Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Lekcje UE z niemieckiego podatku od emisji dwutlenku węgla – EURACTIV.com

Pozdrawiamy i zapraszam do zielonego briefu EURACTIV. Poniżej znajdziesz najnowsze zestawienie wiadomości na temat energii i środowiska z całej Europy. Możesz zapisać się do cotygodniowego biuletynu tutaj.

Spór w Niemczech o podatek węglowy od paliw grzewczych i transportowych ujawnił niektóre z problemów, które Europa może wkrótce napotkać, gdy rozszerzy swój rynek emisji o transport drogowy i mieszkalnictwo.

Od stycznia 2021 r. niemieccy obywatele płacili dodatkowe siedem centów za litr benzyny. Chociaż nazywany jest ceną emisji, niemiecki system jest nieelastyczny i działa bardziej jak podatek węglowy niż elastyczny system cen.

Do 2025 r. cena niemieckiego węgla ma osiągnąć dodatkowe 15 centów za litr benzyny, po czym będzie się unosić, a tym samym zdeterminować rynek.

W swojej platformie wyborczej niemiecka Partia Zielonych chciała podnieść podatek do 16 centów za litr do 2023 r., zamiast wymaganych prawem dodatkowych 10 centów za litr.

Ponieważ niemieckie ceny benzyny wynosiły średnio 150 centów za litr w 2021 r., plan Zielonych mógł doprowadzić do faktycznego wzrostu cen o mniej niż 5%, co przedstawiali jako niewielki wzrost w przypadku produktu uznawanego za szkodliwy dla środowiska.

Jednak dla Zielonych sprawy potoczyły się źle. Ich przeciwnicy polityczni otwarcie ich zaatakowali, krótko oskarżając ich o bycie partią z wyższej klasy średniej.

Zostało to natychmiast odzwierciedlone w sondażach. W maju Zieloni głosowali na 25% i krążyły spekulacje na temat tego, czy Niemcy przejmą funkcję pierwszego zielonego kanclerza po wrześniowych wyborach.

Po dwóch miesiącach ich aprobata spadła poniżej 20%.

Katastrofa związana z podatkiem węglowym sprawiła, że ​​Zieloni wyciągnęli trudną lekcję. Kiedy partia jest postrzegana jako mająca bezpośredni wpływ na ostateczny wynik elektoratu, jest to uczciwa gra – czy to przez prawicowych populistów próbujących zdobyć łatwe punkty polityczne, czy przez socjalistów próbujących odzyskać przychylność klasy robotniczej.

Kolejna lekcja jest taka, że ​​marginesy polityczne mogą być bardzo cienkie, jeśli chodzi o politykę klimatyczną.

We Francji ruch „żółtych kamizelek” w 2018 r. rozpoczął się z powodu wzrostu cen paliw o 10 euro. Wkrótce przekształcił się w szerszy ruch protestacyjny, który stał się gwałtowny i groził obaleniem rządu.

Jakie są więc lekcje dla Europy? Według Pascala Canvina, starszego eurodeputowanego we francuskim parlamencie, plany rozszerzenia unijnego rynku emisji o transport i budynki byłyby „politycznie samobójcze” i groziłyby wywołaniem niepokojów społecznych, podobnie jak ruch żółtych kamizelek z 2018 roku.

Co gorsza, istnieje ryzyko, że UE stanie się łatwym celem dla skrajnej prawicy, podobnie jak Francja wkracza w kluczowy rok wyborczy z Marine Le Pen na skrzydłach.

Zobaczymy, jak Komisja Europejska zaprojektuje swój nowy system handlu uprawnieniami do emisji (ETS) dla transportu drogowego i budynków.

READ  Czternaście krajów Unii Europejskiej przedstawiło plany naprawy, a 13 krajów wciąż na to czeka - EURACTIV.com

Pewne jest, że władza wykonawcza UE stąpa po bardzo ciasnej politycznej linie.

– Nicholas J. Cormayer i Frederic Simon

Budapeszt. Komisja rozszerza analizę węgierskiego planu naprawy. Komisja Europejska ogłosiła w poniedziałek, że węgierski plan naprawczy i dotacje w wysokości 7,2 mld euro, o które zwrócono się do Brukseli na odbudowę po pandemii, są nadal rozważane przez unijnych urzędników. Czytaj więcej.

Berlin. Kandydat niemieckiego kanclerza Lascheta opowiada się za cenami dwutlenku węgla. Konserwatywny kandydat na następcę kanclerz Niemiec Angeli Merkel po wrześniowych wyborach Armin Laschet powiedział, że popiera ustalanie cen dwutlenku węgla. Czytaj więcej.

Paryż. Prezydent Francji Macron spotyka się z przedstawicielami branży motoryzacyjnej. Prezydent Francji Emmanuel Macron przyjmie w poniedziałek rano przedstawicieli przemysłu motoryzacyjnego w Pałacu Elizejski, zanim Komisja Europejska w tym tygodniu wprowadzi pakiet przepisów dotyczących energii i klimatu, których celem jest osiągnięcie celu UE na 2030 r., czyli 55% redukcji emisji. Czytaj więcej.

Wiedeń. Austria wspiera Komisję Europejską w wywieraniu nacisku na naftę. Austria popiera wniosek Komisji Europejskiej dotyczący podatku naftowego w ramach pakietu klimatycznego „Dopasuj się do 55”, który ma zostać przedstawiony w środę, i wzywa władze wykonawcze UE do wprowadzenia „sprawiedliwego podatku” w sektorze transportu. Czytaj więcej.

Bratysława. Ankieta: 60% Słowaków woli energię odnawialną od gazu ziemnego. Wyniki badania agencji Focus przeprowadzonego na zlecenie Słowackiej Inicjatywy Klimatycznej pokazują, że 30% Słowaków preferuje import gazu ziemnego, podczas gdy 60% ankietowanych preferuje produkcję opartą na energii odnawialnej. czyta Jeszcze.

Lublana. Słoweńscy wyborcy odrzucają nową wodę jako cios dla rządu. Ponad 86% słoweńskich wyborców zdecydowanie odrzuciło nowe prawo wodne w niedzielnym referendum, przy frekwencji wynoszącej prawie 46%, najwyższej w referendum od 2007 roku. Czytaj Jeszcze.

Paryż. Duże francuskie firmy angażują się w walkę ze zmianami klimatu. Francuskie Stowarzyszenie Przedsiębiorstw Prywatnych (AFEP) w środę zaktualizowało platformę Ambition 4 Climate, która skupia projekty 64 dużych firm w celu osiągnięcia neutralności węglowej. Przeczytaj całą historię.

Wiedeń. Austria planuje wprowadzić podatek od dwutlenku węgla do 2022 roku. Ogłaszając rządowy plan wprowadzenia podatku od dwutlenku węgla, austriacki minister finansów Gernot Blumel powiedział na posiedzeniu plenarnym Parlamentu, że austriacki sojusz ÖVP-Green pracuje obecnie na pełnych obrotach nad nową reformą podatków środowiskowych, która utoruje drogę dla Opodatkowanie CO2 węgiel. Wejdzie w życie w 2022 roku. Czytaj Jeszcze.

Warszawa. Polski premier “rozczarował się” negocjacjami Toro z Czechami. Premier Mateusz Morawiecki wysłał list do swojego czeskiego odpowiednika Andreja Babisa, zarzucając czeskim negocjatorom, że nie chcą dojść do konsensusu w sprawie kopalni węgla brunatnego w Toro, położonej kilka kilometrów od wspólnej granicy obu krajów. czyta Jeszcze.

Zofio. Bułgaria podpisuje umowę z niemieckimi producentami samochodów elektrycznych. Po tym, jak niemiecki gigant Volkswagen odmówił budowy nowej fabryki w Bułgarii, niemiecki start-up specjalizujący się w samochodach elektrycznych wyraził zainteresowanie zainwestowaniem 140 mln euro w tym kraju. Czytaj więcej.

READ  Analiza sugeruje, że zezwolenia dla kopalni węgla w NSW mogą cofnąć prace nad celami zerowej emisji netto.

Raport ujawnia intensywny stres przed pakietem Fit for 55. Kilka firm, które zewnętrznie wspierały cele klimatyczne w Europie, wezwało do braku ambicji w przeglądzie 55 przepisów klimatycznych, które mają się odbyć w środę (14 lipca), Według dochodzenia przeprowadzonego przez ośrodek badawczy InfluenceMap.

Według grupy, która śledzi lobbing wokół kwestii środowiskowych, grupy branżowe lobbują przeciwko krótkoterminowym wysiłkom na rzecz realizacji celów klimatycznych w Europie, pomimo publicznego poparcia dla celu osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku.

Ten think tank ostrzega, że ​​„jeśli się powiedzie, spadek ten może podważyć kluczowe polityki, które zdaniem naukowców są pilnie potrzebne, aby wiarygodnie dążyć do neutralności węglowej”.

Analiza obejmowała 216 klastrów branżowych, z których 92% popiera osiągnięcie zerowej emisji netto do połowy stulecia. Jednak tylko 36% popiera plan ograniczenia emisji o 55% do 2030 r. – to kluczowa statystyka, która wspiera kompleksową reformę 55 odpowiednich przepisów dotyczących klimatu. Przeczytaj cały raport Tutaj. (Kira Taylor | EURACTIV.com)

////

Szef Zielonego Ładu UE udaje się do Azji na rozmowy klimatyczne. W zeszłym tygodniu wiceprezes wykonawczy Frans Timmermans udał się do Korei Południowej i Singapuru, aby omówić Zielony Ład i przygotowania do szczytu klimatycznego COP 26. Podczas pobytu w Korei Południowej spotkał się z premierem Korei Południowej i kilkoma ministrami, natomiast w Singapurze spotkał się z ministrem ds. zrównoważonego rozwoju i środowiska oraz innymi.

“Bieżący rok ma kluczowe znaczenie dla międzynarodowych działań w zakresie zmian klimatu, ochrony różnorodności biologicznej i gospodarki o obiegu zamkniętym. Zarówno Korea Południowa, jak i Singapur są kluczowymi partnerami Unii Europejskiej i czekamy na intensyfikację naszej współpracy w zakresie przejścia do zielonej i zdrowej przyszłości, szczególnie w okresie poprzedzającym COP26”.

////

Minister Gospodarki Niemiec koryguje prognozy zapotrzebowania na energię elektryczną. Niemiecki rząd zrewidował swoje szacunki zapotrzebowania na energię elektryczną na 2030 r. po krytyce, że prognozy były błędne. Wstępne wyniki rekalkulacji potwierdzają wstępną krytykę i pokazują, że Niemcy będą bardziej głodne prądu niż przypuszczano.

Niemieckie Konsorcjum Energetyczne (BDEW) zauważyło niedawno, że niemieckie Ministerstwo Energii opublikowało zbyt optymistyczne prognozy zapotrzebowania na energię elektryczną w Niemczech do 2030 roku. Zamiast zgodnie z oczekiwaniami spadać, zapotrzebowanie na energię elektryczną ma wzrosnąć o rozsądną kwotę.

Minister Gospodarki i Energii Peter Altmaier powiedział, że nowa prognoza, która ma zostać sfinalizowana jeszcze w tym roku, szacuje zużycie energii elektrycznej w Niemczech w 2030 roku na około 655 TWh (zamiast 591 TWh).

Przypisał błąd w szacunkach, ponieważ w 2030 r. po niemieckich drogach ma jeździć więcej samochodów elektrycznych, niż oczekiwano, z siedmiu do dziesięciu milionów pojazdów, eksperci spodziewają się teraz 14 milionów samochodów elektrycznych. Zwiększone tempo instalacji pomp ciepła i produkcja ekologicznego wodoru również mają zwiększyć zapotrzebowanie na energię elektryczną.

READ  Tłum na aukcjach domów w Sydney pokazuje wpływ kryzysu cen nieruchomości w Australii

22 lipca. #eaGreenEU Czat na Twitterze | Lasy i zmiany klimatyczne. Dołącz do dziennikarzy EURACTIV ds. energii i środowiska, aby wziąć udział w ożywionej dyskusji na temat roli lasów i zmian klimatycznych w Unii Europejskiej. Znajdź więcej informacji, w tym jak dołączyć, Tutaj. (Zasilany przez Życie Terra)

2 września. Nowy system handlu uprawnieniami do emisji UE: co należy zmienić? Dołącz do tej wirtualnej konferencji EURACTIV, aby omówić ewolucję unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji? głośniki, aby potwierdzić. Program i rejestracja Tutaj. (obsługuje PGE)

7 września. Rekultywacja lasu i sadzenie drzew – jaki jest wpływ łagodzenia zmian klimatu? Dołącz do Humberto Delgado Rosy, dyrektora ds. kapitału naturalnego w Komisji Europejskiej, Jytte Guteland z Parlamentu Europejskiego, Svena Kallena, założyciela i powiernika Life Terra Foundation i innych, aby omówić wpływ odnawiania lasów i sadzenia drzew na łagodzenie zmian klimatu. Program i rejestracja Tutaj. (Zasilany przez Życie Terra)

8 września Strategia dekarbonizacji – czy jest konieczna i czy przyniesie różnicę? Dekarbonizacja znalazła się w centrum uwagi w celach redukcji emisji netto w Europie. Ale w jaki sposób polityki będą ze sobą współpracować, aby zapewnić, że dekarbonizacja wystarczy, aby poradzić sobie z kryzysem klimatycznym? głośniki, aby potwierdzić. Program i rejestracja Tutaj. (Zasilany przez Equinor).

14 lipca: pasuje do pakietu 55حزم. Oczekuje się, że w lipcu Komisja wprowadzi ogromny pakiet ekologicznych przepisów, w tym przegląd dyrektyw dotyczących energii odnawialnej, przegląd systemu handlu uprawnieniami do emisji oraz wstępne spojrzenie na mechanizm dostosowania limitów emisji dwutlenku węgla.

20-21 lipca: Nieformalne spotkanie ministrów środowiska. Ministrowie środowiska Unii Europejskiej spotkają się w Brdo w Słowenii, aby omówić zmiany klimatyczne i bioróżnorodność. Na konferencji prasowej 20 lipca słoweński minister środowiska Andrej Vizjak i szef Zielonego Ładu UE Frans Timmermans omówią pakiet Fit for 55.

21-23 września: Nieformalne spotkanie Ministrów Transportu i Energii, 21-23 września 2021.