest wiele – wszystkie działają cały czas w tandemie. To dziwne.

Pająk atakuje grupę wojowników w konfrontacji z pobliską gigantyczną czaszką potwora, na zrzucie ekranu z Gord

Zdjęcie: Przymierze / Team17

Większość z nich ma na celu wsparcie Gord’s Główny tryb fabularny, który składa się z ręcznie robionych poziomów inspirowanych słowiańską mitologią, a nawet zawiera mechanikę świąteczną, która integruje z grą realistyczne słowiańskie obchody w odpowiednich porach roku. Pracuj w seriach takich jak Wiedźmin To zainspirowało ją na więcej niż jeden sposób – oprócz dodania potworów z polskich bajek ludowych, zespół przyjrzał się, jak to zrobić Wiedźmin 3 Odwrócił nieco swój kurs od ciaśniejszych korzeni dwóch pierwszych Wiedźminów Gry przyciągające szerszą publiczność. To jest częściowo powód Gord Przechodząc od strategii horroru do strategii przygodowej, jest to jeden z powodów, dla których gra dodaje teraz alternatywny tryb przetrwania o nazwie „Niestandardowe scenariusze”, który zawiera ponad 1000 półlosowych profili postaci, dziesiątki przełączników dostosowywania i wiele więcej.

Jednak najbardziej interesujące dla mnie było to, że jednym z ważnych powodów, dla których deweloperzy dbali o własne dziedzictwo, było nie tylko przedstawianie go reszcie świata, ale także promowanie go w ramach własnej kultury. według Gord Reżyser gry, Stan Just, jest często zaniedbywany w szkołach – nawet po legendach dla niektórych może nie być oczywiste, że panele były prawdziwymi konstrukcjami architektonicznymi z historii Polski i Niemiec. Przypisuje to pozycji Polski jako ortodoksyjnego kraju chrześcijańskiego, wyjaśniając, że niektóre z jej starożytnych tradycji można uznać za pogańskie, po czym wskazał, jak zakazał książki swojego przyjaciela za odniesienie się do faktu, że ślimaki są hermafrodytami.

„Dlatego [according to them] Nie uczy nas właściwych sposobów na posiadanie rodziny i seks” – powiedział mi właśnie podczas demonstracji Gord. „Nasz system nauczania nie jest świetny. Tworzymy grę, która pokazuje wszystkim środkowy palec. To jest nasz świat i możemy go stworzyć od zera.”

Tak jak w przypadku , Gord Wygląda naprawdę bardzo fajnie. Mówi po prostu, że wiele systemów zostało ukończonych i że następny rok będzie ściśle poświęcony równoważeniu i dostrajaniu wszystkich interakcji między nimi. Pokazuje, że niektóre z tych systemów są tak proste, jak ugryzienie wiewiórki do jednego miejsca zranienia w Reemworld Ze względu na ekonomię skali nie zawsze musisz zajmować się tymi drugorzędnymi koncepcjami, ale jeśli to zrobisz, zostaniesz za to nagrodzony.

Jako debiutancki tytuł w przymierzu jest na czym jeździć Gord. To bardzo ambitne i więcej niż tylko mała specjalność, ale po spędzeniu godziny na oglądaniu dema i obszernym omówieniu gry, jestem przekonany, że ma ogromny potencjał i obietnicę. Być może Justowi i jego zespołowi uda się mimo wszystko wprowadzić swoje legendy i kulturę do głównego nurtu.